Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij hebben het samen met de tandarts gedaan. Cadeau in de plaats gehad. Daar heeft hij hem afgegeven en hij heeft er daarna eigelek niet meer achter gevraagd.

Iemand tips om een tut ‘s nachts af te leren?

Overdag gelukkig nooit nood aan gehad.
Hoe oud?

Hier had de tandarts het eerst gezegd, dan voorbereid dat als ze 4j werd, de tuutjes weg gingen.
Ook foto's getoond van propere, verzorgde tanden die scheef staan om duidelijk te maken dat ook wie goed poetst, scheve tanden kan krijgen door de tuutjes natuurlijk. 😏
Ze kwam zelf met het idee om de tuutjes aan de baby'tjes in het ziekenhuis te gaan afgeven. Dus na haar verjaardag naar het ziekenhuis gegaan (vooraf gecontacteerd wel), daar hebben ze een verpleegster van pediatrie opgeroepen en zij is die komen ophalen met veel lof over hoe blij de baby'tjes wel gingen zijn met al die tuutjes!

nu 2 weken zonder en ze vraagt er wel om, maar vult zelf aan dat ze bij de baby's zijn én ze geen scheve tanden wil.
enkele nachten wel heel lastig/onrustig bij het slapen gaan maar eigenlijk valt het proces beter mee dan gevreesd! 💪

Vannacht zijn ons gastjes voor de eerste keer zelf naar toilet geweest zonder ons eerst wakker te maken om met hen mee te gaan.
Rond 5u hoorden we hen de deur van hun kamer openen en fluisteren.
Paar minuten erna ging hun deur terug dicht en sliepen ze voort tot 6u45.
Bumba-slaapwekker werkt hier nog fantastisch! :)

Wij hebben het samen met de tandarts gedaan. Cadeau in de plaats gehad. Daar heeft hij hem afgegeven en hij heeft er daarna eigelek niet meer achter gevraagd.
Wij hebben ze ook omgekocht. Overdag naar speelgoedwinkel geweest waar ze beide iets mochten kiezen, 's avonds kregen ze hun tut niet meer.
Ging verbazend vlot, want de oudste wou zijn tut dag en nacht als hij dat had gemogen.
Wel van weken ervoor dagelijks gezegd dat het op de laatste dag van die vakantie gedaan was met hun tut.
(Vermoeidheid van opnieuw school zal ook geholpen hebben vanaf de tweede avond. :tongue:)

Allemaal leuk enzo kinderen, maar toch vind ik het met momenten verdomd lastig om streng te zijn. Aan de andere kant moet ik ook niet het beste vriendje van mijn dochter worden. Nog mensen die het lastig vinden om streng te zijn ondanks ge weet dat het met momenten nodig is daar ze anders over u gaan lopen?

Hoppa! Crèche al zeker een week gesloten wegens besmetting van de bazin. Maandag congé pakken en de rest van de week verdelen tussen de grootouders ... Het heeft lang geduurd. :p

Hoppa! Crèche al zeker een week gesloten wegens besmetting van de bazin. Maandag congé pakken en de rest van de week verdelen tussen de grootouders ... Het heeft lang geduurd. :p
Dat is echt wel zuur. En zoals je ziet belanden ze toch altijd bij de grootouders. De groep die ze net willen beschermen. How ironic.

Allemaal leuk enzo kinderen, maar toch vind ik het met momenten verdomd lastig om streng te zijn. Aan de andere kant moet ik ook niet het beste vriendje van mijn dochter worden. Nog mensen die het lastig vinden om streng te zijn ondanks ge weet dat het met momenten nodig is daar ze anders over u gaan lopen?
Absoluut! Doorgaans is 1 waarschuwing voldoende, maar ze hier toch ook al enkele keren al gillend en krijsend onder de arm genomen, trap op en bed in omdat ze dacht dat "mama een grapje maakte". 🤨
Zoals gisteren toen ze voor de 3de keer een kussen in mijn gezicht vlamde "omdat dat leuk is" en mama na 1x al duidelijk gemaakt dat dit dus niet leuk is...

Ze krijgt wel de ruimte om te onderhandelen hier, doorgaans en doet dit al heel goed! Vb als we bij mijn ouders zijn en ik wil vertrekken en zij niet, gaat ze echt voor de klok staan en dan zeggen:"als de wijzer op de 3 staat mama?"

En we zijn beide heel goed in het goedmaken met elkaar, komt er zo een beteuterd: "sorry" met een halve knuffel uit... Smelt je toch snel terug.. (maar neen, dan mag ze niet terug naar beneden 🤪)

De onze is nu 6 maand en volop grow spurts. Dus snachts 2-3x op voor de fles te geven.

Onze 2de is echt een groter eter vgl met de eersten. Flesje verdwijnt in 10min, rijstpudding en purees gaan binnen als niets. Die gast gaat ons ruïneren aan voedsel :unsure:

Allemaal leuk enzo kinderen, maar toch vind ik het met momenten verdomd lastig om streng te zijn.
Ik heb dat ook, vaak is het een afweging maken hoe gespeeld kwaad je zal zijn om het gewenste effect te hebben op uw kinderen.

Waar ik wel niet tegen kon is mijn vrouw die vroeger zei: X heeft dat gedaan, spreek er hem op aan.
Ik wil niet geduwd worden in het klassieke rollenpatroon van strenge vader.
Ze wensten emancipatie, dan moeten ze zulke zaken ook zelf afhandelen. :tongue:

Ik heb dat ook, vaak is het een afweging maken hoe gespeeld kwaad je zal zijn om het gewenste effect te hebben op uw kinderen.

Waar ik wel niet tegen kon is mijn vrouw die vroeger zei: X heeft dat gedaan, spreek er hem op aan.
Ik wil niet geduwd worden in het klassieke rollenpatroon van strenge vader.
Ze wensten emancipatie, dan moeten ze zulke zaken ook zelf afhandelen. :tongue:
Hier proberen we wel wat op dezelfde golflengte te blijven. Hoe je het ook draait of keert, voorkeur gaat hier naar de mama ondanks zelfde regels.

Intonatie van streng over komen kan bij een man misschien net iets harder klinken door een lagere toon. Geen idee hoe dat precies zit.

Ik heb er weinig moeite mee om streng te zijn maar probeer steeds duiding te geven bij waarom ik dat (soms) ben, zodat ze het ook begrijpen. Op niveau van hun leeftijd uiteraard.

Uiteraard vinden ze het resultaat niet altijd leuk, maar kunnen ze het wel plaatsen.

Ik heb er weinig moeite mee om streng te zijn maar probeer steeds duiding te geven bij waarom ik dat (soms) ben, zodat ze het ook begrijpen. Op niveau van hun leeftijd uiteraard.

Uiteraard vinden ze het resultaat niet altijd leuk, maar kunnen ze het wel plaatsen.
Vrij gelijkaardig hier. Al zijn ze een pak jonger maar toch krijgen ze ook altijd wel wat "uitleg".

Er is ook een duidelijk verschil tussen moeten en mogen. Als we zeggen dat iets moet, dan moet dat ook en hang er gevolgen aan vast als dat niet zo is.

Hier proberen we wel wat op dezelfde golflengte te blijven. Hoe je het ook draait of keert, voorkeur gaat hier naar de mama ondanks zelfde regels.
Wij proberen dit ook, maar merken in de praktijk wel een verschil qua aanpak.
Ik hou ze veel korter, elke keer als ze te ver gaan zullen ze er ook op aangesproken worden, maar ze krijgen veel meer vrijheid.
Bij mijn vrouw mogen ze minder, maar geeft het niet als ze licht buiten de lijntjes gaan.

De oudste is bijna 6 en begint ook te onderhandelen.
Zijn manier om zaken aan te brengen is overleggen met zijn broer, consensus proberen bekomen om zo een front te vormen, en dan pas de vraag aan ons stellen. Leep, maar ook schattig om te zien. :laugh:

De onze is nu 6 maand en volop grow spurts. Dus snachts 2-3x op voor de fles te geven.

Onze 2de is echt een groter eter vgl met de eersten. Flesje verdwijnt in 10min, rijstpudding en purees gaan binnen als niets. Die gast gaat ons ruïneren aan voedsel :unsure:
Bon... @Tomski weer op een ander zijn vrouw gegaan?🤨

Intonatie van streng over komen kan bij een man misschien net iets harder klinken door een lagere toon. Geen idee hoe dat precies zit.
Goh, en ik maak soms meer indruk dan de papa door heel stil en rustig te zeggen; "dit vind ik ècht niet oké! Ik wil dat je dat nooit meer zegt/doet."
Als mama haar serieuze gezicht opzet is het doorgaans menens, weet ze...

Vannacht zijn ons gastjes voor de eerste keer zelf naar toilet geweest zonder ons eerst wakker te maken om met hen mee te gaan.
Rond 5u hoorden we hen de deur van hun kamer openen en fluisteren.
Paar minuten erna ging hun deur terug dicht en sliepen ze voort tot 6u45.
Oudste gaat hier ook al een hele tijd zelf ‘s nachts naar het toilet. Aangezien dat het beneden is en we liefst hebben dat hij niet iedereen wakker maalt heeft hij een zaklamp daarvoor en dat vindt hij natuurlijk geweldig.
Af en toe gebeurt het eens dat hij heel vast slaapt maar wel doorheeft dat hij moet plassen, dan weent hij in z’n slaap en weten we dat we er mee naar het toilet moeten.

Terug
Bovenaan