Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Uitstapjes, we willen hier nier de hele kerstvakantie binnen zitten maar alles waar we aan denken is toe of allesbehalve ideaal met dit weer.

Staat alvast nog op mijn lijstje.

En de kerstbingo was ook een groot succes, al is dat maar 1u gevuld natuurlijk. Maar volgende keer overdag en daarna afsluiten met ne warme chocomelk en een stukje taart op verplaatsing en een halve dag een heel tevreden kleuter in huis, ben ik zeker van! 😇

Man man, mij hier zitten ergeren aan 3 duitsers die overduidelijk commentaar aan het geven waren omdat onze kinderen nog op waren om 19:30, en op de tablet wat aan het kijken.

Hebben de tablet uitgezet, ze hebben rap geweten dat kinderen rustig houden geen sinecure is. Hun gezicht was goud waard toen we zeiden dat ze moesten opletten wat ze wensten.

Uitstapjes, we willen hier nier de hele kerstvakantie binnen zitten maar alles waar we aan denken is toe of allesbehalve ideaal met dit weer.
Ik neem ze morgen mee naar een kinderboerderij waar (buiten) nog wel wat animatie voorzien is en ze een pannenkoek ofzo kunnen eten. Met laarzen en een goeie regenjas (en reservebroek en sokken 🤓), maakt het weer niet zo heel veel uit.

Ik 34, mijn vrouw 30.

Maar ze zeggen altijd: "je bent zo oud als je u voelt". In dat geval ben ik ver in de 50. :unsure:
Volledig hetzelfde gedacht (en gevolgen + gigs & merch) als @Avondland hier trouwens.

On-topic: de laatste nachten wordt mijn dochter (4 maand) vaak huilend wakker als ze haar tutje kwijt is, dus sinds gisteren proberen haar in slaap te krijgen zonder. Lukt wel aardig feitelijk, al duurt het wel ietsje langer eer ze echt ingedommeld is. Moet ze soms wel nog effe oppakken en sussen, maar als haar awake time >2u is geweest, duurt dat niet lang.
Vraag mij nu wel af of ze dat niet gaat "missen" als haar tandjes erdoor komen ofzo :unsure: we hebben wel een bijtring gekocht, maar geen idee of dat hun voldoende troost.
Wat wij soms deden was het tutje wel geven, maar dan er uit halen als ze goed sliep; dan kwam ze er niet wakker van als de tut weg was:)

Op de Meir is iets van K3 te doen mocht je dochters hebben. De mijne is daar vorige week geweest en stopt niet met mee kwelen van waterval.

Hmmm slechte suggestie dus :unsure:
Kan K3 geen cover maken van Hypa Hypa?

Dochter zit hier al sinds zaterdag met diarree en een (dubbele) oorontsteking. Op zich is ze nog levendig, maar die pampers zijn een merde want die lekken regelmatig dus véél extra was. En de antibiotica onderdrukken de koorts wel. Ik weet niet of ze echt veel zeer heeft van die oorontsteking, maar omdat die diarree aanhoudt zijn we vandaag nog eens naar de dokter gegaan.

Krijgt mijn vrouw te horen "waar maakt gij u zorgen over madammeke?". Dat die dokters wellicht tal van overbezorgde ouders ziet kan dan wel zijn, maar die mogen ook wel eens beseffen dat we het ook allemaal niet goed weten. Voor 't zelfde geld was die helemaal gedehydrateerd en kreeg mijn vrouw van de dokter te horen dat ze véél te lang had gewacht en dat we naar spoed moeten gaan. Om dan van de spoedverantwoordelijke een uitbrander te krijgen dat dit geen spoedgeval is ...

Een paar dagen geleden met onze spruit van 6 maanden beginnen met groentepapjes. Om te zeggen dat dit tot nog toe geen succes is geweest is een understatement :unsure:
Hij houdt misschien een half schepje van zo'n volledig groentepapje binnen.

Is het normaal dat dit zo traag vooruit gaat?

Een paar dagen geleden met onze spruit van 6 maanden beginnen met groentepapjes. Om te zeggen dat dit tot nog toe geen succes is geweest is een understatement :unsure:

Wij zijn op 6m gestart met rapley en op 7-8 maand trok de pediater aan de alarmbel omdat ze maar 20 gram per dag at, dus we moesten gemixte voeding geven. Was een zwaar probleem want ze at niet van de lepel. Na wekenlang zoeken en bellen een logopediste gevonden die ons kon helpen, opnieuw op aanraden van de pediater want ik wist zelfs niet dat dat bestond! Daar bleek er weinig aan de hand te zijn op motorisch vlak. Dus op haar advies knijpzakjes gekocht, die slurpte ze gretig leeg!
Dan telkens in haar zicht wat van het knijpzakje op de lepel en haar zo geven en een week later at ze gewoon met de pot mee in de crèche. Durf dus experimenteren!

Den onze was der ook niet zo scheutig op in het begin. Toen overgeschakeld van zelfgemaakte groentepap naar Olvarit pap en daar waren een paar waar hij niet van kon stoppen met eten (vooral Kip Pilav was hier een topper).
We zijn eigenlijk blijven hangen bij die potjes, dat is best wel gemakkelijk :unsure:

Vandaag naar de kinderarts geweest. Juffrouw kreeg enkel pluspunten en is aan de inhaalbeweging begonnen.

Wat nog leuker is, we moeten 's nachts geen wekker meer zetten en haar zelf laten aangeven wanneer ze honger heeft plus de hoeveelheid melk verhogen. "Geef maar gewoon wat je kolft." Dat ze maar snel doorslaapt.🤞

Den onze was der ook niet zo scheutig op in het begin. Toen overgeschakeld van zelfgemaakte groentepap naar Olvarit pap en daar waren een paar waar hij niet van kon stoppen met eten (vooral Kip Pilav was hier een topper).
We zijn eigenlijk blijven hangen bij die potjes, dat is best wel gemakkelijk :unsure:
Hier ook lang meestal potjes gegeven, afgewisseld met wat eigen maaksels. Ging van in het begin vrij vlot, al duurde het in het begin wel aanzienlijk langer voor alles binnen was.

In die potjes voor oudere kinderen is de mix wat minder fijn en zitten er brokjes. Ben ver van expert maar het lijkt mij alvast een veel gemakkelijkere methode om je kind (en z'n spijsverteringsstelsel) aan vast voedsel te laten wennen dan rapley. Ook een veel betere garantie dat ze gevarieerd eten en voldoende bijkomende nutriënten (vetstoffen) binnenkrijgen.

En ondertussen kan ik zelf niks meer eten zonder dat de gremlin zaken van m'n bord bedelt. Dat gaat allemaal binnen zonder dat ik nog veel moet pureren.

Hier ook lang meestal potjes gegeven, afgewisseld met wat eigen maaksels. Ging van in het begin vrij vlot, al duurde het in het begin wel aanzienlijk langer voor alles binnen was.

In die potjes voor oudere kinderen is de mix wat minder fijn en zitten er brokjes. Ben ver van expert maar het lijkt mij alvast een veel gemakkelijkere methode om je kind (en z'n spijsverteringsstelsel) aan vast voedsel te laten wennen dan rapley. Ook een veel betere garantie dat ze gevarieerd eten en voldoende bijkomende nutriënten (vetstoffen) binnenkrijgen.

En ondertussen kan ik zelf niks meer eten zonder dat de gremlin zaken van m'n bord bedelt. Dat gaat allemaal binnen zonder dat ik nog veel moet pureren.
Rapley draait om het ervaren van pure smaken én texturen in de eerste plaats, wordt expliciet aangeraden te combineren met borstvoeding omdat die zich aanpast naar de noden van je kind.

En die potjes met brokjes mag je net NIET geven als eerste voedingen, het is niet vast maar ook niet vloeibaar, dus een veel grotere kans op verslikken en verstikking.

Uiteraard gaven we die potjes met brokjes niet van in het begin. Ik zeg alleen dat door min of meer de leeftijdsaanbevelingen op die potjes te volgen, je je kind ook gaandeweg in contact brengt met eten dat niet meer volledig gepureerd is.

En pure smaken, tbfh vind ik die olvarit potjes redelijk "waarheidsgetrouw" smaken. Doe er wat peper en zout bij en ze zijn zelfs lekker te noemen.

Terug
Bovenaan