Uitstapjes, we willen hier nier de hele kerstvakantie binnen zitten maar alles waar we aan denken is toe of allesbehalve ideaal met dit weer.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tips om iets te (gaan) doen met een 3y en een 2y old deze kerstvakantie?

Ik neem ze morgen mee naar een kinderboerderij waar (buiten) nog wel wat animatie voorzien is en ze een pannenkoek ofzo kunnen eten. Met laarzen en een goeie regenjas (en reservebroek en sokkenUitstapjes, we willen hier nier de hele kerstvakantie binnen zitten maar alles waar we aan denken is toe of allesbehalve ideaal met dit weer.
), maakt het weer niet zo heel veel uit.Wat wij soms deden was het tutje wel geven, maar dan er uit halen als ze goed sliep; dan kwam ze er niet wakker van als de tut weg wasIk 34, mijn vrouw 30.
Maar ze zeggen altijd: "je bent zo oud als je u voelt". In dat geval ben ik ver in de 50.
Volledig hetzelfde gedacht (en gevolgen + gigs & merch) als @Avondland hier trouwens.
On-topic: de laatste nachten wordt mijn dochter (4 maand) vaak huilend wakker als ze haar tutje kwijt is, dus sinds gisteren proberen haar in slaap te krijgen zonder. Lukt wel aardig feitelijk, al duurt het wel ietsje langer eer ze echt ingedommeld is. Moet ze soms wel nog effe oppakken en sussen, maar als haar awake time >2u is geweest, duurt dat niet lang.
Vraag mij nu wel af of ze dat niet gaat "missen" als haar tandjes erdoor komen ofzowe hebben wel een bijtring gekocht, maar geen idee of dat hun voldoende troost.

Kan K3 geen cover maken van Hypa Hypa?Op de Meir is iets van K3 te doen mocht je dochters hebben. De mijne is daar vorige week geweest en stopt niet met mee kwelen van waterval.
Hmmm slechte suggestie dus![]()

Wij zijn op 6m gestart met rapley en op 7-8 maand trok de pediater aan de alarmbel omdat ze maar 20 gram per dag at, dus we moesten gemixte voeding geven. Was een zwaar probleem want ze at niet van de lepel. Na wekenlang zoeken en bellen een logopediste gevonden die ons kon helpen, opnieuw op aanraden van de pediater want ik wist zelfs niet dat dat bestond! Daar bleek er weinig aan de hand te zijn op motorisch vlak. Dus op haar advies knijpzakjes gekocht, die slurpte ze gretig leeg!Een paar dagen geleden met onze spruit van 6 maanden beginnen met groentepapjes. Om te zeggen dat dit tot nog toe geen succes is geweest is een understatement
Hij houdt misschien een half schepje van zo'n volledig groentepapje binnen.
Is het normaal dat dit zo traag vooruit gaat?
Wij hebben ook Rapley-methode toegepast, en dat lukte hier heel goed. Maar het is normaal dat vaste voeding in het begin heel lastig gaat.Hebben tot dusver wortelen en bloemkool geprobeerd![]()
Den onze was der ook niet zo scheutig op in het begin. Toen overgeschakeld van zelfgemaakte groentepap naar Olvarit pap en daar waren een paar waar hij niet van kon stoppen met eten (vooral Kip Pilav was hier een topper).Een paar dagen geleden met onze spruit van 6 maanden beginnen met groentepapjes. Om te zeggen dat dit tot nog toe geen succes is geweest is een understatement
Hij houdt misschien een half schepje van zo'n volledig groentepapje binnen.
Is het normaal dat dit zo traag vooruit gaat?

Hier ook lang meestal potjes gegeven, afgewisseld met wat eigen maaksels. Ging van in het begin vrij vlot, al duurde het in het begin wel aanzienlijk langer voor alles binnen was.Den onze was der ook niet zo scheutig op in het begin. Toen overgeschakeld van zelfgemaakte groentepap naar Olvarit pap en daar waren een paar waar hij niet van kon stoppen met eten (vooral Kip Pilav was hier een topper).
We zijn eigenlijk blijven hangen bij die potjes, dat is best wel gemakkelijk![]()
Rapley draait om het ervaren van pure smaken én texturen in de eerste plaats, wordt expliciet aangeraden te combineren met borstvoeding omdat die zich aanpast naar de noden van je kind.Hier ook lang meestal potjes gegeven, afgewisseld met wat eigen maaksels. Ging van in het begin vrij vlot, al duurde het in het begin wel aanzienlijk langer voor alles binnen was.
In die potjes voor oudere kinderen is de mix wat minder fijn en zitten er brokjes. Ben ver van expert maar het lijkt mij alvast een veel gemakkelijkere methode om je kind (en z'n spijsverteringsstelsel) aan vast voedsel te laten wennen dan rapley. Ook een veel betere garantie dat ze gevarieerd eten en voldoende bijkomende nutriënten (vetstoffen) binnenkrijgen.
En ondertussen kan ik zelf niks meer eten zonder dat de gremlin zaken van m'n bord bedelt. Dat gaat allemaal binnen zonder dat ik nog veel moet pureren.
Not going to lie. Ik hoop vaak dat de kleine zen fruitpap niet moet hebben want papa vindt die 's avonds voor de tv wel lekkerEn pure smaken, tbfh vind ik die olvarit potjes redelijk "waarheidsgetrouw" smaken. Doe er wat peper en zout bij en ze zijn zelfs lekker te noemen.