Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Sommige mensen zullen zich herinneren dat mijn vriendin een moeilijk zwangerschapsbegin had omtrent een slechte eerste echo.

Jammer genoeg vandaag te horen gekregen dat de zwangerschap niet evolueert en het een miskraam wordt. We hebben pillen meegekregen om de abortus op te wekken.

Nogmaals het bewijs dat we niets zijn tegen de kracht van de natuur... We zijn er het hart van in.

Sommige mensen zullen zich herinneren dat mijn vriendin een moeilijk zwangerschapsbegin had omtrent een slechte eerste echo.

Jammer genoeg vandaag te horen gekregen dat de zwangerschap niet evolueert en het een miskraam wordt. We hebben pillen meegekregen om de abortus op te wekken.

Nogmaals het bewijs dat we niets zijn tegen de kracht van de natuur... We zijn er het hart van in.
Sterkte, en zeker ook aan uw madam, probeer het een plaats te geven :hug:.

Heel veel Sterkte! 🫂

Onze kleinste hebben we vanaf haar 1ste nacht ingebakerd met een Puckababy en daarna zijn we overgestapt op een Puckababy 4-seizoenen slaapzak. Volgens mij hebben die dingen ons véél slapeloze nachten bespaard. Ze heeft ook tot 8 maanden naast ons geslapen in een co-sleeper. Vanaf dan wisten we eigenlijk in 9 van de 10 gevallen wat er mis was bij een moeilijke nacht. Meestal waren dat dan haar tanden. Een Perdolan en dan was dat na een half uurtje over. Hout vasthouden dat dit ook bij de volgende zo gaat zijn.

Zij en andere kinderen hebben natuurlijk altijd een periode waarin ze ouders beginnen testen. Wenen is daarbij hun belangrijkste wapen. Het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen gemeende- en krokodillentranen. Ziek zijn vraagt natuurlijk om een totaal andere aanpak. Er zijn ouders die toegeven aan het acteertalent (als ik ween dan halen mijn ouders me uit bed en krijg ik de aandacht die ik wil) van hun kleine.

Wat sommigen hier kindermishandeling noemen, hebben pediaters en slaaponderzoekers graduele uitdoving genoemd. Uiteraard is dat niet enkel neerleggen, deur toe en laat ze maar uren wenen... er zit een systeem en een gedachtegang achter met zelfs wetenschappelijke onderbouwing. Een ongemodificieerde uitdoving komt het dichtste in de buurt van mishandeling en is niet aan te raden. De andere systemen wél!

Helaas zijn dit geen tips die voor elk kind gegarandeerd werken. Het is geen exacte wetenschap en er zijn altijd uitzonderlijke (medische) situaties. Vraag hulp aan professionals als het niet lukt want dagen, weken, maanden, jaren zonder slaap heeft niemand iets aan. Voor zowel de ouders als onbewust voor het kind zijn dat quasi traumatische ervaringen.
Het grote probleem is dat veel van die onderzoeken van rond 1900 zijn waarbij psychologisch onderzoek niet bepaald deftig was. Recentere onderzoeken tonen aan dat kinderen beter af zijn met nabijheid van de ouders. Dat lost de slaapproblemen inderdaad niet op, maar de slaaptraining heeft volgens recenter onderzoek wel degelijk negatieve effecten.

Sterkte. Neem jullie tijd om het te verwerken.

Sterkte man! Voor je vrouwtje ook!! <3

Het grote probleem is dat veel van die onderzoeken van rond 1900 zijn waarbij psychologisch onderzoek niet bepaald deftig was. Recentere onderzoeken tonen aan dat kinderen beter af zijn met nabijheid van de ouders. Dat lost de slaapproblemen inderdaad niet op, maar de slaaptraining heeft volgens recenter onderzoek wel degelijk negatieve effecten.
Sorry maar dat is heel kort door de bocht. Zie mijn link met onderbouwingen, 39 recente referenties/studies en sensitieve kadering. De psychologische impact van een degelijke graduele uitdoving met respect voor het kind is hetzelfde als duidelijk maken dat ze niet heel de dag door kunnen snoepen. Nihil en zelfs positief op de lange termijn want hoe voel je jezelf na dagen zonder slaap? Idem bij kinderen die er nog meer nood aan hebben.

Scheidingsangst moet iets anders aangepakt worden omdat het kind dan inderdaad niet goed beseft waarom het verdrietig is.
@Inv heeft dat ook al eens gepost met steeds verder gaan (handje vasthouden, naast liggen, deur open, ...)

Die verlatingsangst is ondertussen inderdaad al ff gepasseerd, was toen ze ongeveer een jaar was denk ik. Ik weet niet meer 100% hoe we dat hebben opgelost maar vooral telkens hetzelfde ritueel voor te slapen gaan hielp. Als ze ontroostbaar was na een paar minuten wenen ging ik er bij om even haar handje vast te houden (maar niet uit bed pakken) en dan kalmeerde ze terug. Dan liet ik haar terug los en ging in de deuropening staan dat ze mij nog kon zien. Na een minuutje terug deur toe. Als het niet pakte --> rinse, repeat. Na een paar keer sliep ze dan wel.

Als je begint met toe te geven om ze vb. iedere keer in bed mee te nemen hypothekeer je echt je relatie en mentale gezondheid. Mijn vriendin wou dat initieel maar daar heb ik tegengas gegeven en hebben we redelijk snel een balans gevonden. Over het algemeen hebben wij wel een redelijk goeie slaper maar ik ben er toch van overtuigd dat je dat wat kan kweken door consequent te zijn en goede slaapgewoonten aan te houden.

Nogmaals; uitgezonderd als ze heel klein zijn, ziek zijn, pijn hebben, ...

Laatst bewerkt:

Fuck, wat een kut nieuws. Heel veel sterkte aan jullie beiden.

Sterkte. Hou er rekening mee dat het voor haar een héél raar moment zal zijn als ze (onverwachts?) haar bloeding krijgt. (als die pil het effect heeft op een vrouw zoals ik denk toch)

Sterkte. Wij hebben het ook meegemaakt maar de derde keer was het prijs, hij is nu 5 maand oud en alles perfect in orde.

Sterkte. Hou er rekening mee dat het voor haar een héél raar moment zal zijn als ze (onverwachts?) haar bloeding krijgt. (als die pil het effect heeft op een vrouw zoals ik denk toch)
Die pillen zijn eigenlijk redelijk snel in werking getreden. Na een uur waren er al bloedingen. Denk dat het deels ook wel spontaan kwam, zonder de pillen. Maar op zoiets kan je je idd niet voorbereiden. Letterlijk een bloedbad... Nu dinsdag op controle om te zien of alles "weg" is.
Sterkte. Wij hebben het ook meegemaakt maar de derde keer was het prijs, hij is nu 5 maand oud en alles perfect in orde.
Das goed nieuws. Hebben jullie dan twee miskramen gehad?

Die pillen zijn eigenlijk redelijk snel in werking getreden. Na een uur waren er al bloedingen. Denk dat het deels ook wel spontaan kwam, zonder de pillen. Maar op zoiets kan je je idd niet voorbereiden. Letterlijk een bloedbad... Nu dinsdag op controle om te zien of alles "weg" is.

Das goed nieuws. Hebben jullie dan twee miskramen gehad?
Ja 2x na elkaar hetzelfde miskraam zoals bij jullie, de derde keer was het dan prijs voor onze 2de. Onze eerste zoon was direct eerste keer prijs.

Die pillen werken idd snel en goed. Onze gynaecoloog zat op 3u30 rijden. Dus bloedbad begon al in de wagen. Dan dagen er na wat krampen / menstruatiepijn maar ergste is al gepasseerd.

Sterkte. Ik was aan het hopen op een positieve afloop, maar voorlopig is die er niet. Zoals ik eerder zei, zeker de moed niet verliezen, want de kans op een gezonde zwangerschap op een later moment is zeker bestaande. Geef elkaar de nodige aandacht, want verlies moet je kunnen verwerken.

Sterkte. Ik was aan het hopen op een positieve afloop, maar voorlopig is die er niet. Zoals ik eerder zei, zeker de moed niet verliezen, want de kans op een gezonde zwangerschap op een later moment is zeker bestaande. Geef elkaar de nodige aandacht, want verlies moet je kunnen verwerken.
Bedankt :)

Heel veel sterkte, het is vreselijk om zoiets mee te moeten maken. Het geeft jullie misschien niet meteen moed, maar hier heb ik ook een niet spontane miskraam gehad. 3 maanden na het verlies terug zwanger geraakt van mijn dochter.

Een vriendin van me heeft een mooi gedenkstukje gemaakt, die staat nu op het kamertje van mijn dochter. Dat heeft me wel veel troost gegeven.

Heel veel sterkte voor jou en je vriendin.

heel veel sterkte, wij hebben hetzelfde meegemaakt. Pillen hebben niet gewerkt en mijn vriendin moest dan een dagopname in het ziekenhuis doen. Gans alleen omdat ik met corona niet mee mocht gaan. Verschrikkelijke tijd.

heel veel sterkte, wij hebben hetzelfde meegemaakt. Pillen hebben niet gewerkt en mijn vriendin moest dan een dagopname in het ziekenhuis doen. Gans alleen omdat ik met corona niet mee mocht gaan. Verschrikkelijke tijd.
Wij moeten morgen op controle gaan, ook in 't ziekenhuis. De pillen hebben wel gewerkt, allez, toch veel bloedverlies en klonters (sorry voor de visuele uitleg). Maar ja, je weet niet of effectief alles weg is. Was dat bij jullie ook het geval? Of gaf het gewoon niets?

Gisteren eerste dansoptreden van de dochter van 4 jaar. We hadden wat schrik dat het overweldigend ging zijn, maar ze deed heel goed mee .
Weer een trots moment erbij.

Wij moeten morgen op controle gaan, ook in 't ziekenhuis. De pillen hebben wel gewerkt, allez, toch veel bloedverlies en klonters (sorry voor de visuele uitleg). Maar ja, je weet niet of effectief alles weg is. Was dat bij jullie ook het geval? Of gaf het gewoon niets?
Ja bloedverlies was er wel maar het vruchtje kwam niet mee vanzelf

Terug
Bovenaan