Proficiat!!Voila, onze tweede is deze ochtend geboren, stevige zoon van over de vier kilo. Fijn thuis in de zetel! 't gaat ne beyondgamer worden!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Proficiat!!Voila, onze tweede is deze ochtend geboren, stevige zoon van over de vier kilo. Fijn thuis in de zetel! 't gaat ne beyondgamer worden!
Lawyered!"Hebt gij Jan van de trap geduwt?"
"Nee, zijn broek!"
"Had hij ze nog aan?"
"Eeuuuhhhmmm"

Proficiat. Geniet ervan!Voila, onze tweede is deze ochtend geboren, stevige zoon van over de vier kilo. Fijn thuis in de zetel! 't gaat ne beyondgamer worden!
En was het een geplande thuisbevalling?Voila, onze tweede is deze ochtend geboren, stevige zoon van over de vier kilo. Fijn thuis in de zetel! 't gaat ne beyondgamer worden!
Gepland, de eerste was ook thuis.En was het een geplande thuisbevalling?
of deruit voor je het goed en wel doorhad?

Ja, dat is wel wennen. Al had ik het met de crèche minder moeilijk dan destijds de eerste schooldag.Eerste dag crèche voor mijn dochter. Voelt toch heel eigenaardig aan dat mijn kind nu in handen is van een ander. Héél benieuwd naar het moment dat ik ze mag afhalen hoe haar dag is geweest.
Ja, ik zou dit schooljaar niet graag een kleuterke dat voor het eerst naar school gaat moeten gaan afzetten. Bij onzen oudsten 3 jaar terug mochten we mee binnen in de klas, dat hielp wel. Nu op 1 september moet je je kleuter aan de schoolpoort overhandigen en that's it...Ja, dat is wel wennen. Al had ik het met de crèche minder moeilijk dan destijds de eerste schooldag.
Bij een crèche geef je ze 'rechtstreeks' aan de verzorger zeg maar. Je hebt toch een persoonlijker contact en blijft daardoor ook veel beter op de hoogte van alles wat er met je kind gebeurd (ze zullen in jouw crèche waarschijnlijk ook wel een dagboekje bijhouden of iets dergelijks?). De eerste keer onze oudste daar afzetten, vond ik persoonlijk dus wel meevallen. Het voelde daar toch allemaal nog redelijk 'huiselijk'.
Bij de kleuterschool had ik het toch wel moeilijker. Terug de allerkleinste van de hoop. Overleven in de klas en op de speelplaats. Minder persoonlijke aandacht dan in een crèche. Ze zijn zich er ook meer van bewust (met wenen tot gevolg de eerste dagen). Dan heb je zo echt het gevoel dat je ze 'de wereld' instuurt.
In niet-corona tijden moet je hier je kleuter zelfs elke dag in de klas afzetten gedurende de instapklas/1ste kleuterklas (zitten hier samen). Op zich heb je dan nog wel contact met de leerkracht, al is dat wel een stuk chaotischer dan afzetten in een crèche (allemaal tegelijk natuurlijk).Ja, ik zou dit schooljaar niet graag een kleuterke dat voor het eerst naar school gaat moeten gaan afzetten. Bij onzen oudsten 3 jaar terug mochten we mee binnen in de klas, dat hielp wel. Nu op 1 september moet je je kleuter aan de schoolpoort overhandigen en that's it...
1 september 2021 gaat onze jongste naar het eerste kleuterklasje, ik hoop dat de regels tegen dan al wat versoepeld zijn.
Same here, hij is dan 2 jaar en 8 maanden. Hoop ook dat de regels tegen dan een beetje aangepast zijn. Het geluk is wel dat hij dan zijn grote broer heeft op school.1 september 2021 gaat onze jongste naar het eerste kleuterklasje, ik hoop dat de regels tegen dan al wat versoepeld zijn.
Ja, ik zou dit schooljaar niet graag een kleuterke dat voor het eerst naar school gaat moeten gaan afzetten. Bij onzen oudsten 3 jaar terug mochten we mee binnen in de klas, dat hielp wel. Nu op 1 september moet je je kleuter aan de schoolpoort overhandigen en that's it...
1 september 2021 gaat onze jongste naar het eerste kleuterklasje, ik hoop dat de regels tegen dan al wat versoepeld zijn.
Dat gaat het nog erger maken bij ons, zijn broer gaat op dat moment naar het eerste leerjaar, en dan zitten ze niet meer op dezelfde speelplaats. Kleutertjes zitten apart, en de oudste is dan weer de kleinste van de hoop (geb eind december, dus zit sowieso al een jaar achter op zijn klasgenootjes die begin van het jaar geboren zijn)Same here, hij is dan 2 jaar en 8 maanden. Hoop ook dat de regels tegen dan een beetje aangepast zijn. Het geluk is wel dat hij dan zijn grote broer heeft op school.
Dat geluk hebben wij dan wel, ze spelen (zelfs als hij in 't eerste leerjaar zit) op dezelfde speelplaats. Maar hier zal het instapklasje en laatste kleuterklas zijn.Dat gaat het nog erger maken bij ons, zijn broer gaat op dat moment naar het eerste leerjaar, en dan zitten ze niet meer op dezelfde speelplaats. Kleutertjes zitten apart, en de oudste is dan weer de kleinste van de hoop (geb eind december, dus zit sowieso al een jaar achter op zijn klasgenootjes die begin van het jaar geboren zijn)
Ja, ik zou dit schooljaar niet graag een kleuterke dat voor het eerst naar school gaat moeten gaan afzetten. Bij onzen oudsten 3 jaar terug mochten we mee binnen in de klas, dat hielp wel. Nu op 1 september moet je je kleuter aan de schoolpoort overhandigen en that's it...
En hoe denken ze dat dan op te lossen? Ze mogen geen kinderen weigeren die niet zindelijk zijn.Ik maak me niet echt zorgen over het afzetten dus. Wel over de zindelijkheid want ze hebben nu beslist dat er geen luiers of luierbroekjes mogen gedragen worden en hij is nog niet zindelijk :').
En hoe denken ze dat dan op te lossen? Ze mogen geen kinderen weigeren die niet zindelijk zijn.
de eerste zes weken elke dag met traantjes afgezet dus heel blij voor de klas op het gelijkvloers met veel ramen zodat je ongemerkt kan gluten! 
Hier zou dat betekenen 10-12 volwassenen, wat is dat in België?Ze zijn met 48 kleuters over de 3 kleuterklassen heen