Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze kleine man (8m) heeft een zware amandelontsteking. Hij wilt niet eten (noch vast logisch, nog vloeibaar), maar ook geen melk drinken. Iemand een idee wat we hem toch kunnen geven zodat hij toch iets binnen heeft? :help:

Medicatie krijgen we via een spuitje beetje per beetje binnen door het echt achter in zijn keel te spuiten.

Onze kleine man (8m) heeft een zware amandelontsteking. Hij wilt niet eten (noch vast logisch, nog vloeibaar), maar ook geen melk drinken. Iemand een idee wat we hem toch kunnen geven zodat hij toch iets binnen heeft? :help:

Medicatie krijgen we via een spuitje beetje per beetje binnen door het echt achter in zijn keel te spuiten.
ORS (hetzelfde ze geven bij overgeven). Zorgt in principe voor genoeg vocht en suikers om een paar dagen op door te komen.
Misschien dat warme (of net koude) melk beter lukt?

Waterijsjes, bvb gemaakt van smoothies

Hebben wij nu een grove fout gemaakt? Onze oudste gaat tot april naar de creche, wij betalend ongeveer 10€ per dag. We hebben een pasgeborene en vragen wanneer k&g langskomt wat een tweede ons extra gaat kosten aan creche. Die zegt om een simulatieaanvraag te doen. Wij leveren al die papieren in en we krijgen nu de boodschap dat het vanaf januari verdubbelt naar 20€. 400€ Voor fulltime creche ineens. #probablyjustnaive

Hebben wij nu een grove fout gemaakt? Onze oudste gaat tot april naar de creche, wij betalend ongeveer 10€ per dag. We hebben een pasgeborene en vragen wanneer k&g langskomt wat een tweede ons extra gaat kosten aan creche. Die zegt om een simulatieaanvraag te doen. Wij leveren al die papieren in en we krijgen nu de boodschap dat het vanaf januari verdubbelt naar 20€. 400€ Voor fulltime creche ineens. #probablyjustnaive
Elk jaar in december moet je inloggen op mijnkindengezin en je inkomenstarief daar afhalen en aan de crèche bezorgen. Bij inkomensverschillen kan dat idd een verdubbeling zijn of wat euro's minder per dag. Dat is iets wat ik jaarlijks moet doen.
Indien jullie inkomens ongeveer gelijk zijn gebleven, kan je vragen dat ze eens tijd maken om alles netjes met jullie te overlopen.

Elk jaar in december moet je inloggen op mijnkindengezin en je inkomenstarief daar afhalen en aan de crèche bezorgen. Bij inkomensverschillen kan dat idd een verdubbeling zijn of wat euro's minder per dag. Dat is iets wat ik jaarlijks moet doen.
Indien jullie inkomens ongeveer gelijk zijn gebleven, kan je vragen dat ze eens tijd maken om alles netjes met jullie te overlopen.
Bijkomend: zolang je geen herberekening aanvraagt indexeert uw bedrag gewoon maar een herberekening is verplicht bij het wijzigen van de gezinssituatie (dus zoals nu het geval 2 kinderen in de crèche ipv 1, omdat ze dan ook kinderkorting toepassen).
Een herberekening aanvragen kan je ook wanneer uw inkomenssituatie verandert (bv: partner wordt werkloos) maar dat is op eigen aanvraag (en mensen gaan dat normaal ook niet aanvragen als hun inkomen verhoogd is :p).

@Not2secure4u uw vorig tarief was dus waarschijnlijk gebaseerd op een inkomstenjaar met weinig inkomsten (3 jaar geleden? Misschien deels nog student of werkloos geweest?). Uw huidig tarief is dus gebaseerd op de (verplichte) herberekening en meer recentere gegevens over uw inkomen (2jaar geleden?).
Als uw huidige situatie slechter is qua inkomen kan je eventueel wel een aanvraag doen om dat te berekenen op uw huidige situatie (daarvoor moet je dan bewijzen binnenbrengen).

Edit: ge hebt al papieren binnengegeven zegt ge. Hebt ge online al eens de aanvraag gedaan want dat is op basis van de gegevens die ze zelf kunnen checken en dat loopt dus meestal 2 jaar achter. Kan maar goedkoper uitvallen :v

Wij betaalden als twee verdieners 21 euro per dag bij een onthaalmoeder van dienst OCMW. Indien jullie in gelijkaardige situatie zitten kan dat best kloppen.

Nu ik zelf een zoon heb besef ik pas hoe verschrikkelijk mijn ouders zich gevoeld moeten hebben. Prematuur (geboren op 24 weken), 3 weken in Leuven gelegen. 2 weken in Lommel. En dagelijks bezoek van mama en papa.
Fuck, ik zou eronderdoor gaan… Met zo’n grote onzekerheid, dan kan je eigenlijk de eerste maanden toch niet van je kind houden?

Nu ik zelf een zoon heb besef ik pas hoe verschrikkelijk mijn ouders zich gevoeld moeten hebben. Prematuur (geboren op 24 weken), 3 weken in Leuven gelegen. 2 weken in Lommel. En dagelijks bezoek van mama en papa.
Fuck, ik zou eronderdoor gaan… Met zo’n grote onzekerheid, dan kan je eigenlijk de eerste maanden toch niet van je kind houden?
Aan 29 weken dan al naar huis? Dat is wel heeeeeeeel vroeg

Voor wie kinderen heeft die moeten/mogen oefenen op de maal- en deeltafels, dit heb ik ooit gemaakt voor de ouders van de klas van m'n vrouw (niveau derde leerjaar).

Niks fancy, gewoon 30 pagina's met de meest in te oefenen maal en deeltafels, 20 per blad. Richttijd om dit te kunnen invullen: 2 minuten per pagina. Express soms 2 keer dezelfde oefening op een pagina, kan je zien of iets geautomatiseerd is of niet :).

1 pagina foutloos invullen (of het aantal fouten dat je realistisch vindt voor je kind) = halfuurtje extra op de tablet? ;).

Kent je kind nog niet alle tafels? Dan heb ik alle tafels vanaf 4 hier per tafel zelf, niet door elkaar https://filedropper.com/d/s/lAdHfvdqxRuXs2Eeg58lZl4P2b6IfK

Laatst bewerkt:
Daarnet de vaatwas staan legen. Dochter van 2 komt om de hoek kijken en ziet de schoven open staan en e.e.a. op het keukenblad. Begint zonder een woord te zeggen vanalles uit de kasten te halen en netjes op de keuken te zetten. Ik vraag "Ga je papa helpen met opruimen?"Antwoord ze droogweg "Nee" en doet op het gemakske verder met uithalen. :cautious:

Voor wie kinderen heeft die moeten/mogen oefenen op de maal- en deeltafels, dit heb ik ooit gemaakt voor de ouders van de klas van m'n vrouw (niveau derde leerjaar).
Die gaan we goed kunnen gebruiken voor de zoon. Waarvoor dank.

Even een update over onze kleine pruts en haar wonden op haar poep. Na anderhalve maand hebben we via de dermatoloog eindelijk een zalfje gekregen dat lijkt te werken. Avene Cicalfate+ lijkt het wondermiddeltje en is gewoon te krijgen zonder voorschrift. Dit wisselen we nu af met Uriage luierzalf om de irritatie te voorkomen en dit lijkt eindelijk een beetje effect te hebben hoera!

On the downside zijn zowel ik en mijn partner ernstig ziek en beiden positief getest dus onze nieuwe uitdaging is alweer begonnen. Hopen dat onze pruts er geen last van krijgt. Ik voel me echt als een zak patatten van 200kg nadat ik eindelijk genezen was van een zware bronchitis dus de spanning is hier te snijden :cry2:.

Even een update over onze kleine pruts en haar wonden op haar poep. Na anderhalve maand hebben we via de dermatoloog eindelijk een zalfje gekregen dat lijkt te werken. Avene Cicalfate+ lijkt het wondermiddeltje en is gewoon te krijgen zonder voorschrift. Dit wisselen we nu af met Uriage luierzalf om de irritatie te voorkomen en dit lijkt eindelijk een beetje effect te hebben hoera!

On the downside zijn zowel ik en mijn partner ernstig ziek en beiden positief getest dus onze nieuwe uitdaging is alweer begonnen. Hopen dat onze pruts er geen last van krijgt. Ik voel me echt als een zak patatten van 200kg nadat ik eindelijk genezen was van een zware bronchitis dus de spanning is hier te snijden :cry2:.
Uw goed nieuws en slecht nieuws balanceren precies. Maar balans moet er zijn, dus eigenlijk is dat goed nieuws? :thinking:

Mijn tweejarige vandaag in de zetel zien zitten met een leesboek van mij. Heel gefocust er in aan het bladeren. Toen hij me zag zei hij 'lezen als mama' en daarna nam hij het boek mee naar de badkamer om in bad te gaan lezen 🤗
Ik hoop echt dat ik hem de liefde van het geschreven woord kan meegeven.

Niks fancy, gewoon 30 pagina's met de meest in te oefenen maal en deeltafels, 20 per blad. Richttijd om dit te kunnen invullen: 2 minuten per pagina. Express soms 2 keer dezelfde oefening op een pagina, kan je zien of iets geautomatiseerd is of niet :).

1 pagina foutloos invullen (of het aantal fouten dat je realistisch vindt voor je kind) = halfuurtje extra op de tablet? ;).

Kent je kind nog niet alle tafels? Dan heb ik alle tafels vanaf 4 hier per tafel zelf, niet door elkaar https://filedropper.com/d/s/lAdHfvdqxRuXs2Eeg58lZl4P2b6IfK

Ter info; die filehost wordt geblokkeerd door Google Safe Browsing.

Screenshot-2021-12-12-at-19-43-19.png

Vandaag naar het ziekenhuis gegaan. Wou vandaag weer niks eten of drinken (ook geen ORS toestanden). Ze gaan hem nu minstens voor één nacht daar houden omdat hij gewicht aan het verliezen was/is.
Doet toch pijn dat er nu maar één ouder mee naar binnen mag. Heb hem afgezet om 11u samen met mijn vriendin, om 16u mocht ik dan toch gaan omdat ze beide negatief waren wat toch wel een pak van het hart was. Blijft toch vreemd als uw levendige sprinkhaan daar redelijk belabberd zit. Nu ook voor de eerste keer sinds de geboorte alleen thuis, de rust is om ziek van te worden :laugh:

Terug
Bovenaan