Mulan
Well-known member
Extra vitamine D geven als ze nooit zon zien he!Langs de andere kant mag je tegenwoordig ook niks meer of het is slecht of ongezond.
Mijn kindjes liggen ingepakt in beschermingsmousse ergens in de kast tot ze 18 worden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Extra vitamine D geven als ze nooit zon zien he!Langs de andere kant mag je tegenwoordig ook niks meer of het is slecht of ongezond.
Mijn kindjes liggen ingepakt in beschermingsmousse ergens in de kast tot ze 18 worden.
al las ik ook wel het belangrijke punt dat een kind zijn sociale vaardigheden aanleert in de crèche
Staat hij effectief te dromen of is hij aan het nadenken over zijn oefening?kent er iemand een goeie manier om tempo in een kind te krijgen?
Onzen oudsten (5j) doet alles goed, een slim kind volgens de juf op de online oudercontactjes, sociaal, een krak met cijferspelletjes en rekenoefeningen.... maar hij neemt er verdorie zijn tijd altijd voor.
En we merken dat thuis ook als ie iets zelf moet doen, dan staat ie soms gewoon halverwege te dagdromen en moeten we weer beginnen zagen van "doet voort, haast u"
Heb wat schrik dat ie er problemen gaat door krijgen als het wel op tijd moet gebeuren in de lagere school waar ie volgend jaar naartoe gaat.

dat weten we dus niet hé... als ik hem dan vraag waar hij over aan het denken was dan komt daar vanalles uit, soms over die oefening, maar vaak over dingen die hij gaat doen binnen paar dagen of wat hij gedaan heeft, of wat hij denkt dat zijn broer aan het doen is.Staat hij effectief te dromen of is hij aan het nadenken over zijn oefening?
Langs de andere kant mag je tegenwoordig ook niks meer of het is slecht of ongezond.
Ik had mijn verlof wat opgespaard om dat vooral in het najaar te nemen, dus ik ben redelijk vaak thuis geweest. Mijn 10 dagen heb ik ook gewoon in 1 blok opgenomen en daar had niemand een probleem mee. Of het nodig is om er altijd te zijn hangt van gezin tot gezin af, maar bij een eerste kind zal dat wel meer gewenst zijn omdat alles nieuw is en moet wennen.Even updaten dat het sinds kort 15 dagen is. Nog altijd weinig, maar het is al iets...
Als ik een tip mag geven: probeer met je werk te onderhandelen dat je die halftijds mag nemen. Toen ik nog vlakbij thuis werkte (en het nog 2 weken was), nam ik gewoon 1 week volledig verlof en dan 2 weken halftijds. Dat is 1 week langer dat je vrouw kan uitslapen of even tijd voor haarzelf nemen (bad, ...).
Want uiteindelijk heb je het die eerste weken ook niet per se nodig dat je man er ALTIJD is, denk ik. Zolang je maar even tijd voor jezelf hebt en er samen kan van genieten. En als je nu 1 week voltijds en dan 4 weken halftijds kan werken is dat wel een héle tijd.
Nu, wettelijk gezien kan dit nog atlijd niet. je werkgever moet dan dus inschrijven dat je om de 2 dagen een volle dag thuis bent. Maar vele werkgevers staan dit wel toe![]()
ik pleit nog altijd voor héél veel gezond verstand bij jonge ouders.Goh, het is gewoon kwestie dat een kind moet kunnen groeien en daar andere dingen voor nodig heeft. Dat ge als volwassen mens alleen producten eet zonder vetten/zo min mogelijk, geen probleem hé. Maar als ge 5 minuten nadenken beseft ge ook wel dat dat voor een kind in volle groei een heel ander verhaal is.
Bij een 2e, 3e, ... net meer denk ik.Of het nodig is om er altijd te zijn hangt van gezin tot gezin af, maar bij een eerste kind zal dat wel meer gewenst zijn omdat alles nieuw is en moet wennen.

er zijn helaas genoeg voorbeelden om het zekere voor het onzekere te nemen en ouders dus inderdaad te bestoken met informatie en tips tot in den treureik pleit nog altijd voor héél veel gezond verstand bij jonge ouders.

Om eerlijk te zijn klopt dat wel: je bent het gewoon van je aandacht te verdelen en de wil om alles perfect te willen doen is er ook wel af.Van 2 naar 3 is naar 't schijnt vlotter.![]()
Zolang bevoegd personeel wel nog binnen mag, is er geen probleem.Mijn vrouw zegt dat de fabriek gesloten is en er geen tweede meer moet komen.![]()

Bij ons kan dat hier elk ogenblik gebeuren. (uitgerekend op 13 feb) Ben echt benieuwd hoe dat ons leven gaat veranderen. Soms denk ik dat na al de waarschuwingen en dergelijke al niet meer onaangenaam verrast kan worden. Alleja, dat hoop ik.van 0 naar 1 daarentegen![]()