Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Het uiterlijke mag hij dan van jou mee hebben, als hij de rest van de mama maar mee heeft! 😇

De dochter is ook van december, is het 2de grootste meisje van de klas bedenk ik me net. Haar beste vriendin is 5cm kleiner of zo en van maart. Haar papa is 1m90 of groter. 😁
Pffft ik was tot mijn 12 jaar altijd bij de grootste. Tot mijn 25 was ik bij de norm en tegenwoordig ben ik een fcking hottentot. Kinderen vandaag zijn giraffen.

Welja, dat kan ook nog.
Qua stress anderzijds is het hier nog 0,0. Alsof het nog niet binnenkomt dat ik vader word. Opvang, kindergeld, kinderkamer, de honden met kinderen leren omgaan, isofix kinderzetels in beide auto's... al zo'n zaken zijn al geregeld, maar het gevoel is er precies nog niet. Ik heb soms het idee dat ik mij serieus ga mispakken over 4.5 maand. :unsure:
Zeer goed voorbereid zo te lezen :biglaugh:
Het beste is denk ik inderdaad "go with the flow"

Hier nog twee weken te gaan en we beseffen het soms nog altijd niet :unsure: nu voelt het vooral aan als de waiting game.

Maandag was de laatste keer gynaecologe, 3.1kg momenteel en zéér lange benen, het feit dat ik 1.94m ben zal er wel voor iets tussenzitten :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Je kan u niet voorbereiden, al denk je van wel. Vaderschap/moederschap overkomt u op het moment dat het eerste kind geboren wordt.

Zeer goed voorbereid zo te lezen :biglaugh:
Het beste is denk ik inderdaad "go with the flow"

Hier nog twee weken te gaan en we beseffen het soms nog altijd niet :unsure: nu voelt het vooral aan als de waiting game.

Maandag was de laatste keer gynaecologe, 3.1kg momenteel en zéér lange benen, het feit dat ik 1.94m ben zal er wel voor iets tussenzitten :biglaugh:

Je kan u niet voorbereiden, al denk je van wel. Vaderschap/moederschap overkomt u op het moment dat het eerste kind geboren wordt.

Dit dus. Wij waren heel goed voorbereid. Tot ze er was en ge ineens beseft wat ge allemaal verkeerd hebt gekocht of gepland :D
Idd, ge kunt u nog zo goed inlezen als ge wilt, elk kind is anders en reageert anders. En ge moet het zelf samen wat uitzoeken. Gewoon gezond verstand gebruiken.

Mentaal was ik goed voorbereid vond ik en voor praktische zaken ook tot wanneer ik de theorie moest omzetten in de praktijk.
Die eerste keer zo een mini neusje spoelen met een flacon fysiologisch water 🙈
Of de nageltjes een eerste keer vijlen/knippen.
En midden in de nacht beginnen googlen op 'baby linker ooglid trilt af en toe' of 'baby heeft heel vaak de hik' en 'baby x aantal weken oud slaapt minder dan de voorgeschreven uren' ...
Ach ja. Tis een proces 😁

Ik herinner me nog levendig de blinde paniek waarin we allebei verkeerden toen we thuis kwamen van het ziekenhuis en het eerste flesje moesten maken.

Is dat flesje wel steriel?! Beter eerst steriliseren. Hoe moet dat?! Hoe lang duurt dat, 5 hele minuten?! Gaat hij in tussentijd niet uitgedroogd zijn?! Is dat flesje daarna niet te heet?! Hoe lang moeten we dat water opwarmen?! Moet dat echt exact 35 graden zijn?! Sterft hij een vreselijke dood als het water 34 of 36 graden is?! Is onze thermometer wel juist gekalibreerd?!

Dat is vrij snel genormaliseerd naar “bwoa dat ziet er proper uit en melk met water van 15 seconden microgolf kapte hij gisteren toch vlot binnen dus zal nu ook wel goed zijn”.

Jaja, schoon tijden.

Oooh those memories....
Begon al in het ziekenhuis bij ons , eind oktober geboren, goed koud, hoe warm kleed ge zo een kleintje aan om naar huis te gaan? Bij de eerste poging kregen we zijn jasje al niet meer tegoei dicht omdat we zoveel laagjes aangedaan hadden 😁 om dan nog af te vragen als daar bovenop ook nog een dekentje moest? En trappelzak?

Gisteren een dagje Efteling met het hele gezin. Dankzij oa corona de eerste familie uitstap sinds de geboorte van de jongste (dik een jaar geleden).
All in all is't vrij goed gegaan. Enige jammere waren de enorm lange wachttijden (Droomvlucht een uur, Oude Tufferbaan 40 minuten). Daarom focus op het sprookjesbos en kleinere attracties.

Vooral omdat een uur wachten met de jongste geen optie is. Da's een heel slechte buggy slaapster; de twee oudsten vielen vroeger na twee meter wandelen al in slaap, zij niet. En op den duur vindt ze moeilijk haar draai. Dus ofwel moest één van ons twee met de twee oudsten aanschuiven terwijl de ander met de jongste bezig was. Ofwel negeerden we alles met lange wachtrijen.

Er voor gekozen om samen te blijven want da's veel gezelligen. Kindjes hebben een super dag gehad. Sprookjesbos was bij alle drie een hit. Daarna wat dingen zoals de paardenmolen, rups etc. Waar de kleinste ofwel mee op kon of waar de wachttijden laag lagen :)
Tot slot nog poffertjes gegeten en een souvenir gekocht. 't was familie dag van't werk en we hadden wat giftcards gekregen.

Onderweg ook wat collega's gespot en all in all blij met de aanpak: de meesten onder hen hebben maar 2 of 3 attracties gedaan met hun (kleine) kinderen omdat het overal zo druk was.

Oooh those memories....
Begon al in het ziekenhuis bij ons , eind oktober geboren, goed koud, hoe warm kleed ge zo een kleintje aan om naar huis te gaan? Bij de eerste poging kregen we zijn jasje al niet meer tegoei dicht omdat we zoveel laagjes aangedaan hadden 😁 om dan nog af te vragen als daar bovenop ook nog een dekentje moest? En trappelzak?
Dit doet me denken aan de eerste autorit van ziekenhuis naar huis. Dat was in mei dus voldoende warme kleding was minder een probleem bij ons maar die maxi cosy in de auto en met de kleine goed vast geklikt krijgen, my god!
Skills als bh’s met 1 hand los of vast krijgen bleken volstrekt nutteloos.

Zoonlief heeft/had het winteruur nog niet in zijn systeem dus altijd rond 6u wakker ipv zijn gebruikelijke 7u30, vandaag geen brug op het werk dus om 4u30 naar het werk vertrokken en manlief stuurde om 8u bericht dat de kleine nog steeds sliep...
Typisch! Garantie morgen als ik kan uitslapen dat hij weer vroeg wakker is

Gisteren een dagje Efteling met het hele gezin. Dankzij oa corona de eerste familie uitstap sinds de geboorte van de jongste (dik een jaar geleden).
All in all is't vrij goed gegaan. Enige jammere waren de enorm lange wachttijden (Droomvlucht een uur, Oude Tufferbaan 40 minuten). Daarom focus op het sprookjesbos en kleinere attracties.

Vooral omdat een uur wachten met de jongste geen optie is. Da's een heel slechte buggy slaapster; de twee oudsten vielen vroeger na twee meter wandelen al in slaap, zij niet. En op den duur vindt ze moeilijk haar draai. Dus ofwel moest één van ons twee met de twee oudsten aanschuiven terwijl de ander met de jongste bezig was. Ofwel negeerden we alles met lange wachtrijen.

Er voor gekozen om samen te blijven want da's veel gezelligen. Kindjes hebben een super dag gehad. Sprookjesbos was bij alle drie een hit. Daarna wat dingen zoals de paardenmolen, rups etc. Waar de kleinste ofwel mee op kon of waar de wachttijden laag lagen :)
Tot slot nog poffertjes gegeten en een souvenir gekocht. 't was familie dag van't werk en we hadden wat giftcards gekregen.

Onderweg ook wat collega's gespot en all in all blij met de aanpak: de meesten onder hen hebben maar 2 of 3 attracties gedaan met hun (kleine) kinderen omdat het overal zo druk was.
Het is inderdaad een heel andere beleving om met kinderen naar een pretpark te gaan dan dat ik zelf gewoon was; voor hen is het park op zich al zo overweldigend dat het aantal (spectaculaire) attracties dat ze kunnen doen vaak ondergeschikt wordt. Na enkele keren stelde ik trouwens vast dat mijn eigen beleving ook terug meer richting kinderlijke verwondering ging 👌

Ne maat van mij werkt bij u denk ik :lol: die is gisteren daar ook geweest

Het is inderdaad een heel andere beleving om met kinderen naar een pretpark te gaan dan dat ik zelf gewoon was; voor hen is het park op zich al zo overweldigend dat het aantal (spectaculaire) attracties dat ze kunnen doen vaak ondergeschikt wordt. Na enkele keren stelde ik trouwens vast dat mijn eigen beleving ook terug meer richting kinderlijke verwondering ging 👌
Voor mij speelde het geen rol wat we zouden doen. Al had ik graag de oudsten wel de Droomvlucht ofzo laten doen.
Maar volgende keer echt tegen opening gaan en direct naar één van die attracties.
Ne maat van mij werkt bij u denk ik :laugh: die is gisteren daar ook geweest
Haha, kan wel. 't is nu ook ni zo'n klein bedrijf :)

Dit doet me denken aan de eerste autorit van ziekenhuis naar huis. Dat was in mei dus voldoende warme kleding was minder een probleem bij ons maar die maxi cosy in de auto en met de kleine goed vast geklikt krijgen, my god!

Die eerste autorit was echt een hel 😅 Zo zenuwachtig om een ongeluk te doen! Denk dat ik overal 30 heb gereden 😝.

Wij mochten 9 januari naar huis uit het ziekenhuis in Lier:

Kom je daar in de inkomhal aan, alle lichten uit etc, totaal geen idee wat er aan de hand is.

Kom je buiten, auto compleet dichtgevroren. Ben langs de koffer moeten binnenkruipen om hem te kunnen starten en ontdooien...

En dan kleren voorzien voor -10 voor een pasgeboren baby... En de stress van dat rijden zelf (op zomerbanden :p)

Was me het dagje wel :D

Wij mochten 9 januari naar huis uit het ziekenhuis in Lier:

Kom je daar in de inkomhal aan, alle lichten uit etc, totaal geen idee wat er aan de hand is.

Kom je buiten, auto compleet dichtgevroren. Ben langs de koffer moeten binnenkruipen om hem te kunnen starten en ontdooien...

En dan kleren voorzien voor -10 voor een pasgeboren baby... En de stress van dat rijden zelf (op zomerbanden :p)

Was me het dagje wel :D
Held! 💪 Geweldig verhaal ook om later te vertellen 😁

Held! 💪 Geweldig verhaal ook om later te vertellen 😁
En zo zie je maar. Ge kunt u voorbereiden op alles, ge gaat niet voorbereid zijn op het feit dat ge uw auto niet open krijgt, en er niemand in het ziekenhuis is die u kan helpen :D

Maar is inderdaad wel zo'n verhaal dat gaat blijven hangen :D

Terug
Bovenaan