Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Postnatale perfectionistische stress. Deze fase hebben we ook doorgemaakt.
Wat bij ons heeft gewerkt is duidelijke aflijning van wie welke taken doet, wij hebben maanden met een weekschema gewerkt voor wie wat doet (kinderen afzetten, kinderen ophalen, koken, kinderen in bed steken, etccc). Dit heet zoveel frustratie tegenover elkaar weggenomen, dat het toch wel een game changer was voor ons. Wanneer het goed werkt laat je zoiets ook wel automatisch los. Nu zitten we in een situatie waarbij alles vanzelf loopt.

Een tekort aan slaap gedurende maanden, soms meer dan een jaar of enkele jaren, is moordend voor je psyche. Vergeet het fysische ongemak, dat heb je in het begin. Wat daarna komt is erger. Ik heb maanden kapot in de apotheek gestaan, mezelf oppeppen om zaken correct af te wegen. Ik moest er aan denken: 'Ok, even concentreren, wat heb ik hier gedaan?' Het is gekkenwerk en feitelijk gevaarlijk, maar er was geen plan B. Ik moest daar zijn, blijven verder doen en hopen dat je niet crasht. En toch: het verste dat ik gezeten heb is hopen om er bij neer te stuiken, zodat ik enkele dagen kon bijslapen. Echt: laat het zover niet komen. Je gaat kapot als mens, als koppel en zelfs als je vanaf morgen terug kan doorslapen, duurt het maanden om er terug bovenop te komen. Slaap desnoods even apart, om beurt, maar ga heus niet hopen dat het op een magische manier zichzelf zal oplossen.

Gisterenavond toch wat kunnen praten met de vrouw. Beetje afspraken gemaakt, denk dat we ze wel nog concreter zullen moeten maken. Maar 't is een begin. Ze gaf ook aan dat ze zelf begon te denken om eens naar de dokter te gaan om haar thuis te zetten. Nu hopen dat ze het ook effectief doet vooraleer ze er gewoon bij neervalt.

Gisterenavond toch wat kunnen praten met de vrouw. Beetje afspraken gemaakt, denk dat we ze wel nog concreter zullen moeten maken. Maar 't is een begin. Ze gaf ook aan dat ze zelf begon te denken om eens naar de dokter te gaan om haar thuis te zetten. Nu hopen dat ze het ook effectief doet vooraleer ze er gewoon bij neervalt.

Het is trouwens ook geen schande om thuis te zitten, mijn vriendin wou dat eerst ook niet want "het is druk op haar werk en dan laat ze haar collega's in de steek" of "thuis zitten is voor profiteurs" ...

Ik kan u nu zeggen dat ik mij (voorlopig) al een pak beter voel omdat ik mijn hart eens heb kunnen luchten bij een aantal mensen. Het blijft moeilijk om zoiets te vertellen tegen iemand, maar het helpt wel echt.

Dus de eerste stap is toch al gezet!

Het is trouwens ook geen schande om thuis te zitten, mijn vriendin wou dat eerst ook niet want "het is druk op haar werk en dan laat ze haar collega's in de steek" of "thuis zitten is voor profiteurs" ...
Ja, ik weet dat. Maar zoiets zeggen tegen mijn vrouw werk averechts haha.

Ik stop met opvoeden, vandaag heeft bewezen dat ik helemaal klaar ben met mijn taak. Ik kan het alleen nog maar erger maken.

Vandaag in de auto, radio stond op en het was 1 of andere brakke R&B hit.
"Papa mijn eenhoorn (haar knuffel dus) valt hiervan in slaap. Kan je een steviger muziekje opzetten?"
Ik switch naar mijne Spotify lijst met punk. Na 1 nummer "Papa hij wordt nog niet wakker!!" =>"ok schatteke, ik zal Slayer opzetten".
Na 1 min kijkt ze mij strak aan en zegt gortdroog "papa heb je niet wat steviger?"

200w-1.gif

Laatst bewerkt:
Ik stop met opvoeden, vandaag heeft bewezen dat ik helemaal klaar ben met mijn taak. Ik kan het alleen nog maar erger maken.

Vandaag in de auto, radio stond op en het was 1 of andere brakke R&B hit.
"Papa mijn eenhoorn (haar knuffel dus) valt hiervan in slaap. Kan je een steviger muziekje opzetten?"
Ik switch naar mijne Spotify lijst met punk. Na 1 nummer "Papa hij wordt nog niet wakker!!" =>"ok schatteke, ik zal Slayer opzetten".
Na 1 min kijkt ze mij strak aan en zegt gortdroog "papa heb je niet wat steviger?"

Bekijk bijlage 5596
e6b1adb1798cc5509b26459f9625033adc677236.gif

Terug
Bovenaan