Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik stop met opvoeden, vandaag heeft bewezen dat ik helemaal klaar ben met mijn taak. Ik kan het alleen nog maar erger maken.

Vandaag in de auto, radio stond op en het was 1 of andere brakke R&B hit.
"Papa mijn eenhoorn (haar knuffel dus) valt hiervan in slaap. Kan je een steviger muziekje opzetten?"
Ik switch naar mijne Spotify lijst met punk. Na 1 nummer "Papa hij wordt nog niet wakker!!" =>"ok schatteke, ik zal Slayer opzetten".
Na 1 min kijkt ze mij strak aan en zegt gortdroog "papa heb je niet wat steviger?"

Bekijk bijlage 5596

Tijd voor een eerste introductie tot de wondere wereld van black metal :evil:

Tijd voor een eerste introductie tot de wondere wereld van black metal :evil:
Toen ik vroeg of ze meeging naar graspop zei ze dat dat daar allemaal posers zijn, en ze alleen naar trve kvlt black metal luistert.

Ik besef me opeens trouwens dat ze al sinds 2 jaar tot 3 telt op deze manier 🤟. Misschien moet ik toch es zoeken naar een geboortevlek in de vorm van 666 :thinking:.

Toen ik vroeg of ze meeging naar graspop zei ze dat dat daar allemaal posers zijn, en ze alleen naar trve kvlt black metal luistert.

Heeft ze hier al een account? Op het muziek forum zijn we steeds op zoek naar talentvolle elitaire muziek snobs in spé.

Juist zien dat we de Pollet uit haar buurt houden :unsure:

Een technisch vraagje als toekomstige vader.

Onze zoon weegt nu 161gr volgens de gynaecoloog, terwijl die nu nog maar 65 tot 100g zou mogen wegen. Is ook 4cm groter dan normaal Ergens zou ik het wel vet vinden om een gigant als zoon te krijgen, maar lijkt me voor de fysiek van mijn vriendin niet echt handig. :unsure:
Zit daar nog veel afwijking op in de latere groei om toch een normaal geboortegewicht te krijgen, of wordt dit effectief een grote beer?
Ter info weet ik dat hij er niet langer in zit dan aangenomen (schoonzus dacht dit), want de periode dat hij anders verwekt had moeten zijn lag ik halfdood aan de morfine in mijn coronabed. :p

Wel, er is alsnog een mogelijkheid dat hij toch in die periode verwekt werd 🤓
Dat zei mijn vader ook, maar aangezien we beiden besmet waren (zij wel geen last van gehad) en dus samen de hele periode thuis hebben doorgebracht, is dat geen optie. :D

Ik weet zelfs wanneer hij verwekt is en hoeveel geluk en toeval er mee gemoeid is, dus vrij zeker dat het van mij komt. :unsure:
Ik ben ook nooit een smalle geweest en heb een vrij breed postuur, maar om nu 2x uw gemiddelde te halen als foetus lijkt me toch veel, vandaar mijn vraag. :unsure:

Dat zei mijn vader ook, maar aangezien we beiden besmet waren (zij wel geen last van gehad) en dus samen de hele periode thuis hebben doorgebracht, is dat geen optie. :D

Ik weet zelfs wanneer hij verwekt is en hoeveel geluk en toeval er mee gemoeid is, dus vrij zeker dat het van mij komt. :unsure:
Ik ben ook nooit een smalle geweest en heb een vrij breed postuur, maar om nu 2x uw gemiddelde te halen als foetus lijkt me toch veel, vandaar mijn vraag. :unsure:
1. Die metingen zijn schattingen, geen exacte gegevens
2. Die kunnen van week tot week schelen, hier als foetus zelfs metingen gehad waarop ze gekrompen was 😝
3. Ook als ze geboren worden, kan dat nog flink veranderen! Bijna het volledige eerste jaar zat ze op percentiel 90-95, nog voor haar 3de verjaardag en nu nog steeds, rond percentiel 50. 🤷🏼

Onze zoon weegt nu 161gr volgens de gynaecoloog, terwijl die nu nog maar 65 tot 100g zou mogen wegen. Is ook 4cm groter dan normaal Ergens zou ik het wel vet vinden om een gigant als zoon te krijgen, maar lijkt me voor de fysiek van mijn vriendin niet echt handig. :unsure:
Zit daar nog veel afwijking op in de latere groei om toch een normaal geboortegewicht te krijgen, of wordt dit effectief een grote beer?
Ter info weet ik dat hij er niet langer in zit dan aangenomen (schoonzus dacht dit), want de periode dat hij anders verwekt had moeten zijn lag ik halfdood aan de morfine in mijn coronabed. :p
Nope, den onze ging ook zo ne kolos worden. Is nu de kleinste vd klas :(

Is wel van eind december en de rest is van de eerste 3 maand vh jaar

Nope, den onze ging ook zo ne kolos worden. Is nu de kleinste vd klas :(

Is wel van eind december en de rest is van de eerste 3 maand vh jaar
Ik ben ook van het einde van het jaar en was altijd de grootste van de klas.
Wel 2x blijven zitten, mss dat het daaraan lag.

Ik ben ook van het einde van het jaar en was altijd de grootste van de klas.
Wel 2x blijven zitten, mss dat het daaraan lag.
Het uiterlijke mag hij dan van jou mee hebben, als hij de rest van de mama maar mee heeft! 😇

De dochter is ook van december, is het 2de grootste meisje van de klas bedenk ik me net. Haar beste vriendin is 5cm kleiner of zo en van maart. Haar papa is 1m90 of groter. 😁

Het uiterlijke mag hij dan van jou mee hebben, als hij de rest van de mama maar mee heeft! 😇
Zou ideaal zijn. Mezelf herkennen er in, maar met een beter karakter. :unsure:

De dochter is ook van december, is het 2de grootste meisje van de klas bedenk ik me net. Haar beste vriendin is 5cm kleiner of zo en van maart. Haar papa is 1m90 of groter. 😁
Wordt dus gewoon spannend afwachten. :p Gynaecoloog schatte geboortegewicht nu op +-4kg, wat al niet min is, maar het is nog vroeg natuurlijk.

Zou ideaal zijn. Mezelf herkennen er in, maar met een beter karakter. :unsure:

Wordt dus gewoon spannend afwachten. :p Gynaecoloog schatte geboortegewicht nu op +-4kg, wat al niet min is, maar het is nog vroeg natuurlijk.
Was bij mijn dochter ook de schatting, zelfs terwijl ze haar eruit haalde: "jaja, zal zelfs boven de 4kg zijn!"

3.814g 😇

Was bij mijn dochter ook de schatting, zelfs terwijl ze haar eruit haalde: "jaja, zal zelfs boven de 4kg zijn!"

3.814g 😇
Toch ook geen kleintje. 't Is onze eerste, dus ik ken er echt niets van eerlijk gezegd. Praktische zaken zijn allemaal al geregeld, maar zo'n zaken heb ik echt geen zicht op.

Toch ook geen kleintje. 't Is onze eerste, dus ik ken er echt niets van eerlijk gezegd. Praktische zaken zijn allemaal al geregeld, maar zo'n zaken heb ik echt geen zicht op.
Maakt ook niets uit hoor, Just go with the flow!

Mijn zus haar kinderen zijn ook altijd groot geschat, 2x te vroeg bevallen. 🤷🏼

Maakt ook niets uit hoor, Just go with the flow!

Mijn zus haar kinderen zijn ook altijd groot geschat, 2x te vroeg bevallen. 🤷🏼
Welja, dat kan ook nog.
Qua stress anderzijds is het hier nog 0,0. Alsof het nog niet binnenkomt dat ik vader word. Opvang, kindergeld, kinderkamer, de honden met kinderen leren omgaan, isofix kinderzetels in beide auto's... al zo'n zaken zijn al geregeld, maar het gevoel is er precies nog niet. Ik heb soms het idee dat ik mij serieus ga mispakken over 4.5 maand. :unsure:

Bij ons hebben ze op een gegeven moment bekeken om de geboorte te vervroegen omdat ze zo groot en zwaar was. Uiteindelijk is ze geboren met 52cm (wat wel groot is) en 3,5kg (wat gemiddeld is). Dat gewicht bij echo linken ze eigenlijk vooral aan de lengte he, het is niet dat ze uw baby wegen op 1 of andere manier...

Maar dus, geen zorgen. In die fase is een 10e van een MM het verschil tussen percentiel 10 en percentiel 90 ofzo...

Welja, dat kan ook nog.
Qua stress anderzijds is het hier nog 0,0. Alsof het nog niet binnenkomt dat ik vader word. Opvang, kindergeld, kinderkamer, de honden met kinderen leren omgaan, isofix kinderzetels in beide auto's... al zo'n zaken zijn al geregeld, maar het gevoel is er precies nog niet. Ik heb soms het idee dat ik mij serieus ga mispakken over 4.5 maand. :unsure:
Welkom bij het gevoel van eender welke ouder, ooit! 🤣

Ik zou daar niet te fel naar kijken, naar die cm's en gewicht. Zeker gewicht zijn schattingen. En de lengte ook dacht ik. Als ik me niet vergis meten ze het bovenbeentje en berekenen ze zo die cijfers.
Volgende echo kan hij alweer op een gemiddelde curve zitten. 🤷🏼‍♀️
Hier ene geboren van 52cm, eerste half jaar zat hij bovenaan de curve en nu is hij twee en is hij heel gemiddeld. (Stiekem hoop ik wel dat hij later zo groot als de papa wordt nl rond de meter 85.)

:p
De zoon werd enkele dagen voor de geboorte qua geboortegewicht 3,4 kg geschat. Hij was er utieindelijk 4,3kg.

Dus niet teveel op stressen

Terug
Bovenaan