Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Was hier weggesmeten geld. Als ze iets voelde, liet ze het lopen.Gecombineerd met gewone luiers, het duurde ook even voor ik mijn draai er in vond.
Maar kei schattig wel om die billetjes er in te zien hè.
We zijn nu rustig bezig met potjes training en ik ben aan het kijken voor de wasbare oefenbroekjes. Daar goede ervaringen mee?
Ik heb een lijstje op de koelkast met allemaal mogelijke activiteiten zoals park,bos, binnenspeeltuin, zwembad,...Wat steekt iedereen zo al uit in de vakantie met z'n peuters? Tis nog maar woensdag en ik heb al geen ideeën meer![]()
Lijstje van Mulan, eventueel bij slecht weer aan te vullen met pizza maken, brief voor de Sint maken (laten uitknippen of scheuren uit boekjes van speelgoedwinkels en op een groot papier plakken), cinema@Home met zelfgemaakte popcorn, kamp maken in/aan de zetel of tafel met kussens en dekens,..Wat steekt iedereen zo al uit in de vakantie met z'n peuters? Tis nog maar woensdag en ik heb al geen ideeën meer![]()
Hier komt over 2 weken (de brug van 11 november) het nichtje van 10 logeren bij de kleuter van 3, beide ENORM enthousiast over het voorstel!Lijstje van Mulan, eventueel bij slecht weer aan te vullen met pizza maken, brief voor de Sint maken (laten uitknippen of scheuren uit boekjes van speelgoedwinkels en op een groot papier plakken), cinema@Home met zelfgemaakte popcorn, kamp maken in/aan de zetel of tafel met kussens en dekens,..
Oh en morgen komen ook 2 oudere neefjes met de trein tot hier; dat vinden ze ook altijd geweldig om bij grotere kinderen te zijn. (En de neefjes vinden het vreemd genoeg ook fantastisch; ik bleef op die leeftijd ver weg van peuters/kleuters).

Hier diezelfde fase, gok ik. Maar nu las ik net vandaag een story van Binu Singh (en die weet imo écht wel waarover ze praat) dat je bij het verversen van de pamper eigenlijk als ouder geen schrik mag hebben om "vuil" te worden. Want dat dit blijkbaar echt wel psychologisch wordt doorgegeven aan uw baby als "ik ben vuil daar vanonder", met alle mogelijke gevolgen op latere leeftijd.Waarom de keuze voor wasbare luiers? Is dat puur ecologisch dan?
Als de kleinen een pamper vol schijt waarbij ik die chirurgisch moet zien te verwijderen ben ik al content dat ik heel dat boeltje gewoon in de vuilbak kan gooien.
Hij zit nu in een fase waarbij de benen stilhouden moeilijk is en hij voldoende kracht heeft om het mij serieus moeilijk te maken.
Hier omdat we bij vrienden gezien hadden hoe gemakkelijk het systeem is en de ecologische en financiële redenen (afval is hier zeer duur).Waarom de keuze voor wasbare luiers? Is dat puur ecologisch dan?
Als de kleinen een pamper vol schijt waarbij ik die chirurgisch moet zien te verwijderen ben ik al content dat ik heel dat boeltje gewoon in de vuilbak kan gooien.
Hij zit nu in een fase waarbij de benen stilhouden moeilijk is en hij voldoende kracht heeft om het mij serieus moeilijk te maken.
- ecologisch want minder belastend voor het milieuWaarom de keuze voor wasbare luiers? Is dat puur ecologisch dan?

Hier ook omdat we op deze manier onze ecologische bijdrage wouden doen.Waarom de keuze voor wasbare luiers? Is dat puur ecologisch dan?

.We zijn hier op drie gestopt met een ochtendfles. Zo in het weekend nog wel eens, maar dat houdt op zodra we hier verhuisd zijn. De avondfles voor het slapengaan houden we nog wel even aan. We hebben ook niet zo'n goede eter, maar daar is ondertussen verandering aan het inkomen. Je moet dat wat aanvoelen bij je kind.Tot welke leeftijd dronken jullie kindjes nog melk 's avonds en 's morgens?
De 2-jarige hier drinkt in de ochtend niet meer veel van zijn fles maar 's avonds wil hij toch nog een volle fles.
Geef eens wat meer uitleg?Hier diezelfde fase, gok ik. Maar nu las ik net vandaag een story van Binu Singh (en die weet imo écht wel waarover ze praat) dat je bij het verversen van de pamper eigenlijk als ouder geen schrik mag hebben om "vuil" te worden. Want dat dit blijkbaar echt wel psychologisch wordt doorgegeven aan uw baby als "ik ben vuil daar vanonder", met alle mogelijke gevolgen op latere leeftijd.
Het komt van een Instagram-story he, dus beperkte uitleg:Geef eens wat meer uitleg?
Uiteraard moet je je kind geen schuldgevoel aanpraten of doen alsof het iets walgelijks heeft gedaan door zijn behoefte te doen, maar ik probeer vieze handen toch ook wel te vermijden. Het is nu niet alsof kak hygiënisch is...
Ik vind dat nogal raar geschreven, klinkt alsof ge er een spelletje (met kak) van moet maken om het goed te doen :v
Ik denk dat ze eigenlijk vooral willen zeggen dat als uw kind het lastig krijgt op het verzorgingskussen (wat nu niet zo uitzonderlijk is), dat ge dan niet moet eerst toch heel de pamper moet ververst hebben voor je knuffelt. Want dat zie je nu wel vaak he (alle, hier toch), eerst 10 minuten worstelen om alles proper te krijgen en de nieuwe pamper aan te krijgen, en dan erna pas een knuffel.Ik vind dat nogal raar geschreven, klinkt alsof ge er een spelletje (met kak) van moet maken om het goed te doen :v
Uiteraard denk ik wel dat ge moet bedachtzaam zijn hoe ge reageert en doet op zo'n moment. Er wordt nogal snel geleerd dat kaka vies is en dat geeft problemen (op korte termijn: geen kaka meer willen doen, niet willen zeggen dat ze kaka gedaan hebben - op lange termijn ga ik mij niet over uitspreken), dus positief over babbelen (flinke kaka enzo :v), absoluut. En het liggen op een verzorgingskussen moet uiteraard ook geen straf zijn dus ervoor en erna een beetje gek doen terwijl hij/zij daar ligt, zeker.
Jongste is 4 jaar en 2 maanden en deze week wou hij er geen meer.Tot welke leeftijd dronken jullie kindjes nog melk 's avonds en 's morgens?
De 2-jarige hier drinkt in de ochtend niet meer veel van zijn fles maar 's avonds wil hij toch nog een volle fles.
Als uw kind op dat verzorgingskussen ligt, kan je er toch ook tegen praten om te laten merken dat je hen graag ziet?Ik denk dat ze eigenlijk vooral willen zeggen dat als uw kind het lastig krijgt op het verzorgingskussen (wat nu niet zo uitzonderlijk is), dat ge dan niet moet eerst toch heel de pamper moet ververst hebben voor je knuffelt. Want dat zie je nu wel vaak he (alle, hier toch), eerst 10 minuten worstelen om alles proper te krijgen en de nieuwe pamper aan te krijgen, en dan erna pas een knuffel.