Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De twee neefjes blijven vannacht slapen. Jawadde. Dat sommige mensen drie kinderen willen ... da's tof voor één avond, maar we geven ze graag terug af aan de ouders morgenvroeg. :unsure:

De twee neefjes blijven vannacht slapen. Jawadde. Dat sommige mensen drie kinderen willen ... da's tof voor één avond, maar we geven ze graag terug af aan de ouders morgenvroeg. :unsure:
Je ziet die neefjes nu wel full-on in ‘yay nonkel’ modus. Dat is heus wel een dikke, oh, 3% minder op een gewone avond.

Nummerke 1, de oudste (5) nota bene, wandelde doodleuk onze kamer binnen rond 5u. "Hallo, ik ben wakker!". Mijn dochter rond 6u en de andere flippo ligt nog braaf te maffen. Het is zaterdag 6u17.

Fml.

En daar bent ge verkeerd. Die sporten zijn gebaseerd op het verkleinen van uw ego.
Laat me toe daar STERK aan te twijfelen als je ziet wat:
- de gemiddelde wedstrijd (zélfs op laag niveau) van showgehalte heeft. Show bestaat in vele sporten, maar hoeveel sporten is het de gewoonte dat je (op topniveau) de dag voor de wedstrijd de andere probeert te kleineren?
- het gemiddelde lid van een boksclub hier in Ieper aan kledij/looks aandacht besteed (en Ieper is dan nog een relatief brave club wss)
- de hoeveelheid positieve dopingcontroles bij die sporten: https://www.standaard.be/cnt/dmf20140203_019

't is hier geen bokstopic, dus als je daar verder in wil doorgaan, wil ik gerust een andere topic openen. En ja, er zijn zeker mensen die dat doen om rust te vinden, maar dat die sport gebaseerd is op het verkleinen van uw ego, daar gaat de gemiddelde jongere echt niet voor boksen.

Er zijn wél zeker gevechtssporten waar dat wél zo kan zijn, dat neem ik gerust aan. Maar boksen draait niet rond verdediging, wel rond aanval. Dat je een goeie verdediging nodig hebt om te kunnen aanvallen, verandert daar niks aan.

Ontopic: zoon maakt er de laatste tijd een sport van om op zijn eigen toetsen bij het commentaarvak voor ouders te schrijven:
"flink gedaan", "doe zo voort", "toppie". Toen we hem vroegen om daarmee te stoppen was zijn reactie: "maar mama, jij schrijft toch ook overal iets op mijn toets?" (mama is tegelijk zijn juf én mama"). Slim geprobeerd, maar néé, zoon.

En daar bent ge verkeerd. Die sporten zijn gebaseerd op het verkleinen van uw ego. Het aanbrengen van discipline, en het kweken van respect.

Heeft nu eens 0,0 te maken met andermans brein tot moes te slaan ze
Klopt. Veel mensen freezen ook als ze eens in problemen komen, of een tik krijgen. Ik doe nu zelf al wat jaren karate en dat vind ik zowat het belangrijkste voordeel van een gevechtssport als je 'op straat' eens in problemen komt: je bent gewoon om op training wat slaag te krijgen en dan reageer je. Wat dat reageren is, dat maakt niet uit. Dat kan ook gaan lopen zijn, maar de schrik zal er minder snel in zitten. Door angst verstijf je en dan ben je een vogel voor de kat. Zelfs een goed getrainde karateka kan een pak slaag krijgen van een geoefend straatvechter, of gewoon door brute pech (een moment dat je niet oplet) KO geslagen worden. IRL draait het eerder om een gevecht te ontwijken, of gewoon gaan lopen (zeker als ze met meerdere zijn of een mes bovenhalen). Slim zijn, reageren. Vergeet de Bruce Lee films.

De klok verzetten en kleine kindjes :wtf:
En natuurlijk nog met een moeilijk nacht en vroeger wakker worden dan anders erbij
Idem! Zie je dat het bijna 5u is... En besef je dat het voor de mensen zonder kinderen nog geen 4u is. :unsure:

Maar hoera! "We mogen een uurtje langer slapen" lees je in de krant!
Realiteit: om 18u iedereen KO deze avond. 🤣

Mijn dochter heeft ne loophole gevonden in hare slaapwekker, ze roept gewoon 'ik moet pipi doen' en dan kan ik niet anders dan opstaan :sop:

Mijn dochter heeft ne loophole gevonden in hare slaapwekker, ze roept gewoon 'ik moet pipi doen' en dan kan ik niet anders dan opstaan :sop:
Peuterbed + potje ernaast! 😇😇😇
(En een lichtje waar ze enkel op moet duwen "voor het geval ze het potje niet vindt" + een beker water naast bed om de vloeistof terug aan te vullen 👍)

Idem! Zie je dat het bijna 5u is... En besef je dat het voor de mensen zonder kinderen nog geen 4u is. :unsure:

Maar hoera! "We mogen een uurtje langer slapen" lees je in de krant!
Realiteit: om 18u iedereen KO deze avond. 🤣

De momenten in de vroege ochtend waarop ik wel eens onpedagogisch de tablet bovenhaalt zodat ik nog ff kan snoezelen :smile:

De momenten in de vroege ochtend waarop ik wel eens onpedagogisch de tablet bovenhaalt zodat ik nog ff kan snoezelen :smile:
Dat doe ik s morgens niet maar s middags wel, samen het grote bed in, mama doet een dutje van een half uur, Muppet is in stilte bezig naast me met de tablet. 😇

Creatief én educatief natuurlijk... 🤪🤪🤪 (Not! Gewoon Netflix)

Dochtertje vannacht een aantal keren moeten overgeven.
Een echte rotnacht dus.

Vanochtend om 6u was haar broer springwakker.
Sinds dat moment zit ik hier met twee duracell konijnen.
Die jongste zit hier rond te crossen, terwijl die slechts 4u geleden haar ziel uit haar lijfje gekotst heeft.

Terug
Bovenaan