Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ocharme seg, nooit geweten dat je zo kon afzien van een stomme snotvaling. Een hele nacht door proesten omdat ze geen lucht krijgt. Uren moeten proberen om in slaap te vallen. Uiteindelijk viel onze nacht dan nog mee, maar ik ben precies 20x ongerust wakker geschoten ofzo.

Ocharme seg, nooit geweten dat je zo kon afzien van een stomme snotvaling. Een hele nacht door proesten omdat ze geen lucht krijgt. Uren moeten proberen om in slaap te vallen. Uiteindelijk viel onze nacht dan nog mee, maar ik ben precies 20x ongerust wakker geschoten ofzo.
Niet plat leggen helpt enorm!
Als baby liet ik ze in de wipper slapen dan en als peuter met het borstvoedingskussen onder de matras aan het hoofdeinde.
Sterkte!

Niet plat leggen helpt enorm!
Als baby liet ik ze in de wipper slapen dan en als peuter met het borstvoedingskussen onder de matras aan het hoofdeinde.
Sterkte!
Ja, we gingen dat proberen, tot onze frank viel dat onze dochter elke dag in een andere positie wakker wordt. Dus "het hoofdeinde" kan tegen de ochtend ook het voeteneinde zijn :P

We hebben vannacht de doorgesneden ui geprobeerd, maar dat leek niet te helpen. En veel spoelen met zoutoplossing natuurlijk (wat ze trouwens plots veel minder erg vindt om te laten doen, lijkt alsof ze aanvoelt dat dat verlichting brengt). Straks gaat de vrouw naar de dokter (voor zichzelf), en gaat het eens vragen, maar ik verwacht daar een "uitzieken" advies...

Hier staat het hoofdeinde ook altijd wat hoger met een verstopte neus.
Opengesneden ajuin één keer getest maar niets van gemerkt
Een luchtbevochtiger brengt hier altijd wel verlichting en ik smeer Vicks voor baby's op het rugje en de borst als het echt erg is.
Hopelijk gaat het snel beter!

Ja omhoog zetten is echt wel de max! Wordt trouwens voor veel aangeraden, vooral voor (verborgen) reflux.
Je moet ze natuurlijk wel langs de juiste kant naar boven leggen :unsure:

Eé van de redenen dat ik me, na lang meelezen, toch hier lid gemaakt heb is mede door dit topic.
Wij hebben een relatief gemakkelijk kind en toch vind ik het allemaal met momenten loodzwaar en ben ik al twee jaar bijna constant moe.
Om hier dan over de moeilijke momenten van andere ouders te lezen geeft me het gevoel een normale ouder te zijn 🙃

Een vriendin van me is pas bevallen en ze zei dat ik de enigste uit haar vriendengroep ben die zo eerlijk is over de minder makkelijke kanten van zwanger zijn, bevallen en die eerste weken/maanden... na de geboorte.
Dit topic is idd een verademing & is ook een realistischer beeld op het ouderschap.

Bon, denk ik toch :tongue: want vandaag gaan we de laatste rechte lijn in, nog 4 weken (als alles goed gaat)!

Ok maar ben je dan bereid om dat op te geven als ze van dag 1 zeggen 'nee ik doe dat niet graag' ? Want dat klinkt als iets dat meer belangrijk is voor jou dan voor hen.

Hier gaan ze al 2 jaar dansen, een jaar paardrijden ( vooral omdat het goed zou zijn voor de ene haar heup/been conditie) en in november gaan ze beginnen met zwemlessen.

Dat laatste is het enige dat ze 'moeten' doen want ik wil dat ze kunnen zwemmen.

En een muziekinstrument komt hier niet binnen.. of ik zal me er in ieder geval tegen verzetten.
Ik vind dat inderdaad belangrijk. En dat zal ik dan ook niet opgeven als ze van dag 1 zeggen 'nee ik doe dat niet graag'.
Zie het als uw zwemmen. Hier zullen ze ook verplicht moeten kunnen zwemmen en daarvoor de nodige lessen volgen tot ze het voldoende onder de knie hebben, willen of niet. Het hoort bij hun ontwikkeling vind ik.

Ik heb vroeger het omgekeerde ervaren. Ik ben te weinig gepusht geweest om mij op sportief vlak te ontplooien. En dat vind ik heel jammer.

Die vechtsport zal hun zelfvertrouwen, zelfbeheersing, conditie en nog zoveel meer ten goede komen.

Hier is het idee toch ook dat ze een sport/hobby mogen doen (graag zelfs) maar het moet er niet over gaan. Ik ken mensen die een hele week “onderweg” zijn om hun kinderen overal naartoe te brengen. Vaak nog ieder apart met een kind zodat er helemaal geen “family time” overblijft.

Hier gaat dat toch niet zo zijn. één hobby per kind, maar ze mogen uiteraard zelf kiezen. Ik ga niet de hele week rond crossen om iedereen overal op tijd te krijgen voor zijn of haar hobby, waarna er niet eens tijd overblijft voor ons als gezin.

Hier gaat dat toch niet zo zijn. één hobby per kind, maar ze mogen uiteraard zelf kiezen. Ik ga niet de hele week rond crossen om iedereen overal op tijd te krijgen voor zijn of haar hobby, waarna er niet eens tijd overblijft voor ons als gezin.
Jep, wij denken er net hetzelfde over.

Hier is het idee toch ook dat ze een sport/hobby mogen doen (graag zelfs) maar het moet er niet over gaan. Ik ken mensen die een hele week “onderweg” zijn om hun kinderen overal naartoe te brengen. Vaak nog ieder apart met een kind zodat er helemaal geen “family time” overblijft.
Als je 2 of meer kinderen hebt en die doen bvb elks 1 ploegsport zitten ze al aan elk 2 trainingen (soms 3) per week + wedstrijden(en) in het weekend. Met wat pech zijn hun trainingsuren op verschillende dagen. Of doen ze verschillende sporten/hobby's waar je nog eens naar verschillende locaties mag crossen. Ik denk er net hetzelfde over maar met 1 hobby kan je ook al serieus bijna dagelijks aan de gang zijn.

Als je 2 of meer kinderen hebt en die doen bvb elks 1 ploegsport zitten ze al aan elk 2 trainingen (soms 3) per week + wedstrijden(en) in het weekend. Met wat pech zijn hun trainingsuren op verschillende dagen. Ik denk er net hetzelfde over maar met 1 hobby kan je ook al serieus bijna dagelijks aan de gang zijn.
Het ging in dit geval wel over 6 sporten/hobbies per week en voor kind 2 waren het er 4, da’s er toch los over?

Sommige lessen in school zullen misschien ook dik tegen hun goesting zijn.
Dat is toch anders dan vrije tijd? Ik had achteraf bekeken ook graag een muzikale vorming gehad in mijn jeugd. Ik zal dat dan ook wat meer proberen aanreiken aan mijn zoon, maar als het hem echt niet aanspreekt, dan is dat ook maar zo. Je kind gebruiken om je eigen dromen werkelijkheid te zien worden is imo pervers.

Terug
Bovenaan