Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Bij ons is dat via ClassDojo. Werkt wel goed en ik hoef het gejank van de andere ouders niet te lezen.
Foto's van de school zijn hier ook via de app, maar er is een WhatsApp groepje ook om snel dingen af te spreken, dit jaar valt het mee maar vorig jaar zaten daar zo een paar "mama's" (ja van die typische types) in die precies niks beter te doen hebben dan voor de minste scheet een berichtje in die groep te zetten.

Ik zou echt niet weten waarom ik met andere ouders in contact zou willen zijn zelfs.
Ik ook niet. Maar het is voor als er hulp nodig is voor bepaalde zaken, dan vragen de klasmama’s dat. Zij zijn ook een contactpunt voor ons, en zij gaan dan naar de juffen/school.

Niet dat ik het gebruik, ik zal wel rechtstreeks spreken met wie ik moet spreken. Nu zit elke mama een foto van hun kind te sturen zodat iedereen weet wie wie is… :unsure:

Ik ook niet. Maar het is voor als er hulp nodig is voor bepaalde zaken, dan vragen de klasmama’s dat. Zij zijn ook een contactpunt voor ons, en zij gaan dan naar de juffen/school.

Niet dat ik het gebruik, ik zal wel rechtstreeks spreken met wie ik moet spreken. Nu zit elke mama een foto van hun kind te sturen zodat iedereen weet wie wie is… :unsure:
Amai ja, whatsapp is toch de vloek hé. voor elk domein waar je enigszins in contact komt met andere mensen moet er een groep worden toegevoegd, om mensen bij elkaar te brengen.
En ge ziet het dan ook nog snel mislopen, als er ruzie ontstaat tussen bepaalde personen...
Elkaar tegenkomen op school bij het op en/of afhalen schept voldoende band. Precies alsof kinderen en ouders tegenwoordig gestimuleerd worden hun sociale contacten uit te breiden.
(misschien is dit eerder voor de ergernis van de dag :')

Dat concept van klasmama ken ik niet precies. Hier is er wel een Whatsapp maar daar wordt tot nog toe niet echt iets in gezegd. Foto's doorsturen om te weten wie wie is, vind ik ook niet erg. Das ene keer hé. Ik doe er ook niet actief aan mee maar ik zie de voordelen wel.

Tijdens Corona was er ook zo'n groepje en werd er wat meer heen en weer gestuurd wat de kinderen wel tof vonden.

En niet iedereen kan zijn kind zelf afhalen/brengen dus soms is het wel moeilijk om contact te leggen.

Dat concept van klasmama ken ik niet precies. Hier is er wel een Whatsapp maar daar wordt tot nog toe niet echt iets in gezegd. Foto's doorsturen om te weten wie wie is, vind ik ook niet erg. Das ene keer hé. Ik doe er ook niet actief aan mee maar ik zie de voordelen wel.

Tijdens Corona was er ook zo'n groepje en werd er wat meer heen en weer gestuurd wat de kinderen wel tof vonden.

En niet iedereen kan zijn kind zelf afhalen/brengen dus soms is het wel moeilijk om contact te leggen.
dat laatste is inderdaad waar. Misschien bekijk ik het ook te negatief, maar als mijn dochter een klasvriend heeft. Ik behoed mijzelf gewoon voor de kans dat door het gebruik van social media wij dan voor welke reden ook, in de clinch geraken met de ouders. Dit heeft dan weer negatieve gevolgen voor hun vriendschap.
Ik weet dat dit vroeger ook zo was, heb het zelf ook al meegemaakt (helaas). Misschien vandaar ook dat ik wat afstand wil behouden tussen de vriendschappen tussen de kinderen, en de ouders zelf. Maar dat is dan weer iets persoonlijks, denk ik ;-)

Op uitstap met de kinderen, zoon 5 jaar is al een hele tijd aan het kijken naar een vrouw/meisje van rond de 20j die achter de kassa staat.

Zoon heeft een zwak voor blonde vrouwen en kan zichzelf geen houding geven.

Ik vraag aan hem of hij iets tegen haar wilt gaan zeggen?
Zoon: Ja maar ik durf niet.
Ik: Zou je met het meisje willen trouwen?
Zoon: nee papa, die is toch veel ouder, eer ik groot ben is die al lang gestorven.
Ik: zo oud zal ze wel niet zijn denk ik.
Zoon: Nee ik ga toch niet met haar kunnen trouwen, want als je gaat trouwen moet je ook paren en mijn zaadjes werken nog niet.

Ik vraag me toch af of andere 5 jarigen ook zo reageren.

Oh maar dat valt nog mee toch?
Mijn zoontje, binnen een paar maanden 4, begrijpt nog altijd niet waarom hij een piemel heeft en zijn zus niet dus hadden we poosje geleden zo van boekjes gehaald waar al dat soort dingen in staan. Dus ook ivm de veranderingen van het lichaam en voortplanting alleen die boekjes zijn 4+ dus geen idee wat hij ervan maakt.

So far, so good alleen ja kennelijk vond die kleine bezem het nodig om zijn grootouders op de hoogte te brengen van het feit dat mama en papa flieft zijn op elkaar en dat ze veel kusjes geven aan elkaar en dat mama zelfs een keer met haar blote poep op papa ging liggen.

Zijn zo van die dingen die je altijd graag verneemt van je schoonmoeder tijdens het drinken van een lekker kopje koffie en zelfgemaakte citroencake.🤦‍♀️🤦‍♀️

Hoog tijd voor een bloedserieus mama-zoon gesprekje.

Hier weer eens naar kind & gezin geweest.
We zijn er zeker van dat ze er een paar CM naast gemeten hebben (zie je ook gewoon aan de curve) en ze stellen weer vragen waarop we een paar minuten ervoor het antwoord al hadden gegeven. Dat kunnen ze nu toch echt grotendeels aanpassen door een online vragenlijst...

Mijn oudste dochter (bijna 4j) is véél te sociaal naar vreemden. Ze babbelt met vreemden en geeft ze ook knuffels. Is een mooie eigenschap maar jammer genoeg heb je mensen met verkeerde bedoelingen.

En haar fantasie gaat soms wat te ver. Zoals haar denkbeeldige vriend. Opzich niks mis mee maar hij moet haar zelfs gaan oppikken op school en ze wordt razend als we vertellen dat dat niet gaat.

Iemand tips of aanraders van boeken hoe je daarmee moet omgaan met beide?

Waarom geef ik toch altijd toe als de zoon in het weekend vraagt om bij ons in het grote bed te slapen? Na 5 minuten in bed heb ik 3 stampen gehad en een hand in mijn gezicht 🙈. En toch zeg ik elke keer opnieuw ja.

Waarom geef ik toch altijd toe als de zoon in het weekend vraagt om bij ons in het grote bed te slapen? Na 5 minuten in bed heb ik 3 stampen gehad en een hand in mijn gezicht 🙈. En toch zeg ik elke keer opnieuw ja.
Zelf in een ander bed liggen is geen optie?

Mijn record staat op 4 verschillende bedden op 1 nacht en uiteindelijk nog in de zetel gaan slapen.

Mijn oudste dochter (bijna 4j) is véél te sociaal naar vreemden. Ze babbelt met vreemden en geeft ze ook knuffels. Is een mooie eigenschap maar jammer genoeg heb je mensen met verkeerde bedoelingen.

En haar fantasie gaat soms wat te ver. Zoals haar denkbeeldige vriend. Opzich niks mis mee maar hij moet haar zelfs gaan oppikken op school en ze wordt razend als we vertellen dat dat niet gaat.

Iemand tips of aanraders van boeken hoe je daarmee moet omgaan met beide?
Is dat dan zo een probleem? Het lijkt mij alsof ge de core van het probleem verkeerd legt, en dus niet het juiste wil aanpakken.
1. Ingebeelde vriend = veel fantasie = goed => doe maar op.
Maar boos worden / emoties controleren = werkpunt => hieraan werken op de standaard manieren, ongeacht waar die emoties vandaan komen.

2. Sociaal en open naar mensen zijn = goed => doe maar op
Geen besef van sociale context = werkpunt => bewust maken en (blijven) uitleggen wat kan in welke context en waarom.

Of zoiets? Ik ben gene pedagoog :unsure:.

Zijn zo van die dingen die je altijd graag verneemt van je schoonmoeder tijdens het drinken van een lekker kopje koffie en zelfgemaakte citroencake
Jawadde ik zou mij ook verslikken in de cake die ik aan het drinken ben.

Veel te weinig geslapen, veel te vroeg wakker (met/door kind natuurlijk). Ik ben maar een heel klein beetje aan het freaken na 2 a 3 maand + een hoop stress:wallbash:.

Is dat dan zo een probleem? Het lijkt mij alsof ge de core van het probleem verkeerd legt, en dus niet het juiste wil aanpakken.
1. Ingebeelde vriend = veel fantasie = goed => doe maar op.
Maar boos worden / emoties controleren = werkpunt => hieraan werken op de standaard manieren, ongeacht waar die emoties vandaan komen.

2. Sociaal en open naar mensen zijn = goed => doe maar op
Geen besef van sociale context = werkpunt => bewust maken en (blijven) uitleggen wat kan in welke context en waarom.

Of zoiets? Ik ben gene pedagoog :unsure:.

Jawadde ik zou mij

Het is niet echt een probleem maar tips zijn altijd welkom. Maar ik had er nog niet zo over nagedacht dus hier kan ik al mee verder (y)

Tegenwoordig vind de zoon het nodig om om 7 uur naar onze kamer te komen (hij komt van de zolder naar beneden) met zijn deken en kussen om dat bij ons in bed erbij te liggen en zo nog wat te liggen :crazy:.

Hier weer eens naar kind & gezin geweest.
We zijn er zeker van dat ze er een paar CM naast gemeten hebben (zie je ook gewoon aan de curve) en ze stellen weer vragen waarop we een paar minuten ervoor het antwoord al hadden gegeven. Dat kunnen ze nu toch echt grotendeels aanpassen door een online vragenlijst...
Kind en gezin is ook een soort van controle om de ouders te controleren

Kind en gezin is ook een soort van controle om de ouders te controleren
Er wordt veel gekapt op K&G, mijn vriend zijn 2 nichten gaven er tijdens mijn zwangerschap constant kritiek op dus ik had al ‘schrik’. Maar eerlijk gezegd, hebben die nog niks gezegd waarvan ik denk: wtf is dat hier?!
En als ze dan al iets zeggen waar je niet akkoord mee bent, uiteindelijk kiest ge nog altijd zelf.

Edit: laatste keer vroegen ze wel of hij al brood eet. En ik zei van wel. Vroeg ze: en slikt hij dat al door? Toen dacht ik wel effe: euhm ja tuurlijk, wat zou hij er anders mee doen? 😆

Laatst bewerkt:
Mijn hart ligt in duizend stukjes.

Ik mag morgen waarschijnlijk naar huis, na een hospitalisatie van bijna 2 weken maar onze dochter blijft in het ziekenhuis.

Ze is vorige week via spoedkeizersnede geboren toen ik exact 30 weken zwanger was. Omdat er een zwangerschapsvergiftiging + HELLP-syndroom aan de gang was in mijn lichaam. Ze doet het gezien omstandigheden goed, ademt zelfstandig en komt stilaan weer bij.

Ik weet dat ze hier de beste zorg krijgt, maar de gedachte zonder haar te moeten vertrekken, doet verdomme zeer. 😭

Terug
Bovenaan