Zo een doekje aan de tut hangen helpt hun ook heel goed bij het zoeken ervan
Volledig iets anders hier.
Vorige week in ons oudste(3) uit de klas gezet wegens niet willen opruimen en ze was dus in alle staten als ik haar ging ophalen.
Volgens de juf was ze te fars. Iedereen moet zijn hoekje opruimen maar dus als ge gedaan hebt moet ge andere kindjes helpen met opruimen.
Mijn dochter wou dat niet doen. En dan moest ze kiezen, buiten of helpen opruimen. Ze heeft gekozen voor buiten te gaan maar eens ze daar was was ze dus heel hard aan het wenen.
Ik vond het eigenlijk een heel domme les van de juf want eigenlijk leert ge de kinderen die goed opruimen dat ze dan de kinderen die niet opruimen moeten helpen en omgekeerd leert ge diegenen die niet opruimen dat ze dat ook niet moeten doen want dat een ander het wel zal doen..
Toen ik dan savonds vroeg hoe het kwam zei ze "ik heb verkeerd gekozen tussen opruimen en buiten gaan" Ik zal de volgende keer trager opruimen.. Dat is dus haar conclusie uit die les. manman ge moogt gij u kinderen nog zo goed proberen opvoeden als ge wilt ge hebt zelf toch niveel in de hand vrees ik.