Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De bevalling nadert (uitgeteld op 1 oktober) en ik ben maar aan’t peinzen over hoe baby ready het huis hier is.

We hebben een park in de living & een wiegje bij ons op de kamer, dus geen aparte kinderkamer. Alle baby spullen staan op een oude kleine kamer boven. Dus heb het gevoel dat alles wel gereed is, maar tegelijk ook helemaal niets…

Is dat een begrijpelijke gedachte voor (nieuwe) ouders? :p
Laten we het zo zeggen, je bent maar zo klaar tot het er werkelijk is en dan ga je pas echt zien wat er voor jullie nodig is. Natuurlijk is voorbereiding niet slecht.

De bevalling nadert (uitgeteld op 1 oktober) en ik ben maar aan’t peinzen over hoe baby ready het huis hier is.

We hebben een park in de living & een wiegje bij ons op de kamer, dus geen aparte kinderkamer. Alle baby spullen staan op een oude kleine kamer boven. Dus heb het gevoel dat alles wel gereed is, maar tegelijk ook helemaal niets…

Ja, en je hebt in het begin nog tijd genoeg om het aan te passen eens je effectief inzicht hebt in wat je nodig hebt. Hier is er bvb een verschoningstafel in haar kamer bijgekomen omdat je anders 's nachts naar de badkamer moet (=fel licht). Wij hadden ook wel een wieg beneden zodat de dutjes in een "slaapomgeving" konden, en het spelen in een "speelomgeving".

Laten we het zo zeggen, je bent maar zo klaar tot het er werkelijk is en dan ga je pas echt zien wat er voor jullie nodig is. Natuurlijk is voorbereiding niet slecht.
dit.
Je kan je niet 100% voorbereiden op de komst van de baby. Wij hadden ook alles geplanned, gezet, gemeten, ... alles moest perfect zijn voor de komst.
De kleine werd geboren en bleek niet op onze slaapkamer te kunnen slapen omdat ze zo overprikkeld werd. Dus na iets meer dan een maand alles verhuisd naar de baby kamer, alles zo donker en prikkelvrij gemaakt enz. alle kleren die we gekocht hadden waren ook nog veel te groot (prematuur) dus we konden ook opnieuw winkelen. En zo kan ik nog een erg lange lijst maken...
Als ik het opnieuw zou doen, zou ik meer genieten van de laatste maanden zwangerschap dan in te zitten of je wel alle spullen hebt en of deze op de juiste plaats staan ;-)
koop zeker ook nog niet teveel melkflesjes etc want ook daar reageert iedere baby anders op (de speen). We hadden aan 100 euro van Mam flesjes gekocht, amai...weggegooid geld want daar heeft ze nooit van willen drinken. Een goede tip: vraag aan de kraamhulp die aan huis komt of ze enkele verschillende flesjes mee neemt. Die van ons had een voorraad van de meest voor de hand liggende merken. Konden we ze zo allemaal 1 per 1 proberen totdat we een match hadden gevonden.
Hetzelfde verhaal met die tutters, nog allemaal niet teveel van in huis halen want de ene is de andere niet :) PROBEER wel altijd lichtgevende tutjes te halen, indien ze dat hebben in die merk. It will be a life saver als ge snachts een tut moet zoeken die ze ergens heeft uitgespuwd :')

Zo een doekje aan de tut hangen helpt hun ook heel goed bij het zoeken ervan :)

Volledig iets anders hier.

Vorige week in ons oudste(3) uit de klas gezet wegens niet willen opruimen en ze was dus in alle staten als ik haar ging ophalen.

Volgens de juf was ze te fars. Iedereen moet zijn hoekje opruimen maar dus als ge gedaan hebt moet ge andere kindjes helpen met opruimen.
Mijn dochter wou dat niet doen. En dan moest ze kiezen, buiten of helpen opruimen. Ze heeft gekozen voor buiten te gaan maar eens ze daar was was ze dus heel hard aan het wenen.
Ik vond het eigenlijk een heel domme les van de juf want eigenlijk leert ge de kinderen die goed opruimen dat ze dan de kinderen die niet opruimen moeten helpen en omgekeerd leert ge diegenen die niet opruimen dat ze dat ook niet moeten doen want dat een ander het wel zal doen..
Toen ik dan savonds vroeg hoe het kwam zei ze "ik heb verkeerd gekozen tussen opruimen en buiten gaan" Ik zal de volgende keer trager opruimen.. Dat is dus haar conclusie uit die les. manman ge moogt gij u kinderen nog zo goed proberen opvoeden als ge wilt ge hebt zelf toch niveel in de hand vrees ik.

Vorige week in ons oudste(3) uit de klas gezet wegens niet willen opruimen en ze was dus in alle staten als ik haar ging ophalen.

Volgens de juf was ze te fars. Iedereen moet zijn hoekje opruimen maar dus als ge gedaan hebt moet ge andere kindjes helpen met opruimen.
Mijn dochter wou dat niet doen. En dan moest ze kiezen, buiten of helpen opruimen. Ze heeft gekozen voor buiten te gaan maar eens ze daar was was ze dus heel hard aan het wenen.
Ik vond het eigenlijk een heel domme les van de juf want eigenlijk leert ge de kinderen die goed opruimen dat ze dan de kinderen die niet opruimen moeten helpen en omgekeerd leert ge diegenen die niet opruimen dat ze dat ook niet moeten doen want dat een ander het wel zal doen..
Toen ik dan savonds vroeg hoe het kwam zei ze "ik heb verkeerd gekozen tussen opruimen en buiten gaan" Ik zal de volgende keer trager opruimen.. Dat is dus haar conclusie uit die les. manman ge moogt gij u kinderen nog zo goed proberen opvoeden als ge wilt ge hebt zelf toch niveel in de hand vrees ik.
Heb je dit ook aan de juf/school meegegeven? Misschien leren ze er wat uit.

Oei,
dat lijkt mij ook niet de bedoeling neen.
Ik denk dat de juf haar intentie was om haar te leren samen te helpen en daarvoor dankbaarheid tonen want dat is ook iets wat je in de maatschappij doet natuurlijk. Maar haar straffen omdat ze sneller is... Ze had het beter ook gewoon zo gecommuniceerd dat ze het jammer vindt dat ze andere kindjes niet wilt helpen, die haar goede hulp zeker kunnen gebruiken (zet je haar ook nog in haar kracht). Maar leraren zijn geen pedagogen natuurlijk.... soms merk je dat bepaalde leerkrachten gekke beslissingen maken.
Ik zou het ook wel even terugkoppelen, zodat de juf haar intentie kan uitleggen aan je dochter.

Mijn dochter wordt niet meer wakker om 3 uur, maar wel rond 5 uur. Niet meer te sussen, dus na een kwartier tot een half uur laten huilen en proberen te sussen uit haar bed halen en een fles geven ...

... en wat Netflixen. :unsure:

Mijn dochter wordt niet meer wakker om 3 uur, maar wel rond 5 uur. Niet meer te sussen, dus na een kwartier tot een half uur laten huilen en proberen te sussen uit haar bed halen en een fles geven ...

... en wat Netflixen. :unsure:
Toppunt van al: madam viel in slaap in mijn armen rond 7u en was zeer moeilijk wakker te krijgen toen ik ze naar de crèche moest brengen.

Wat mensen er dan niet bij zeggen is dat het leven van kleine kinderen een aan één schakeling is van de ene fase na de andere, de ene al vervelender dan de andere :laugh:
Dat is ook niet verwonderlijk met hoe die kinderen groeien, zowel fysiek als mentaal. Gisteren nog eens onze dochter haar kleerkast uitgemest, die groeit overal uit. Elke week kan die wel iets nieuws. Zo kan die sinds een paar dagen perfect stappen met een loopwagentje, alsof ze dat al maandenlang doet. En wanneer ze "aai" zegt, aait ze ook in plaats van met de vlakke hand een mep te geven. :laugh:

Dat is ook niet verwonderlijk met hoe die kinderen groeien, zowel fysiek als mentaal. Gisteren nog eens onze dochter haar kleerkast uitgemest, die groeit overal uit. Elke week kan die wel iets nieuws. Zo kan die sinds een paar dagen perfect stappen met een loopwagentje, alsof ze dat al maandenlang doet. En wanneer ze "aai" zegt, aait ze ook in plaats van met de vlakke hand een mep te geven. :laugh:
Oké, dat gaat dus toch ooit over, gelukkig :D

Volledig begrijpelijk, je voelt je nooit 100% klaar denk ik.
Wij hadden ook een "wieg" op onze kamer maar na 1 nacht direct een co-sleep gaan halen en geen seconde spijt van gehad.

Dat is iets wat mij ook elke keer verbaast, hoe snel kinderen dingen leren en oppikken, om één of ander reden valt dit niet op bij andere mensen hun kinderen :tongue:

Vriendin begon aan nieuwe job vannacht. Vanaf nu dus 3x per week nachten doen, ik alleen met de 2 kinderen thuis vannacht. Lang geleden dat ik er nog uit moest snachts vermits zei dat altijd deed (borstvoeding) 😅.

Vandaag toegevoegd in de whatsapp groep van zijn klas. Joy joy joy :unsure: Dat gaat geen week duren dat ik die verlaat denk ik.

Vriendin begon aan nieuwe job vannacht. Vanaf nu dus 3x per week nachten doen, ik alleen met de 2 kinderen thuis vannacht. Lang geleden dat ik er nog uit moest snachts vermits zei dat altijd deed (borstvoeding) 😅.

Vandaag toegevoegd in de whatsapp groep van zijn klas. Joy joy joy :unsure: Dat gaat geen week duren dat ik die verlaat denk ik.
gewoon notifications uitzetten en niets in zeggen :D
Ik zit ook een zo'n groep, gewoon voor de foto's en filmpjes die de juf af en toe stuurt.

gewoon notifications uitzetten en niets in zeggen :D
Ik zit ook een zo'n groep, gewoon voor de foto's en filmpjes die de juf af en toe stuurt.
Foto’s zijn via fb dus het is zelfs niet daarvoor. Is gewoon voor de ouders in contact te brengen met elkaar en voor de klasmama’s om wat hulp te vragen indien nodig.

Terug
Bovenaan