Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

En als de definitie 6u zonder onderbreking is dan zitten we aan nacht 1000. De laaste anderhalve maand is gewoon niet normaal. We zitten precies terug in het slaaptekort dat je hebt bij een pasgeboren baby, alleen zijn het nu baby's van 3 en 2 jaar oud, en dus bovenop een al drie jaar aanslepend slaaptekort. Mijn vrouw en ik zitten er compleet fysiek en mentaal door.

Vannacht dan ook nog een keer de buikgriep van mijn zoon overgenomen, dus terwijl mijn vrouw probeerde de twee kinderen te troosten heb ik een hele nacht en ochtend boven en naast de plee gelegen. Echt, feeling great.
Is hier waarschijnlijk al eens gezegd maar doe uw kinderen toch eens 1 nacht (liefst in een weekend) naar de grootouders. Ga samen iets gaan eten en slaap eens goed uit :)

Ik weet ook al jarenlang niet meer wat normale nachten zijn, dankzij Nestrolan (1/2 s avonds) heb ik nu tenminste toch 50% normale nachten waarop ik 7u doorslaap. Al zal het wel een paar jaar duren eer de slaap achterstand iets of wat zal bijgewerkt zijn :unsure:
Na jarenlang aanmodderen is het natuurlijk bioritme compleet om zeep hier dus als de dochter bij haar papa is, word ik heel vaak alsnog wakker s nachts.
En ik ben ook zo iemand die vroeger met 6u slaap toe kon komen... Boy has that changed 😫

Hoe oud is je dochter en komt je slaaptekort door het feit dat ze zelf een moeilijke slaper is of spelen er andere zaken een factor?

Toch maar eens contact opnemen met K&G wat we nog kunnen doen om onze onverzadigbare dochter genoeg eten te geven dat die terug doorslaapt. Vannacht heeft die wéér 300 ml verzadigende melk gedronken voor die content was en terug ging slapen. Het is niet dat we die overdag geen eten geven: 's ochtends melk, nadien wat speltpap, koekskes, yoghurt, groentenpap, fruitpap, sandwich met kaas, nog een potje ijs, ...

Misschien gewoon eens wat slaapmiddel in die haar melk doen? :unsure:

Hoe oud is je dochter en komt je slaaptekort door het feit dat ze zelf een moeilijke slaper is of spelen er andere zaken een factor?
Bijna 4j.
Ik heb eerst zwangerschapsslapeloosheid gehad, ik sliep ongeveer 4u per nacht en overdag 2 dutjes van een half uur.
De eerste 2.5j is ze heel veel ziek geweest, 8 ziekenhuisopnames, veel night terrors,.. ik denk dat ik die jaren de nachten dat ik door kon slapen, op 1 hand kan tellen.
Vanaf dan van 5x per nacht wakker worden naar 2-3x maar ze maakt ook nu in haar slaap nog vaak geluiden (haar papa praat ook in zijn slaap) en ik word daar wel van wakker.
Veel stress omwille van haar gezondheid en de relatie die steeds slechter ging, zijn natuurlijk ook geen bevorderende factoren :unsure:
Komt wel goed! Alleen zal het de nodige tijd vragen 😉

Toch maar eens contact opnemen met K&G wat we nog kunnen doen om onze onverzadigbare dochter genoeg eten te geven dat die terug doorslaapt. Vannacht heeft die wéér 300 ml verzadigende melk gedronken voor die content was en terug ging slapen. Het is niet dat we die overdag geen eten geven: 's ochtends melk, nadien wat speltpap, koekskes, yoghurt, groentenpap, fruitpap, sandwich met kaas, nog een potje ijs, ...

Misschien gewoon eens wat slaapmiddel in die haar melk doen? :unsure:
Heb je nu al bruin/volkorenbrood geprobeerd voor ze gaat slapen? Verteert véél trager dan die melk.

Dat vind ik dus bullshit: daar loopt iets mis en daar moet worden ingegrepen en de leerkracht is de persoon om dat te doen. Imo is de juiste persoon betrekken/inlichten ook een vorm van voor jezelf opkomen. Soms is dat de beste of zelfs de enige manier om bepaalde zaken op te lossen.

Ja, zit er bij mij nog wat in.. ik los mijn eigen problemen op.
Je advies is zeker het correcte en toch voelt het verkeerd aan.
Ik zie liever mijn zoon die pester een highfive geven, met een stoel, in het gezicht.

Heb je nu al bruin/volkorenbrood geprobeerd voor ze gaat slapen? Verteert véél trager dan die melk.
Ja, 's avonds. Maar brood is een hit or miss. De ene dag eet ze er flink van, de andere dag speelt ze ermee en hangt alles binnen een straal van een meter rondom haar vol broodkruimels en stukskes beleg. Ze moet het leren eten en dat gaat niet zo snel, natuurlijk. In een ideale wereld kunnen die op een week tijd flink hun boterhammen opeten zonder gesmos maar die wereld bestaat niet.

Net de eerste schetsen ontvangen van het geboortekaartje.
Echt perfect wat wij in gedachten hadden :love: nu nog een keuze kunnen maken uit de 4 opties..

Is hier waarschijnlijk al eens gezegd maar doe uw kinderen toch eens 1 nacht (liefst in een weekend) naar de grootouders. Ga samen iets gaan eten en slaap eens goed uit :)
Dat doen we hoor, maar daarmee haal je die schade niet in. Dat zorgt er voor dat we niet compleet instorten, maar daarmee is het niet beter. We doen ze ook niet graag voor langere periodes bij de grootouders, omdat we dan gemerkt hebben dat ze eenmaal terug thuis nog moeilijker (in)slapen.

Hoe dat hier ging:
- uit eten gaan: tegen 20u gapen gelijk zot. Tegen 21u vertrekken, tegen 21u20 aan het slapen.
Tegen 4u terug wakker, want ja "genoeg" uren geslapen vond het bioritme.

En hoewel de meesten wel tot 7u zullen kunnen slapen, zal het geel herkenbaar zijn dat je belachelijk vroeg erin kruipt, weinig energie in je relatie hebt gestoken en veel te vroeg naar uw eigen goesting terug wakker bent...

Hoe dat hier ging:
- uit eten gaan: tegen 20u gapen gelijk zot. Tegen 21u vertrekken, tegen 21u20 aan het slapen.
Tegen 4u terug wakker, want ja "genoeg" uren geslapen vond het bioritme.

En hoewel de meesten wel tot 7u zullen kunnen slapen, zal het geel herkenbaar zijn dat je belachelijk vroeg erin kruipt, weinig energie in je relatie hebt gestoken en veel te vroeg naar uw eigen goesting terug wakker bent...
Klopt wel wat je zegt maar liever dat dan gewoon geen moeite meer doen...
Ik kwam ook altijd zelfde uur wakker maar mn vrouw kende dat precies niet een bioritme :p

Ja, 's avonds. Maar brood is een hit or miss. De ene dag eet ze er flink van, de andere dag speelt ze ermee en hangt alles binnen een straal van een meter rondom haar vol broodkruimels en stukskes beleg. Ze moet het leren eten en dat gaat niet zo snel, natuurlijk. In een ideale wereld kunnen die op een week tijd flink hun boterhammen opeten zonder gesmos maar die wereld bestaat niet.

In de echte wereld kunnen ze dat al maanden en beslissen ze dan plots dat ze dit niet meer lusten en nooit gelust hebben ...

Gisteren had mijn zoontje zijn cracotte gebeten in de vorm van een auto en zat hij daar mee te spelen :lol:

Klopt wel wat je zegt maar liever dat dan gewoon geen moeite meer doen...
Ik kwam ook altijd zelfde uur wakker maar mn vrouw kende dat precies niet een bioritme :p
Ooh, helemaal mee eens dat je het jezelf moet kunnen gunnen, ook al is het resultaat niet 100% wat je ervan hoopt 👌

Wie kon/kan er hier terecht bij de ouders om hun baby/peuter te laten overnachten?

Ben nieuwsgierig naar de antwoorden. Die 1,5 jaar dat we max 4 uur slaap hadden per nacht was volledig voor ons, wat ons bijna kapot gemaakt heeft. Zelfs nu, 9 jaar verder, hebben onze kinderen een handvol keer bij de grootouders blijven slapen (waarvan dan nog 1 keer met ons er bij, en ik denk dan nog enkele nachten tijdens onze huwelijksreis).

Wie kon/kan er hier terecht bij de ouders om hun baby/peuter te laten overnachten?

Ben nieuwsgierig naar de antwoorden. Die 1,5 jaar dat we max 4 uur slaap hadden per nacht was volledig voor ons, wat ons bijna kapot gemaakt heeft. Zelfs nu, 9 jaar verder, hebben onze kinderen een handvol keer bij de grootouders blijven slapen (waarvan dan nog 1 keer met ons er bij, en ik denk dan nog enkele nachten tijdens onze huwelijksreis).
Nu is nog te vroeg wegens nachtvoedingen, maar hier staan beide grootouders ervoor open om er een nachtje op te passen.

Kleine is er nu 3, (ok corona ). Buiten een paar babysits die s'avonds kwam thuis zitten en hem in bed steken heeft hij nog niet ergens anders gaan slapen bij iemand anders. Schuld van de mama.

Mijn ouders hadden het er ook heel zwaar mee: niet doorslapen, extra schrik dat ze weer ziek zou zijn,.. maar ik mocht ze -als ze niet ziek was - om de 2 weken op donderdagavond na de crèche langsbrengen om te logeren. Tijdens het weekend zijn mijn ouders zelf te druk met van alles bezig.
Ik denk niet dat ze er 10x is blijven slapen heel eerlijk... Maar het was dus wél bespreekbaar voor beide kanten.

Bij ons zou dat bij alle 3 de ouders kunnen (schoonpapa, schoonmama en mijn ouders).
Grootste reden dat we het niet snel zullen doen is hier ook de mama, maar ik heb der voorlopig ook niet veel behoefte aan (we hebben een goede slaper). Zeker als we het op tijd laten weten staan hier alle grootouders te springen om hem eens op te vangen, ik moet wel bekennen dat het een extra geruststelling wetende dat je hem ergens kan afzetten mocht het nodig zijn.

Hier is dat het eerste jaar denk ik niet gebeurd maar vanaf een jaar toch 2-3x per jaar ofzo. Hij slaapt overal goed dus nooit echt problemen mee gehad. Als hij 1,5 was zijn we op ski verlof geweest en hebben hem toen van woensdag tot zondag bij mijn ouders gelaten, dat was wel even spannend voor ons (en moeilijk voor de mama) maar dat is ook goed gegaan. Spijtig genoeg kunnen we hem niet aan de andere kant van de familie achterlaten, dat vertrouw ik niet, anders zou het meer gebeuren.

3maand oud en al 2x bij de oma gaan overnachten. Weinig problemen bij zowel het kind, de ouders als de oma.
Plan was om toch wat tijd voor onszelf te blijven maken en er dus bij iedereen de gewoonte op tijd in te steken.

Binnen 2 weken staat een overnachting bij de andere oma op de planning.

Terug
Bovenaan