Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Heeft onze oudste ook rond die leeftijd voorgehad, een stuk van zijn voortand ook af. Gelukkig wisselen ze hun tanden nog dacht ik toen😅.
Mja de jongste hier 2 keer op dezelfde tand gevallen in een week, is helemaal grijs aan het worden. dus grote kans dat haar 'echte' tand ook naar de knoppen is volgens de tandarts.

Stel dat het vaccin goedgekeurd wordt voor kinderen tussen 5 en 12 dan wilt Verbeke daar graag werk van maken. Ik ben benieuwd of de mama's en papa's in dit hoekje dat zouden doen.
Laat jij je kind(eren) vaccineren?
Wil enkel een ja of nee, discussie hoeft niet persé want daar bestaan aparte fora voor.
Wil je je antwoord toelichten, be my guest zo niet, ook goed.
Verantwoording afleggen hoeft totaal niet.
Antwoord op mijn vraag voor mezelf is nee. (3,5 en 10 jaar)
Shoot ya'll. 😊

Als dit hier niet hoort dan mag de mod van dienst dit uiteraard verwijderen.
We gaan de kinderen niet laten vaccineren.

dochter wordt bijna 3j (103cm & 15.5kg); we gaan dus naar autostoel groep 2/3 overschakelen.

Tips/suggesties? Het is niet voor zotte afstanden; school-thuis (5min), winkel, familie allemaal vlakbij, etc

Momenteel hebben we maxi-cose kore op oog. Maar is gewoon op basis van midrange prijs en waar ze in de winkel eens is gaan is inzitten. As always: zoveel merken en keus, maar een concreet duidelijk uitgesproken verschil buiten prijs kunde m.i. nooit echt goed zeggen. We zijn niet gebonden aan voorkeuren of wensen. Moet gewoon degelijk zijn en twee kinderen overleven met oog op eventuele naverkoop

(zoeken in deze thread suggereerde een voorstel Cybex solution M-fix, misschien nog meer ervaringen hier bij andere merken?)

Laatst bewerkt:
De honger blijft hier aanhouden. Gisteren in bed gelegd na 210 ml. verzadigende melk. Dan rond 23u huilend wakker geworden en 150 ml. verzadigende melk bijgegeven. En o ja, op het magische uur 4 wordt die opnieuw wakker en slaagt dan nog 100 ml. verzadigende melk in haar kas. En zo meteen normaal niet-verzadigende melk geven, kans bestaat dat die nog eens 210 ml. opdrinkt.

De honger blijft hier aanhouden. Gisteren in bed gelegd na 210 ml. verzadigende melk. Dan rond 23u huilend wakker geworden en 150 ml. verzadigende melk bijgegeven. En o ja, op het magische uur 4 wordt die opnieuw wakker en slaagt dan nog 100 ml. verzadigende melk in haar kas. En zo meteen normaal niet-verzadigende melk geven, kans bestaat dat die nog eens 210 ml. opdrinkt.
Eet ze al vaste voeding? 2 bruine/volkorenboterhammen met smeerkaas of boter zullen vast beter vullen dan al die melk 🙉

Stel dat het vaccin goedgekeurd wordt voor kinderen tussen 5 en 12 dan wilt Verbeke daar graag werk van maken. Ik ben benieuwd of de mama's en papa's in dit hoekje dat zouden doen.
Laat jij je kind(eren) vaccineren?
Wil enkel een ja of nee, discussie hoeft niet persé want daar bestaan aparte fora voor.
Wil je je antwoord toelichten, be my guest zo niet, ook goed.
Verantwoording afleggen hoeft totaal niet.
Antwoord op mijn vraag voor mezelf is nee. (3,5 en 10 jaar)
Shoot ya'll. 😊

Als dit hier niet hoort dan mag de mod van dienst dit uiteraard verwijderen.
Voor mij zou het in ieder geval eerder nee zijn, maar de mama zal dit wel willen hoogstwaarschijnlijk :p. Echter zijn mijn kinderen te jong dus ik moet er eigenlijk niet verder over nadenken.

Mijn vriendin is er nog steeds van overtuigd dat er een 3e komt, want telkens als iets te klein is of niet meer nodig zeg ik, nu kunnen we het verkopen of weggeven. Nee nee we gaan het nog houden krijg ik dan als reactie 😝

Van mijn part beginnen we er dan weer aan, zo zit er ongeveer 2 jaar tussen elk kind. Maar dan komt mijn practische kop weer bij die auto terecht...

Zelf een nog grotere wagen kopen is geen optie. Heb nu een seat leon break van nog geen 4j oud.
Firmawagen kan misschien midden volgend jaar, maar zal zeker geen groter model zijn.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 3 op de achterbank? Die ifixit stoelen zijn duur maar uiteindelijk goedkoper dan een nieuwe wagen.
Al lees ik nergens iets over 2 van die stoelen + maxi cosi...
En ze zij precies ook enkel online te krijgen. Zou graag dat eens in mn auto kunnen zetten voor je ze koopt en dan past het misschien toch niet 🤔

dochter wordt bijna 3j (103cm & 15.5kg); we gaan dus naar autostoel groep 2/3 overschakelen.

Tips/suggesties? Het is niet voor zotte afstanden; school-thuis (5min), winkel, familie allemaal vlakbij, etc

Momenteel hebben we maxi-cose kore op oog. Maar is gewoon op basis van midrange prijs en waar ze in de winkel eens is gaan is inzitten. As always: zoveel merken en keus, maar een concreet duidelijk uitgesproken verschil buiten prijs kunde m.i. nooit echt goed zeggen. We zijn niet gebonden aan voorkeuren of wensen. Moet gewoon degelijk zijn en twee kinderen overleven met oog op eventuele naverkoop

(zoeken in deze thread suggereerde een voorstel Cybex solution M-fix, misschien nog meer ervaringen hier bij andere merken?)
Wij hebben de Maxi-Cosi Rodifix en zijn daar tevreden van.

In een Opel Zafira passen net 2 kinderstoelen en een isofix+maxi cosi in het midden.

Het is wel heel nipt en de gordels inklikken is een pain in the *ss maar het lukt.

Als die derde nu nog eens zou willen afkomen :unsure:.

is idd leuk om te zien, alleen trekken (gelukkig) onze kinderen quasi totaal niet op die 3D-echo. Dus het nut ervan is achteraf nihil. Je dénkt dat je je kind al echt wat ziet, maar de technologie moet echt wel nog verbeteren.
De medische waarde van 3D echo's zijn momenteel inderdaad nog nihil. Dat is echt puur voor de toekomstige ouders te plezieren.

Zijn hier mensen die op vakantie zijn gegaan met hun kleine toen die 2-3 maand oud was?
Binnenkort regio Valencia, ik met de auto, vrouw en kind met het vliegtuig. We zitten ginder in ons eigen huis, dus dat is op zich wel chil.

Ervaringen of tips van zaken die ouders hier hebben meegemaakt of op gelet hebben :)?
Sowieso hebben we al Europe Assistance afgesloten, want in het dichtsbijzijnde medisch centrum (Centro de Salud), kan je zonder niet geholpen worden.

Voor de rest: droombaby hier. Nu 5 weken oud en maft al met gemak 5-6u 's nachts. Soms 's avonds wat last van krampen, maar op papa zijn borst liggen en daarna wat rechtop zetten voor scheetjes en het obligatoire kakje, en 't is gepasseerd. Ik was vroeger allergisch aan verkleinwoorden, maar het woord "kakje" zorg er wel voor dat ge zaken als een "volgescheten pamper" makkelijker relativeert.

In een Opel Zafira passen net 2 kinderstoelen en een isofix+maxi cosi in het midden.

Het is wel heel nipt en de gordels inklikken is een pain in the *ss maar het lukt.

Als die derde nu nog eens zou willen afkomen :unsure:.
Ik rij daar nt graag mee 😝
Heb al eens alle combinaties gemaakt met de stoelen dat we nu hebben maar kom soms een halve zetel te kort...

Meeste zijn ook met isofix dus verlies je al snel 10cm aan de zijkant. En zetels zijn tegenwoordig meer voorgevormd dus dat helpt ook niet :(

Op foto zien die besafe's er ideaal uit maar je ziet nooit welke auto het is 🤔

Zijn hier mensen die op vakantie zijn gegaan met hun kleine toen die 2-3 maand oud was?
Binnenkort regio Valencia, ik met de auto, vrouw en kind met het vliegtuig. We zitten ginder in ons eigen huis, dus dat is op zich wel chil.

Ervaringen of tips van zaken die ouders hier hebben meegemaakt of op gelet hebben :)?
Sowieso hebben we al Europe Assistance afgesloten, want in het dichtsbijzijnde medisch centrum (Centro de Salud), kan je zonder niet geholpen worden.

Voor de rest: droombaby hier. Nu 5 weken oud en maft al met gemak 5-6u 's nachts. Soms 's avonds wat last van krampen, maar op papa zijn borst liggen en daarna wat rechtop zetten voor scheetjes en het obligatoire kakje, en 't is gepasseerd. Ik was vroeger allergisch aan verkleinwoorden, maar het woord "kakje" zorg er wel voor dat ge zaken als een "volgescheten pamper" makkelijker relativeert.
Onze oudste was 3 maanden toen we naar de Provence zijn gereden. Buiten de onverwachte file net op het moment dat hij keiveel honger had viel dat best mee (niet hetzelfde als met 2 op reis gaan natuurlijk).
Het handige vond ik op die leeftijd dat die heel goed sliep in de draagmand, dus wij konden gewoon ergens gaan eten 's avonds.

Zijn in augustus met onze 3 maanden oude zoon naar Toscane gereden. Had er ook wat schrik voor (we hadden maar 1 week geboekt voor alle zekerheid maar had uiteindelijk 2 mogen zijn) maar is top gegaan.

Mijn vriendin geeft borstvoeding dus is eigelek heel makkelijk. Hij sliep bij ons in de kamer in zo een opplooibaar tentje. Het was daar wel 40 graden en daar kon hij toch wat moeilijk mee om. Hebben hem enkele keren mee naar het zwembad genomen maar dat was toch niet ideaal.

Wij hebben geen problemen gehad dus weinig tips buiten geniet er van!

Mijn vriendin is er nog steeds van overtuigd dat er een 3e komt, want telkens als iets te klein is of niet meer nodig zeg ik, nu kunnen we het verkopen of weggeven. Nee nee we gaan het nog houden krijg ik dan als reactie 😝

Van mijn part beginnen we er dan weer aan, zo zit er ongeveer 2 jaar tussen elk kind. Maar dan komt mijn practische kop weer bij die auto terecht...

Zelf een nog grotere wagen kopen is geen optie. Heb nu een seat leon break van nog geen 4j oud.
Firmawagen kan misschien midden volgend jaar, maar zal zeker geen groter model zijn.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 3 op de achterbank? Die ifixit stoelen zijn duur maar uiteindelijk goedkoper dan een nieuwe wagen.
Al lees ik nergens iets over 2 van die stoelen + maxi cosi...
En ze zij precies ook enkel online te krijgen. Zou graag dat eens in mn auto kunnen zetten voor je ze koopt en dan past het misschien toch niet 🤔

Ik moest een nieuwe auto hebben toen die van ons nog maar zwanger was van onze eerste. Ik had al gezins uitbreiding in mijn hoofd en ging dus bewust voor iets heel ruim (nieuwe Espace)

Het is nu maar bij 2 kindjes gebleven maar ben toch verdorie blij dat we een grote auto hebben. Voor sommige vakanties kan ik nog een dakkoffer plaatsen om alles mee te krijgen :lol: Weet niet of ik het gebolwerkt zou krijgen met een gewone break of zo.

Ik moest een nieuwe auto hebben toen die van ons nog maar zwanger was van onze eerste. Ik had al gezins uitbreiding in mijn hoofd en ging dus bewust voor iets heel ruim (nieuwe Espace)

Het is nu maar bij 2 kindjes gebleven maar ben toch verdorie blij dat we een grote auto hebben. Voor sommige vakanties kan ik nog een dakkoffer plaatsen om alles mee te krijgen :laugh: Weet niet of ik het gebolwerkt zou krijgen met een gewone break of zo.

Om een espace en een (grote) dakkoffer vol te krijgen voor op vakantie te gaan met 2 kinderen moet je toch al serieus u best doen 😅 Hier zonder probleem met een break en grote dakkoffer terwijl we toch die logge slaapmand nog moesten meezeulen.

Terug
Bovenaan