Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zijn hier mensen die op vakantie zijn gegaan met hun kleine toen die 2-3 maand oud was?
Binnenkort regio Valencia, ik met de auto, vrouw en kind met het vliegtuig. We zitten ginder in ons eigen huis, dus dat is op zich wel chil.

De onze zijn altijd als baby meegeweest op autovakantie. Was wel 900km ver altijd en bewust gekozen om dat in 2 dagen te doen.
Nu doen we dat nog altijd zo. Dag 1: 250km, activititeit, 250km, en tweede dag 200km, activiteit, 200km

Vaak stoppen we in Eifelpark als eerste stop, ideaal met kleine koters, nu ze wat into auto's zijn ook zal het mss es de Nurburgring worden. En op 700km punt is het vaak Legoland tegen Ulm.

De wielen van de bus gaan rond en rond
Rond en rond, rond en rond
Als de bus gaat rijden

De deuren van de bus gaan open en dicht
Open en dicht, open en dicht
Als de bus gaat rijden

De wissers van de bus gaan heen en weer
Heen en weer, heen en weer
Als de bus gaat rijden

...

Nog iemand die heelder dagen met die kinderliedjes in zijn hoofd zit? :help:

Om een espace en een (grote) dakkoffer vol te krijgen voor op vakantie te gaan met 2 kinderen moet je toch al serieus u best doen 😅 Hier zonder probleem met een break en grote dakkoffer terwijl we toch die logge slaapmand nog moesten meezeulen.

Mijn madam es lenen? :lol:

reisbedjes, reserve eetstoel, de plooibuggy, koelbox op 12V voor hun eten en de koffer zit ver vol hoor. Dan hebben we de dakkkoffer nog om onze valiezen te steken.

Break met dakkoffer lukt hier, en met 1 kleine was het gewoon de koffer en de helft van de achterbank 😝

Maar voorlopig wel enkel naar huisjes geweest in frankrijk waar alles was zoals bedjes en eetstoelen enzo...

Idem hier met de borstvoeding, dus hopelijk vlot dat ook.

Hoe hebt ge die autorit aangepakt? We hebben zo'n Cybex Cloud-Z wat wel ergonomisch blijkt te zijn voor langere ritten, maar sowieso zijn we van plan het terugkomen met een 2 à 3-tal overnachtingen te doen - dus max 600km per dag (in 't opgaan gaan ze met het vliegtuig, in het terugkomen rijden ze mee). Tijdens die dag uiteraard wel elke 200 à 300km ook eens stoppen om haar eens languit te leggen en pamper te verversen.
Weet jij hoe lang je mag rijden met een baby? Ik lees her en der 2u maximaal. Maar wat houdt dat in?
2u in de autostoel en dan kwartiertje pauzeren en rondje lopen met de buggy en dan weer 2u rijden?

Als de bus gaat rijden

Als de bus gaat rijden

Als de bus gaat rijden

...

Absoluut. En dan met voorkeur in het hollandse accent van de versies op spotify...
En Samson en Gert liedjes...

Idem hier met de borstvoeding, dus hopelijk vlot dat ook.

Hoe hebt ge die autorit aangepakt? We hebben zo'n Cybex Cloud-Z wat wel ergonomisch blijkt te zijn voor langere ritten, maar sowieso zijn we van plan het terugkomen met een 2 à 3-tal overnachtingen te doen - dus max 600km per dag (in 't opgaan gaan ze met het vliegtuig, in het terugkomen rijden ze mee). Tijdens die dag uiteraard wel elke 200 à 300km ook eens stoppen om haar eens languit te leggen en pamper te verversen.

Gewoon in de maxi cosi en wij rijden in 1 keer door. In het opgaan hebben we er 22 uur over gedaan omwille van file en is eigelek goed gegaan. Soms wel eens stoppen natuurlijk maar ik rij toch in trekken van 5-6 uur door vooraleer eens te stoppen.

In het terugkomen 14 uur gereden en 2-3 keer gestopt. Als je dat niet elke dag doet doe je geen schade aan de baby ofzo hoor.

Weet jij hoe lang je mag rijden met een baby? Ik lees her en der 2u maximaal. Maar wat houdt dat in?
2u in de autostoel en dan kwartiertje pauzeren en rondje lopen met de buggy en dan weer 2u rijden?
Plat liggen moeten ze dan doen omdat hun spieren niet genoeg ontwikkeld zijn om zo lang rechtop te zitten.
Er zijn wel speciale reismanden om in de auto te bevestigen ook.

Als de bus gaat rijden

Als de bus gaat rijden

Als de bus gaat rijden

...

Hier is er een lange Baby Sharkfase geweest. :wallbash::wallbash:

Absoluut. En dan met voorkeur in het hollandse accent van de versies op spotify...
En Samson en Gert liedjes...
Kapitein Winokio ftw!

En qua auto/kinderzitjes: uiteindelijk een categorie gezakt qua bedrijfswagen en een C4 Grand Spacetourer genomen. Wel dikke chance dat dat mogelijk was.

Kapitein Winokio ftw!

En qua auto/kinderzitjes: uiteindelijk een categorie gezakt qua bedrijfswagen en een C4 Grand Spacetourer genomen. Wel dikke chance dat dat mogelijk was.
Enige wat mogelijks in mijn budget zal vallen is die astra break of skoda breaks. Hoogstens een kamiq maar dat heeft mn vriendin al privé. Denk dat ze enkel opel en skoda doen voor het plebs, en dan volvo en bmw voor de hogere klasses..

Dus ik moet 2 volwassenen en dan 3 kids in een auto geduwd krijgen. Stel dat nr 3 morgen raak is dan zijn de zusjes 4 en 2. 4j is nog te jong voor gewoon een verhoogzitje denk ik

Enige wat mogelijks in mijn budget zal vallen is die astra break of skoda breaks. Hoogstens een kamiq maar dat heeft mn vriendin al privé. Denk dat ze enkel opel en skoda doen voor het plebs, en dan volvo en bmw voor de hogere klasses..

Dus ik moet 2 volwassenen en dan 3 kids in een auto geduwd krijgen. Stel dat nr 3 morgen raak is dan zijn de zusjes 4 en 2. 4j is nog te jong voor gewoon een verhoogzitje denk ik
Ze moeten daarvoor 1m25 zijn, dus eerder 6-7j ipv 4😉

Plat liggen moeten ze dan doen omdat hun spieren niet genoeg ontwikkeld zijn om zo lang rechtop te zitten.
Er zijn wel speciale reismanden om in de auto te bevestigen ook.
Wij hadden ook een reiswieg die in de auto mocht bevestigd worden (speciale riempjes enal). Die wisselden we onderweg af met de Maxi-Cosi.

Hier gaan er vanaf nu 2 honden mee ook, dus de koffer zit al vol > dakkoffer + achter de stoelen in de auto. Het geluk is wel dat je vanaf een bepaalde leeftijd een pak minder moet meepakken. Kinderstoelen, babybedjes, flesvoeding, ... is allemaal niet meer nodig hier.

:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:De wielen van de bus gaan rond en rond
Als de bus gaat rijden

Als de bus gaat rijden

Als de bus gaat rijden

...

BAAAAAAAABY SHARK DUM DUM DUMDUM DUMDUM
BABY SHARK DUM DUM DUMDUM DUMDUM
BABY SHARK DUM DUM DUMDUM DUMDUM
BABY SHARK

:angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::confused::confused::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::angry::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Terug
Bovenaan