Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Same here, de oudste plakt af en de jongste gaat er vanaf oktober volgens mij ook aan moeten beginnen.
Bij de jongste was het nu nog met 8 maanden tussen, maar vanaf oktober waarschijnlijk net zoals bij de oudste om de 4 maanden een check.
Al bij al ben ik wel blij dat ze de bril zo goed aanneemt. Als hij even af is, vraagt ze er al naar. Dat gaat nog wat worden als ze hem ooit niet meer op moet.

Al bij al ben ik wel blij dat ze de bril zo goed aanneemt. Als hij even af is, vraagt ze er al naar. Dat gaat nog wat worden als ze hem ooit niet meer op moet.
Snap ik volledig, wij hadden toch wat schrik dat ze dat niet zo goed gingen doen, maar er ging denk ik een wereld open (serieuze sterktes hier he).
Welke sterkte heeft ze?

Snap ik volledig, wij hadden toch wat schrik dat ze dat niet zo goed gingen doen, maar er ging denk ik een wereld open (serieuze sterktes hier he).
Welke sterkte heeft ze?
Geen idee of ze het op die leeftijd al correct kunnen meten, maar de Tabo heeft een uitdraai van SPH 7.75 en 8.00.

Geen idee of ze het op die leeftijd al correct kunnen meten, maar de Tabo heeft een uitdraai van SPH 7.75 en 8.00.
Veel kans dat die waarde binnen een jaar, 2 jaar, ... nog wat omhoog gaat, omdat die kleinsten blijkbaar heel zwaar moeite doen om zelf te corrigeren. Dan gaat ze normaal nooit moeten gewend worden aan géén meer dragen, want van zulke sterkte geraak je nooit af.

Ik ben zelf ooit begonnen op +8 (3 jaar) en ben nu (33 jaar) op +2,75 belandt (al sinds een jaar of 6/7 geleden).
Het goeie is (net zoals bij ons) dat je er snel bij bent, want de meeste winst boek je voor ze ongeveer 7 jaar zijn.

Aan alle ouders die een slechte, half/half of zelfs goede test van K&G kregen op de ogen raadt ik toch aan om voor de zekerheid eens een afspraak te maken bij een oogarts. Je doet er niks verkeerd mee en zoals ik zei, als je er snel bij bent is dat alleen maar goed.
Bij kennissen was die test goed, zijn ze toch naar een oogarts geweest en sinds die hun dochter een bril draagt zei die ineens "oh kijk wa's da op de raam". Dat waren dus regendruppels, die ze daarvoor dus nooit goed gezien had.

Als ze gisteren naar de crèche is geweest, dan is het kwaad daar waarschijnlijk toch al geschied :p
Mogelijk wel, haha. Al die kleine koters zijn superverspreiders. Ze heeft enkel wat witte stipjes (blaasjes) aan haar gehemelte en niets aan haar handen en voeten, maar eet en drinkt nog behoorlijk dus het is een milde variant van mond- en klauwzeer. Als haar temperatuur onder controle blijft en haar eet- en drinkpatroon wijzigt niet drastisch mag ze donderdag terug naar de crêche. Dan is het bekijken of ze morgenmiddag wil slapen tot mijn vrouw thuis is, want onze opgetrommelde babysit kan maar tot 12u blijven.

Pas op, dat kan nog evolueren. Hier begon het ook aan de mond, vervolgens waren er blaasjes op de handen en pas na een paar dagen op de voeten. Maar aangezien je al besmettelijk bent nog voor er symptomen zijn, is er in feite weinig tegen te beginnen.

Pas op, dat kan nog evolueren. Hier begon het ook aan de mond, vervolgens waren er blaasjes op de handen en pas na een paar dagen op de voeten. Maar aangezien je al besmettelijk bent nog voor er symptomen zijn, is er in feite weinig tegen te beginnen.
De dokter zei om ze morgen nog thuis te houden en in 't oog te houden. Vorige keer bleef dat ook beperkt tot enkel de mond en had ze er eigenlijk weinig last van. Dus we hopen dat dit altijd zo gaat zijn tot ze er immuun voor is. Naïef zijn mag. :tongue:

Hier is den oudste wakker geworden met windpokken.
Gisterenavond één klein vlekje op zijn lichaam, waarbij ik dus dacht dat het een muggenbeet was (gezien het er effectief maar één was).

Vanmorgen stond die letterlijk vol.

Anderhalve maand geleden had zijn kleine zus het ook al, maar kwam het niet bij hem.
Precies toch langere incubatietijd dan ik dacht :p

En als ze het zo jong al gewoon zijn is het ook geen last meer als ze ouder zijn.
Vaak is het bij oudere kinderen (en volwassenen) wiens zicht achteruit gaat en hele opgave om telkens die bril op te zetten en bij de jong geleerden een automatisme. Ik merk dit zelf ook.

Jongens toch. Enkele maanden geleden is de helft van een voortand van mijn zoon afgebroken, 't ventje kon er niet aan doen. Eergisteren is de andere tand gesneuveld, ook de helft weg. Hij is gevallen.

't Kind is 1,5 jaar oud en ziet er al zo toegetakeld uit.

Jongens toch. Enkele maanden geleden is de helft van een voortand van mijn zoon afgebroken, 't ventje kon er niet aan doen. Eergisteren is de andere tand gesneuveld, ook de helft weg. Hij is gevallen.

't Kind is 1,5 jaar oud en ziet er al zo toegetakeld uit.
Heeft onze oudste ook rond die leeftijd voorgehad, een stuk van zijn voortand ook af. Gelukkig wisselen ze hun tanden nog dacht ik toen😅.

Stel dat het vaccin goedgekeurd wordt voor kinderen tussen 5 en 12 dan wilt Verbeke daar graag werk van maken. Ik ben benieuwd of de mama's en papa's in dit hoekje dat zouden doen.
Laat jij je kind(eren) vaccineren?
Wil enkel een ja of nee, discussie hoeft niet persé want daar bestaan aparte fora voor.
Wil je je antwoord toelichten, be my guest zo niet, ook goed.
Verantwoording afleggen hoeft totaal niet.
Antwoord op mijn vraag voor mezelf is nee. (3,5 en 10 jaar)
Shoot ya'll. 😊

Als dit hier niet hoort dan mag de mod van dienst dit uiteraard verwijderen.

Stel dat het vaccin goedgekeurd wordt voor kinderen tussen 5 en 12 dan wilt Verbeke daar graag werk van maken. Ik ben benieuwd of de mama's en papa's in dit hoekje dat zouden doen.
Wil enkel een ja of nee, discussie hoeft niet persé want daar bestaan aparte fora voor.
Shoot ya'll. 😊

Als ze effectief goedgekeurd zijn, waarom niet? Toch niet anders dan eender welk ander vaccin?

En voor het argument komt "ge weet de lange termijn gevolgen niet". Die weet je ook niet van eender welk ander vaccin dat jij (of je kind) krijgt. Aangezien die continu moeten aangepast worden op nieuwe varianten.

Mijn kinderen zijn nog te jong, maar anders sowieso. Ook kinderen kunnen zwaar zieken worden van het virus. Al de andere verplichte en aangeraden vaccins hebben ze hier ook al gekregen.

Shoot ya'll. 😊

Als ze goedgekeurd en getest zijn? Natuurlijk wel. Waarom niet is eerder de vraag.

Terug
Bovenaan