Mulan
Well-known member
Gebruiken jullie conditioner na het wassen met shampoo?Enige tips voor het kammen van lang haar om de occasionele pijn wat te verhinderen en verminderen? We spreken hier van haar tot halverwege haar dijen![]()
Hier schouderlang haar bij de dochter en om de knopen in toom te houden, moet ik het wel 2-3x per jaar laten knippen ( de topkes afdoen dus 3cm of zo).
Ook maakt de borstel zélf veel verschil én kammen in kleine stroken van 3-4 cm breed ipv de volledige breedte van de borstel.
Voor mezelf gebruik ik dit type borstel:
En voor de dochter is dit de overduidelijke winnaar:
En voorkomen is het belangrijkste dus zeker 's avonds het haar vlechten zodat er 's nachts geen knopen in sluipen.
Er zijn ook speciale sprays om door te kammen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Spendeer nu 30-40 minuten per dag aan haar haar te borstelen <.<
zeker als het zo lang is kan je perfect foutjes rechtzetten en op YouTube zijn er ook tuterals terug te vinden. Ik twijfel er niet aan dat je met 10cm afknippen ook 10 minuten kamtijd af kan pitsen!

.

) voor haar slaapkamer, we zijn er al tientallen keren gepasseerd, ze heeft 1 van de buren al ontmoet, al enkele keren naar het paardje en schaap gaan kijken die onze achterburen worden en de route met de auto gedaan naar opa en oma die we na de verhuis met haar eigen fietsje gaan kunnen doen.