Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nou, de 2jarigen groter dan een meter, die vrolijk 2talig volzinnen tetteren - non stop - durven wel eens door de mand te vallen 😂😂😂

Ik vermoed dat ze met school in het lager ook nog wel zal gaan 😜
En nóg een dierentuin in Frankrijk ontdekt (70km wel) die me 11 euro zal kosten voor 1 volwassene en waar ze wél de "wilde" dieren hebben waar ze van spreekt 😁
Ik weet niet waar je woont, maar als je een wagen met glazen dak hebt is de Beekse Bergen misschien wel iets. Je kan wandelen, met de bus, met de boot en zelf rijden. Hierdoor kan je makkelijker wat "rustperiodes" inbouwen ook.
Kost u ook "maar" 46€ voor 2 voor een dag.

Ale mijn dochter haar aller eerste schooldag, door Corona mochten we natuurlijk niet mee binnen. Dochter ging zonder verpinken mee met de juf, keek niet eens achterom.

De mama en papa hadden het iets lastiger... :D

Hier ging het ook vlot, ze zijn begonnen aan 2e en 3e kleuterklas.

Lastigste was nog zigzaggen tussen de massa ouders die aan de poort blijven staan tot als de schoolbel gaat.
Als je daar langer blijft staan als ouder, makkelijker gaat het niet worden voor uw kind om afscheid te nemen.
(En je maakt het ook nog eens lastiger voor de andere ouders/kinderen.)

Guilty pleasure: Vanmiddag en vanavond naar het nieuws kijken... :laugh:

Wij mochten allemaal mee naar binnen in de klas, buiten koffie en koekjes aangeboden gekregen, dochter vooral zien smilen en dit jaar geen enkel traantje! 💪 Van gans de klas (2de kleuter) was er maar eentje die het op een huilen zette.

Hier gelukkig ook vlekkeloos gegaan (1e kleuter). Zelfs niet omgekeken naar papa, maar direct mee met de juf.
Moest me wel een weg banen door alle ouders die per sé het beste plekje wouden om toch maar een goede foto te kunnen maken. :sop:

(Voorlopig staat de teller op vier posts op FB. Het valt nog mee, maar ik schat dat de echte storm ten vroegste deze middag zal vallen)

Eerste echte schooldag ging wel goed voor de eerste kleuterklas hier. Afgezet aan de klas en ze is flink binnengegaan zonder huilen. In tegenstelling tot al die andere kinderen. Papa trots en buiten bijna een emotioneel buitje gehad, maar gelukkig was de zon er snel.

Ben eens benieuwd als ze straks thuiskomt.

Hier gelukkig ook vlekkeloos gegaan (1e kleuter). Zelfs niet omgekeken naar papa, maar direct mee met de juf.
Moest me wel een weg banen door alle ouders die per sé het beste plekje wouden om toch maar een goede foto te kunnen maken. :sop:

(Voorlopig staat de teller op vier posts op FB. Het valt nog mee, maar ik schat dat de echte storm ten vroegste deze middag zal vallen)
Ach, op 1 september mag dat wel eens. Zeker als ze klein zijn.

Die van ons hebben ze in het 3e kleuterklas gezet (ipv 2e kleuterklas volgens leeftijd), benieuwd wat dat gaat geven. Maar ben er eigenlijk gerust op.

Laatst bewerkt:
Champagne!

Hier vlot aan de schoolpoort afgezet, zonder morren naar binnen (2e kleuterklas en 2e leerjaar).

Ik wou ook wel koffie en koekjes ... :confused2:

Wel grappig om te zien dat er nu aan het raam van de eerste kleuterklas ongeveer 6 ouders stonden binnen te gluren, vorig jaar waren wij de enige. Ocharme de juf 😂

Oudste kleuter en jongste kleuter hier en na een hele zomer samen spelen maar ook veel ruzie maken, gaan die 2 doodleuk hand in hand naar binnen, blijft den oudste heel de tijd bij de jongste en begint de jongste te wenen als de oudste naar zijn eigen klas moet.
Ik hoop vooral dat ze zich allebei amuseren in hun nieuwe klas en dat ze straks lekker moe zijn!

Ik dacht zaterdag eens naar pairi daiza te gaan. Efkes kijken wat me dat zou kosten: meer dan 80 euro inkom + parkeergeld voor 1 volwassene en 1 3- jarige. Nergens kortingbonnen te vinden, bijna een uur gezocht 😒.

Eventjes de zoo in Lille bekeken, 10 minuten langer rijden voor mij. Totale prijs: 4 euro. Nope, geen typo, gewoon 4 euro voor mij, dochter gratis.
Wel geen exotische dieren zoals pinguïns, giraffes of neushoorns, maar ze is 3j ik denk dat ze haar ogen wel uit haar hoofd zal kunnen met papegaaien, apen, stekelvarkens,... 👌

Is anders ook een aanrader :)

Ik dacht zaterdag eens naar pairi daiza te gaan. Efkes kijken wat me dat zou kosten: meer dan 80 euro inkom + parkeergeld voor 1 volwassene en 1 3- jarige. Nergens kortingbonnen te vinden, bijna een uur gezocht 😒.

Eventjes de zoo in Lille bekeken, 10 minuten langer rijden voor mij. Totale prijs: 4 euro. Nope, geen typo, gewoon 4 euro voor mij, dochter gratis.
Wel geen exotische dieren zoals pinguïns, giraffes of neushoorns, maar ze is 3j ik denk dat ze haar ogen wel uit haar hoofd zal kunnen met papegaaien, apen, stekelvarkens,... 👌
Ik vond Pairi Daiza persoonlijk ook niet zó de moeite (prijs/kwaliteit) en we moeten er dan nog eens 2u voor rijden. Dan vond ik Planckendael veel leuker.

Ik vond Pairi Daiza persoonlijk ook niet zó de moeite (prijs/kwaliteit) en we moeten er dan nog eens 2u voor rijden. Dan vond ik Planckendael veel leuker.
Ik woon er ongeveer 30km van, dus was wel praktisch geweest als het wat betaalbaarder was 😁
Maar 200 euro voor een jaarabonnement voor 2 man vind ik ook te veel van het goede, eerst een verkennen wat de alternatieven in de buurt zijn.

Ik woon er ongeveer 30km van, dus was wel praktisch geweest als het wat betaalbaarder was 😁
Maar 200 euro voor een jaarabonnement voor 2 man vind ik ook te veel van het goede, eerst een verkennen wat de alternatieven in de buurt zijn.
Ahja oké, dan is het misschien wel de moeite. Van hieruit is Pairi Daiza gewoon heel ver rijden, en het is niet "zoveel" beter dan andere dierentuinen. Maar als je echt vaak kan gaan, dan valt het met zo'n abonnement nog wel mee.

Tot een paar jaar terug was dat zelfs gratis.
Al 2x geweest en dat is heel leuk om te doen, maar niet te vergelijken met Planckendael/De Zoo/Pairi Daiza.
Euralille is trouwens ook een aanrader als je daar dan toch bent. :tongue:

En nóg een dierentuin in Frankrijk ontdekt (70km wel) die me 11 euro zal kosten voor 1 volwassene en waar ze wél de "wilde" dieren hebben waar ze van spreekt 😁
Welke is dat dan? (Mag ook in pm anders...)

Is anders ook een aanrader :)
Zelf nog niet geweest, maar is ons ook al meerdere keren aangeraden geweest door andere ouders.

Terug
Bovenaan