Mulan
Well-known member
Hoe je een peuter in bed krijgt - in 100 eenvoudige stappen
Een peuter in bed weten te krijgen is zo ongeveer lastiger dan het oplossen van een Rubiks Kubus. Dit handige stappenplan gaat je helpen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht eerst: "ja, in 100 stappen zal dat wel lukken ja!"![]()
Hoe je een peuter in bed krijgt - in 100 eenvoudige stappen
Een peuter in bed weten te krijgen is zo ongeveer lastiger dan het oplossen van een Rubiks Kubus. Dit handige stappenplan gaat je helpen.www.me-to-we.nl
Gelukkig valt de ironie snel op 
Mijn ouderschap in 1 foto samengevat:
![]()

)Geloof mij, die van ons krijgt alles vuil. Zowat alle merken geprobeerd, het is gewoon een kakkerke.![]()
Mijn dochter haar luier periode in 1 foto samengevat
(de overbroekjes van wasbare luiers houden alle stormen tegen)
€ 4,60 21%OFF | 2021 new design! Happy Flute 1 pcs color-edged diaper waterproof cover eco-friendly diaper coverGeloof mij, die van ons krijgt alles vuil. Zowat alle merken geprobeerd, het is gewoon een kakkerke.
Haar platte kaka door allergieën zal ook niet helpen jammer genoeg. Eigenlijk best wel erg maar ik ben het zo beu haar volledig in bad te moeten gooien omdat ze voor de 3de keer de pamper en kledij heeft volgescheten.
Ik moet er zelfs niet meer van kokhalzen, zo ver zit ik.

De enige die broekjes van wasbare luiers aan kunnen raden, zijn mensen die wasbare luiers gebruiken.Hoe komt dat niemand mij dit ooit heeft aangeraden?!
Ik maar body's aan het wisselen en haar elke keer terug in bad gooien omdat alle kledij ook vuil was.
Crimineel...

Ik denk dat er vooral nog veel vooroordelen over wasbare luiers zijn.De enige die broekjes van wasbare luiers aan kunnen raden, zijn mensen die wasbare luiers gebruiken.
En op gans dit forum, zijn dat enkel ikzelf en @pardal dacht ik dus zo bekend zijn die nu ook weer niet...
Gewoon uit nieuwsgierigheid, als uw luier vol met kak (hard of slap) hangt.Ik denk dat er vooral nog veel vooroordelen over wasbare luiers zijn.
De slappe kak van kindjes die nog geen vaste voeding eten, die wast er gewoon uit. Met 1 kind had ik om de dag een wasmachine voor luierwas, dus het is niet dat dat dagenlang ligt te stinken.Gewoon uit nieuwsgierigheid, als uw luier vol met kak (hard of slap) hangt.
Vis je dan eerst de kak er uit en de wasbare luier (met nog wat kakresten) gaat dan in een tijdelijke wasmand tot je genoeg luiers hebt om te wassen? Of hoe doe je zoiets praktisch?
.Ivm volle pampers. Hier is ze ondertussen al 2 weken zo half geconstipeerd. Veel vaster dan normaal en af en toe ook zo'n harde "keutels". Je ziet ook dat ze er last van heeft. Pijnlijk om te zien, maar niet zo veel aan te doen zeker...
Wel makkelijk op te kuisen pampers...
We hebben hier nog glycerine-supo's liggen, maar je wil natuurlijk dat soort dingen liever niet gebruiken he. Nu lijkt ze er vandaag wel meer last van te hebben. Voorbije dagen was het vooral "persen" dat je zag, maar vandaag huilt ze ook stevig vanaf we ze neerleggen. We gaan sowieso wel wat meer extra water beginnen geven, ik heb de indruk dat ze in verhouding wat meer vaste voeding tov melk binnenkrijgt momenteel.Op advies van de dokter kan je Hepar water geven. Bij sommige kinderen helpt dat bij hardere stoelgang. Als dat niet helpt, ook bij de dokter laxeermiddel vragen.
We hebben hier nog glycerine-supo's liggen, maar je wil natuurlijk dat soort dingen liever niet gebruiken he. Nu lijkt ze er vandaag wel meer last van te hebben. Voorbije dagen was het vooral "persen" dat je zag, maar vandaag huilt ze ook stevig vanaf we ze neerleggen. We gaan sowieso wel wat meer extra water beginnen geven, ik heb de indruk dat ze in verhouding wat meer vaste voeding tov melk binnenkrijgt momenteel.
"echt" laxeermiddel is denk ik ook wel niet nodig in dergelijke situaties. Wij hebben destijds een hele periode dagelijks een portie Forlax junior door het flesje gemengd op aanraden van de kinderarts. Dit zorgt er gewoon voor dat er meer water opgenomen wordt in de stoelgang, zonder echt in te werken op de darmen. Kan daarom ook langere tijd zonder problemen gebruikt worden.Die supo’s zijn inderdaad niet leuk om te gebruiken. Daarom laxeermiddel bevragen bij de dokter want dat helpt veel beter dan zo’n supo’s en gemakkelijker om te geven.
Ligt aan de voeding wss, teveel vezels of te weinig vloeistof ?Pfff, hier net de eerste "verlatingsangst-huilbui". De grootouders komen hier oppassen, en wij zijn allebei thuis. Maar we werken wel "uit het zicht".
Amai, ben ik toch blij dat ik ze zo ook niet bij de creche moet achterlaten. Ik weet dat dit waarschijnlijk bij de kleuterschool ook wel weer het geval zal zijn maar dit is toch wel even heavy.
Ivm volle pampers. Hier is ze ondertussen al 2 weken zo half geconstipeerd. Veel vaster dan normaal en af en toe ook zo'n harde "keutels". Je ziet ook dat ze er last van heeft. Pijnlijk om te zien, maar niet zo veel aan te doen zeker...
Wel makkelijk op te kuisen pampers...
Beste tip die ik kan geven: hou het rustig overdag want de overprikkeling zorgt voor slechte nachten en hij zal al in een vreemde omgeving zijn
Ik zou eerder in de voormiddag met de buggy naar een bos of park gaan wandelen en in de namiddag na het dutje misschien gaan zwemmen? Vanaf 17u best gewoon thuis![]()
Merci voor de tips.Op die leeftijd vinden ze dat wel leuk de zoo en aquarium. Alleen merken ze niet alles op dus dat is wel een nadeel.
Maar als alternatief kan je naar een kinderboerderij gaan. De meeste hebben ook een speeltuin dus dat is ook altijd mooi meegenomen.