Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vorige week trouwens nog eens mogen langsgaan voor een echo. Ze heeft allesinds al mijn lange benen mee zo te horen :coolbrows: gelukkig nog niet veel kledij gekocht :biglaugh:
Nog 3 maanden te gaan!

Vorige week trouwens nog eens mogen langsgaan voor een echo. Ze heeft allesinds al mijn lange benen mee zo te horen :coolbrows: gelukkig nog niet veel kledij gekocht :biglaugh:
Nog 3 maanden te gaan!
Beter dan mijn reactie.

Gynae: U ziet, het is een jongen.
Ik: hoho, en wat voor één?!
Gynae: das een beentje meneer!
Ik: ah :unsure:

Beter dan mijn reactie.

Gynae: U ziet, het is een jongen.
Ik: hoho, en wat voor één?!
Gynae: das een beentje meneer!
Ik: ah :unsure:

Mijn madam heeft ook vanalles voorzien voor bij de onthaalmoeder, gelukig maar 7 kindjes. Voor wat dat goed is, is mij ook een raadsel. Kost 21 euro per keer en dan moet ik nog sinterklaas spelen :unsure:

Nog 3 maanden te gaan!
Aaaah hier nog een maand wachten tot we haar terug kunnen zien. Ben ook benieuwd of dat het "een grote" gaat zijn of niet. Haar neefje en nichtje waren allebei 53cm en 4+ kg bij geboorte, dus de kans zit er wel in. Uit voorzorg enkel nog maar maatje 56 gekocht. 😁

Wel het hartje nog eens gehoord vorige week en de uitslag van mijn suikertest was goed. Madam is wel beweeglijk, ik word iedere ochtend wakker omdat ze aan het wroeten en sjotten is.

Maar we zijn op 3 jaar als maatschappij precies nog altijd niet verder geëvolueerd ivm de rol van de man in de opvoeding.
Vandaag naar Planckendael met twee oudsten. Vier en twee. De zoon (twee jaar dus) is bezig met potjes training en dus voor alle veiligheid nog net pamper aan.

Op de mannen toiletten nis te vinden van verzorgingstafel. Terwijl dat bij de vrouwen standaard lijkt. Allez in de zeerste twee mannen toiletten was het noppes, dus daarna gewoon de vrouwen toiletten binnen.
Aan het nieuwe stuk bij de berberapen hebt ge een toilethokje waar ge met den buggy binnen kunt, een tafel hebt en naast het standaard toilet nog eens een kleiner model hebt. Zeer handig.

Voor de rest toffe dag: beestjes blijven nen topper en veel ruimte om te spelen en klimmen.
Had twee vermoeide patatjes in de auto op weg naar huis :)

Laatst bewerkt:
Vandaag naar Planckendael met twee oudsten. Vier en twee. De zoon (twee jaar dus) is bezig met potjes training en dus voor alle veiligheid nog net pamper aan.

Op de mannen toiletten nis te vinden van verzorgingstafel. Terwijl dat bij de vrouwen standaard lijkt. Allez in de zeerste twee mannen toiletten was het noppes, dus daarna gewoon de vrouwen toiletten binnen.
Aan het nieuwe stuk bij de berberapen hebt ge een toilethokje waar ge met den buggy binnen kunt, een tafel hebt en naast het standaard toilet nog eens een kleiner model hebt. Zeer handig.

Voor de rest toffe dag: beestjes blijven nen topper en veel ruimte om te spelen en klimmen.
Had twee vermoeide patatjes in de auto op weg naar huis :)

Dat van die vrouwentoiletten binnengaan daar geneer ik mij ook bijlange niet meer voor sinds ik papa ben want een verzorgingstafel in de mannentoiletten ben ik nog NOOIT tegengekomen.

Ge moogt eigenlijk al blij zijn als er in horecazaken überhaupt een verzorgingstafel aanwezig is. Ik weet nog dat toen ons zoontje een paar weken oud was we een dagje Brussel deden, en het was eigenlijk schandalig om vast te stellen hoeveel plaatsen daar totaal niet op voorzien waren. We hebben dus al vaak pampers moeten verversen gewoon ter plaatse waar we zitten omdat er geen verzorgingstafel aanwezig was, en ook de toiletten zelf zich er qua ruimte en hygiëne niet toe leenden het dan maar "op de pot" te doen ofzo.

Diezelfde frustratie geld trouwens ook voor de toegankelijkheid van buggy's/koetsen. Echt wel geregeld in zaken geweest waar ge amper binnen geraakte en u eenmaal binnen ook moeilijk kon manoeuvreren. Als ouders met baby is dat natuurlijk slechts een tijdelijke fase en kunt ge u nog behelpen door de kleine er gewoon uit te nemen, maar ik ben daardoor wel gaan beseffen hoe moeilijk mensen in een rolstoel het wel niet hebben in het dagelijks leven.

Laatst bewerkt:
Onze kinderwagen Mutsy Icon begint wat gebreken te vertonen (remmen blokkeren te pas en te onpas - is wel verholpen met wat gepruts - en nu blokkeert de zit bij het inklappen halverwege), ook al is die nog maar een jaar oud. In principe nog in garantie, ware het niet dat Mutsy failliet is verklaard. We kunnen deze nog wel binnenbrengen bij Babypark, waar we die hebben gekocht, en intussen krijgen we een vervangkinderwagen. Hopelijk krijgen ze die hersteld.

Mijn zoontje wordt bijna 2 jaar en ik wil hem binnenkort leren op het potje te gaan.
Hoe hebben jullie dat aangepakt en hoe is dat gegaan?
Hier was het heel simpel, als ze iets voelde, plaste ze er in. Dus gewoon bloot onderaan, geen slipje, geen oefenbroekje,...

Eerst kreeg ze stickers/stempels om gewoon op het potje te gaan zitten. Eens dat vlot lukte en de angst om erop te gaan zitten weg was, kreeg ze een stempel als er "iets" in was. Dus een halve liter op de grond en 5 druppels in het potje (omdat ze er naar toe rende als ze het voelde lopen) = stempel/sticker!
De urine ruimden we "samen" op. Gewoon "oei, pipi op de grond. Ga je mama helpen opruimen?"
Na verloop van tijd zag je dat ze steeds sneller voelde dat er iets begon te lopen, die paar druppels in de pot werden enkele druppels op de grond en een halve liter in de pot 😁
Dan slipje beginnen aandoen, als ze dat vlot aan en uit kreeg, een legging en als dat goed ging, haar normale kledij dus ook jeans etc.

Ik heb wel meerdere potjes staan doorheen het huis en ze was al bijna een jaar zindelijk eer ze het ok vond om met de brilverkleiner op het toilet te gaan.
Stoelgang heeft ze pas 2-3 maanden later op het potje beginnen doen, daar had ze het heel moeilijker mee. Ze ging zich verstoppen om het in haar slip te doen of ze hield het op tot wanneer ze een luier om kreeg voor dutje of de nacht. Hoort er ook allemaal bij!

Hier is het een werk van lange adem met de 3 jarige. Plassen lukt vaak wel al zijn er nog regelmatig accidentjes maar kakken doet ze enkel en alleen in de pamper. Ze vraagt ook altijd zelf om een pamper aan te doen als ze moet kakken.

Nog 3 maanden te gaan!
Bij ons zeiden ze, koop maar al vanaf nen 56 want zal een grote zijn. Eruit gekomen aan 48 cm en alles wat we meehadden dus een stuk te groot. Shieke foto's :p

Iemand tips voor baby's die geen flesje willen accepteren? Ze is nu 10 weken oud en mijn vrouw gaat iedere week naar de kine en naar de yoga dus ik pas er 2x per week alleen op en geef melk die werd afgekolfd via een flesje maar dat is echt een fiasco. We hebben al geprobeerd met Difrax en met Avent.

Potjestraining? Zwijg me er over bij onze bijna 3 jarige. Tijdens het school ging dat fantastisch en nu tijdens de vakantie een herval. Met momenten zegt ze het en met momenten is het in de broek. Ik hoop dat dit tijdens het schooljaar weer beter gaat.

Ook een probleem. Ze denkt soms dat het potje een zitbank is. Goed, na een halfuur/drie kwartier zal er inderdaad wel iets in dat potje zitten, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Bij ons zeiden ze, koop maar al vanaf nen 56 want zal een grote zijn. Eruit gekomen aan 48 cm en alles wat we meehadden dus een stuk te groot. Shieke foto's :p
Zelfde hier, nog achter extra kleren mogen gaan.
In die eerste dagen heb je daar eigenlijk totaal geen zin in.

Iemand tips voor baby's die geen flesje willen accepteren? Ze is nu 10 weken oud en mijn vrouw gaat iedere week naar de kine en naar de yoga dus ik pas er 2x per week alleen op en geef melk die werd afgekolfd via een flesje maar dat is echt een fiasco. We hebben al geprobeerd met Difrax en met Avent.
Verschillende soorten flesjes zoeken om uit te proberen is het enige wat ik kan aanraden.
En niet enkel die 2 momenten de fles aanbieden, maar op andere momenten ook, zeker ook door de mama want de geur van mama associeert ze nu ook met voeding.

Zelf borst en kunstvoeding moeten combineren en speciaal de flesjes van tommee tippee gekocht omdat die qua vorm het best de borst imiteren. Maar ze dronk direct vlot van de fles, ook op de materniteit al, dus wel geluk mee gehad dat ze er nooit problemen van maakte.

Mijn zoontje wordt bijna 2 jaar en ik wil hem binnenkort leren op het potje te gaan.
Hoe hebben jullie dat aangepakt en hoe is dat gegaan?
Op frequente tijdstippen op het potje zetten en overdag zonder broek laten rondlopen, wel dweil in de aanslag houden :lol:

Dochter is 2,5 en toch al enkele weken overdag droog en ‘s ochtends staat ze toch vaak op met een droge pamper dus da is de laatste horde!

Hier is het een werk van lange adem met de 3 jarige. Plassen lukt vaak wel al zijn er nog regelmatig accidentjes maar kakken doet ze enkel en alleen in de pamper. Ze vraagt ook altijd zelf om een pamper aan te doen als ze moet kakken.
Hier was dat ook het grootste probleem. Dan in stappen gewerkt:
- gewoon met pamper en al op het potje.
- één keer dat dat ging: pamper los doen
- volgende stap: pamper open in potje
- laatste fase: gewoon in't potje

Ging al bij al snel vooruit.

Onze Maxim wou ook maar niet van het flesje drinken. Gewoon blijven proberen, het zal wel steeds verbeteren. Hier wou hij enkel een speen van medela. Ze zijn de borst van mama zo gewend natuurlijk.

Soms lukt dat beter als de baby afgeleid wordt wanneer je het flesje wil geven. Bv. muziek opzetten,... Of het flesje geven terwijl ze nog half slaapt.

Terug
Bovenaan