Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nog eens een overzichtje van enkele uitspraken van m'n zoon (meeste uitspraken zijn van tussen de 3 en 5 jaar):

Deze ochtend mocht je met [dochter] naar beneden terwijl mama & papa nog wat verder sliepen.
Plots kom je in de gang staan en roep je: "Ik ben niet flink".
Toch handig, die eerlijkheid.  
---
Je mist soms nog met medeklinkers.
Als [dochter] wakker is, dan zeg jij: "[Dochter] Kakker"
---

Je vindt het leuk in de peuterklas. Maar als de begeleidster vraagt tijdens een geluidenspelletje "wat doen de aapjes, dan is jouw antwoord: "ze eten bananen"
---
Begeleidster:
“Een kindje heeft zijn schepje mee. Kunnen we het schepje nu buiten gebruiken?”
[Zoon]:
“Nee, de zee is toch veel te ver.”  
---
[Dochter] en mama leren je rijmen. Je bent er vlug weg mee blijkt…
Op het wc zeg je plots: "Dikke zak piemel kak".
---
Op een keer laat je een scheetje.
Mama vraagt of je kaka moet doen op het wc.
Jij laconiek: "Neenee, het is er eentje voor hier"
---
Enkele leuke uitspraken:
"Mama, ik heb de mieren dood gejagerd."
"De trein gaat knalleren"
"Een kikker is een kwaakspringer".
“Ik eet graag Tony Chocoladepony” (Tony Chocolonely) 
---
Je bent héél mondig. Aan tafel vroegen we je ooit of je nog een beetje meer wou.
Jij direct: " Het is nee en het blijft nee".
---
We hadden onlangs een BBQ met vrienden. Een van de gasten had kinderchocolade-eieren mee.
Vandaag: "Wanneer komt die lange meismens met die chocolade-eien nog eens langs?"
---
Papa: "Kom, het is tijd om te gaan slapen".
[Zoon]: "Papa, je bent geen goeie leider"
---
Je vergat het toilet door te spelen. Toen mama je daarop wees, keek je in de pot en antwoordde je laconiek:
"Dat valt niet mee".  
---
We spelen het ganzebord.
[Zoon]: "Ik ga de handleiding lezen papa".
Jij, die nog niet kan lezen, begint voor te lezen: "Eerst moet je een snoepje krijgen…"
---
We liepen rond op een kinderdoe-beurs en zagen we iemand met dwerggroei.
Jij, gelukkig stilletjes, aan papa: "Loopt die vanzelf of is dat op elektriciteit"? 
---
Mama vroeg of je nog een beetje wou tellen
(toen een favoriet spelletje voor het slapengaan).
Jij: "Nu niet mama, want ik ben dringend moe"  
---
Op de Hollandse TV zijn ze bezig over "sinesappels".
Ik leg uit dat dit een ander woord is voor sinaasappels". Jij: "Ja, hé, Chineesappels". 
---
Deze nacht moest je erg veel hoesten in je bed.
In de ochtend zeg je ons:
"Ik moest veel hoesten in de nacht, ik heb hoesting"
---
"Vele mensen vinden zoenen 'kiezigheid'.
Ik niet, ik vind dat sappigheid”
---
Je leerde over naakt. Evi vroeg waar je overal bloot kan en mag zijn. Iemand antwoorde: ‘In het zwembad’. Evi: Enkel in de kleedhokjes, hé.
Jij: ‘Maar nee toch? Zeven Zwevegemse Zotten zwommen zeven zondagen zonder zwembroek’
---
We zijn bezig over getallen en vertelden over 1000, miljoen en miljard.
[Zoon]: "miljoen is de vader van 1000 en miljard de opa"
---
Op een dag in het speelgoedmuseum: Een zaal bevatte veel Star Wars-LEGO met o.a. Darth Vader.
Jij vond dat niet zo leuk:
"Dit is niet kindvriendelijk".
Misschien was het gewoon niet [Zoon]vriendelijk?

:laugh: deze is de beste:
---
We liepen rond op een kinderdoe-beurs en zagen we iemand met dwerggroei.
Jij, gelukkig stilletjes, aan papa: "Loopt die vanzelf of is dat op elektriciteit"?
---

En deze ga ik zelf beginnen gebruiken :sneaky:
---
Op een keer laat je een scheetje.
Mama vraagt of je kaka moet doen op het wc.
Jij laconiek: "Neenee, het is er eentje voor hier"
---

Zalig eh, die uitspraken v kinderen.
Hier de 3-jarige zoon die enkele woorden anders uitsprak
T-shirt = tie-sje-nerd
Directeur = dikke deur

Hij begint nu de nachtwacht heel interessant te vinden. Die hebben zo'n gezegde 'ad inferos'. Hij blijft dat activeros noemen. En als grote zus dan het liedje juist meezingt, bekijkt hij die altijd alsof die compleet achter is 😄

Vandaag met de gasten salamanders gaan "vangen" --> voorzichtig opscheppen en dan weer vrijlaten
Ze hadden dit met school ook gaan doen en vonden dat fantastisch...dan ook maar eens de kunsten boven gehaald ;)

Leuk om ze zo in grote aantallen terug te zien, wel geen kikkers gezien --> vroeger veel meer te vinden

Huisarts test hier enkel kinderen onder de 6j als er een hoogrisicocontact geweest is. Maar geen zieken op school en de papa en ik hebben niets van mogelijke symptomen.

Huisarts test hier enkel kinderen onder de 6j als er een hoogrisicocontact geweest is. Maar geen zieken op school en de papa en ik hebben niets van mogelijke symptomen.

Ik blijf dat echt zo'n rare redenering vinden. Kinderen krijgen meestal geen symptomen, dus dat er geen zieken zijn op school wil helemaal niets zeggen.

Ik blijf dat echt zo'n rare redenering vinden. Kinderen krijgen meestal geen symptomen, dus dat er geen zieken zijn op school wil helemaal niets zeggen.
Het is vooral de bedoeling dat je je kind thuis houdt als het wél symptomen heeft, wat ik ook ga doen.
Maar kinderen hebben vooral om de 5 botten een snotvalling. Volwassenen hebben dat veel minder. De hoest die ze nu heeft, is puur een prikkelhoest van het snot dat in haar keel drupt. Mocht ik horen dat ze belast is, zou ik wél vragen aan de dokter om haar te laten testen.
Maar de volwassenen rondom het kind zijn toch wel de belangrijkste indicator voor besmetting aangezien we als volwassene veel minder de symptoomloze variant doormaken. 🤷🏼‍♀️

Van alle kinderseries/programma's/... vind ik "Olly Wannabe" toch wel het best, de jongste wil sinds vorige week altijd naar "de gekke aap" kijken.

Ik en mijn vrouw zijn ongeveer half April in quarantaine moeten gaan na hoog risico contact. Na eerst enkele negatieve (zelf)testen, na 4-5 dagen een positieve zelftest. Dochters (7&9) zaten al mee in quarantaine en dan zijn we die ook beginnen testen. Ons met 2 binnen het gezin isoleren van onze kinderen is gewoon niet te doen, dus we hebben gewoon als gezin ons geisoleerd. De jongste was na paar dagen ook positief maar heeft nooit enig symptoom gehad. Daar was niets aan te zien en was gewoon haar actieve zelf. Nadat ze een week terug naar school gaat komt ze thuis met een stevige verkoudheid :laugh:
Onze oudste dochter heeft in die paar weken 3 PCR testen en 6 zelftesten gehad en is altijd negatief gebleven.

Heb hier zwaar shockeffect moeten bovenhalen voor onze oudsten. Dat die nog rechtstaat op wat die maar eet.

Had al een paar keer gedreigd dat ie naar kliniek ging moeten en sondevoeding via buisjes ging krijgen. Maar nee, koppig blijven volhouden en niet eten. En om 3u staat ie daar voor koekjes wegens honger.

Wel, ik heb voor zijn neus (fake) gebeld voor een afspraak morgen om 3u. Hij is aan het eten. Niet mooi van me maar begin wel beke radeloos te worden.
Update: sindsdien heeft ie elke dag mooi zijn bord leeggegeten en geen drama verkocht en heb hem er dus ook voor beloond. Hopelijk blijft het effect hangen.

Update: sindsdien heeft ie elke dag mooi zijn bord leeggegeten en geen drama verkocht en heb hem er dus ook voor beloond. Hopelijk blijft het effect hangen.
Is dat eigenlijk zo'n probleem dat ze weinig eten?
Ik at toen ik klein was ook zeer weinig, maar ik had super veel energie, dus is er daar nooit een punt van gemaakt.
Behalve de standaard beleefdheid dingen dan, dat je bij andere mensen altijd je bord moet leeg eten :D

Das met de mijne soms hetzelfde. Niet zo erg als bij @Tomski precies. Maar als je daar 's ochtends mee opstaat is die megahongerig en krijg je daar bijna geen eten in. Eens er een paar happen boterham inzitten is dat een volledig ander kind :')

Is dat eigenlijk zo'n probleem dat ze weinig eten?
Ik at toen ik klein was ook zeer weinig, maar ik had super veel energie, dus is er daar nooit een punt van gemaakt.
Behalve de standaard beleefdheid dingen dan, dat je bij andere mensen altijd je bord moet leeg eten :D

Nee, maar ze willen dan niet eten maar dan staan ze daar vlak voor bedtijd: ik wil een snoep of iets dergelijk want ik heb honger. En dan moet je nee zeggen en heb je een drama-kind om in bed te steken.

Terug
Bovenaan