Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Same old, same old. Langs de ene kant zorgt baby/kind voor wat meer verbondheid, maar langs andere kant ook veel meer stress omdat onze opvoedingswijzes compleet haaks op mekaar staan.
Ik hang meer de methode van vrijheid, blijheid aan. Kind wat vrijheid en onafhankelijkheid geven om dingen te proberen en te ondervinden. Laat hem in de plassen springen en achteraf ondervinden dat de schoenen en sokken nat worden en dat je koude voeten hebt als gevolg.
Mijn vrouw is meer de dictatoriale, authoritaire methode. KURWA DOE UW 5 TRUIEN EN MUTSEN AAN ZONDER ZAGEN GE GAAT ANDERS ZIEK WORDEN!! KURWA WAAROM DOE JE DE RAAM OPEN TERWIJL WIJ IN DE KAMER ZIJN WE GAAN ZIEK WORDEN!!
Hopelijk wordt ze wat losser/flexibeler eens nr 2 er is 🙈🙈🙈

Sterkte! 😨

Overmorgen is mijn vriendin 13 weken zwanger* :biglaugh: morgen staat de tweede echo op het programma :) een beetje nerveus maar ik veronderstel dat alles goed verloopt!

Laatst bewerkt:
Ze zeggen dat he, dat je bij uw tweede kind minder bezorgd zijt omwille van "been there, done that". Misschien kan iemand dat hier bevestigen :)
Dat klopt, vooral ook omdat ge uw aandacht moet verdelen tussen de kinderen en ge dan sowieso de eerste meer vrijheid geeft.

Bij uw vierde gaat uw enige reactie nog zijn, zolang ge ze hoort of ziet bewegen is het goed.

Hier wilt ze al fietsen zonder zijwieltjes. Ze is 4 dus eigenlijk wel oud genoeg, maar tis ik die altijd haar afrem precies...

Ik zie wel een trend in mezelf🤔
slapen zonder pampers==> dochter zelf geeft aan dat ze klaar is.
fietsen zonder zijwieltjes==> dochter zelf zegt dat ze klaar is...(ze verwijst naar haar klasgenoten die fietsen naar school)

Gisteren was ze aan het fietsen, maar er was toch wel wat wind. En ze was echt kwaad op de wind

*wind waait*
Dochter: MAAR ALEEE WIND STOP ERMEE
*wind waait*
Dochter: MA ECHT HEEE
*wind waait*
Dochter: MA ECHT HE

ik gebruik thuis "ma echt he" nooit, kheb ook m'n ex dat nooit horen zeggen. Zal wel opgepikt zijn van een klasgenoot of zo. :laugh:
Proberen los te laten en als hun eerste keer mislukt gene druk opleggen.

Hier was ze 3 en half toen ze vroeg om de zijwieltjes eraf te nemen. Na een kwartier reed ze alleen.

Hier ook: kind twee wat relaxer en bij nummer drie is dat nog meer.

Van één naar twee is wel even wennen: wat meer aandacht verdelen. Bij ons zit er maar twee jaar tussen de twee oudsten, ik denk dat er iets meer tussen zit, het wel wat makkelijker is. Vooral omdat de oudste dan nog zelfstandiger is.

Gisterenavond. 't was zo'n dag geweest en ik stond afgeleefder als de leren jekker van Herman Brusselmans, te wachten in de badkamer tot dat bad zich eindelijk voldoende had volgoten om ons twee duracellkonijnen te kunnen wassen. Iets wat tegenwoordig steevast tot territoriale disputen leidt wanneer er weer eens bootje of badeend zonder toestemming van de tegenpartij over de demarcatielijn drijft. De moed was al tot in mijn schoenen gezakt

In die stilte voor de storm dwaalde mijn gedachten af naar een discussie die zich eerder hier op BG had afgespeeld. Want waarom steken we ze hier eigenlijk steevast in dat bad. Omdat het altijd zo is geweest? Omdat het tot voor kort de gemakkelijke oplossing was? Maar is dat nog wel zo? En wanneer op dat eigenste moment zowel zoon als dochter de badkamer ingerold komen, reeds bekvechtend over wie vandaag bestuurder van de fles shampoo is, zet ik die kraan af en denk ik fuck dees we gaan in die'n douche!

En wat blijkt. Na enige aarzeling van beide partijen is het een laaiend succes geworden. Geen ruzie of geklaag. Meer ruimte als in bad en dus minder accidentele elleboogstoten en zo meer. Dus ik geef hier grif mijn ongelijk toe. Peuters laten douchen lukt wel degelijk!

Hier was dat bij allebei in 't begin wat moeilijk (douchen). Nu vinden ze dat geweldig. Den oudste wast zichzelf ook al volledig en blijft liefst lang onder de douche staan.
We wassen ze hier wel niet steevast tegelijk, dat gebeurt wel, maar als ze zelf aangeven dat ze liever alleen in bad gaan is dat ook OK.

Dag 16 van de quarantaine. Beiden quasi full-time werken en tegelijkertijd voor de kleine zorgen. Die kleine slaapt nog steeds niet door 's nachts. Chronisch slaaptekort. Hoofdpijn. Stress. Gisteravond bijna een zenuwinzinking gehad.

Wat een jaartje is dit al geweest. In één jaar tijd ben ik 10 jaar ouder geworden denk ik. Wat snak ik eens naar een dagje rust, kalmte en zorgeloosheid. Aan de andere kant is hij ook zo fantastisch en kan ik niet meer zonder hem. Raar beestje, dat ouderschap.

Na een reeks van 9 dagen werken, eindelijk nog eens 4 dagen na elkaar vrij. Ik keek uit naar een rustig weekendje en dan wordt de zoon weer ziek. Typisch 😏

Echo goed verlopen, je zou er uren kunnen blijven naar kijken! vanavond éindelijk vertellen aan mijn ouders, nu al nerveus :)
De eerste echo? Die doet mij nu eigenlijk totaal niets. Ik hoop dat op de tweede echo al iets meer te zien gaat zijn dan 1 puntje die een hartslag heeft.

De eerste echo? Die doet mij nu eigenlijk totaal niets. Ik hoop dat op de tweede echo al iets meer te zien gaat zijn dan 1 puntje die een hartslag heeft.
Het was de tweede echo.
De eerste vond ik eigenlijk ook al indrukwekkend, die hartslag horen was echt zo een moment waar ik besefte "shit is real" :)

Hier was dat bij allebei in 't begin wat moeilijk (douchen). Nu vinden ze dat geweldig. Den oudste wast zichzelf ook al volledig en blijft liefst lang onder de douche staan.
We wassen ze hier wel niet steevast tegelijk, dat gebeurt wel, maar als ze zelf aangeven dat ze liever alleen in bad gaan is dat ook OK.
Ik krijg ze met geen stokken in de douche, ook niet op mijn arm 😔
Dus blijft ze in mijn wasmand "in bad" gaan 😁

Ik krijg ze met geen stokken in de douche, ook niet op mijn arm 😔
Dus blijft ze in mijn wasmand "in bad" gaan 😁
Die van ons krijg ik met geen stokken UIT bad, douche, zwembad, wasmand, emmer, vijver, rivier,... alles waar water in zit.

Afgelopen dinsdag, toen er 3 zonnestraaltjes waren:
- papa mag ik een emmer water om mee te spelen?
* ja doe maar
- papa mag ik met mijn voetjes erin?
* ja doe maar

Ik draai mij 30sec om en ze heeft alle kleren uit en zit volledig dubbelgeplooid in die emmer.

De mijne begint het smerig te spelen.

"Ik heb een badje nodig" --> maar neen, je bent gisteren nog maar in bad gegaan.
"ik wil stempelen" --> met mijne slaapkop zeg ik ja
*mini-me stempelt zijn eigen vol* --> "ik heb een badje nodig"

Well played.

Terug
Bovenaan