Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

En de dubbel gevacinneerde oma komt straks weer live haar moederdag halen en de kleinkindjes zien. Feestelijk dagje.

Er bestaat daar toch ook zo'n tablet voor?
We hebben de stoel thuis en ikea ding voor aan zee. De onze is nu 2.5 en dat ikea ding wil hij niet meer in/begint wat krap te worden.
Hebben vorig jaar al zo'n verhoog ding voor aan een stoel vast te maken en nu is hij daar groot genoeg voor.

Voor die stoel van de Voorzorg? Het zat bij ons in ieder geval niet in het pakket. Die van Stokke heeft dat wel zo’n tablet.

Ik heb deze, maar na wat rondzoeken nóg goedkoper gevonden (150 euro betaald voor de stoel en het eetblad) en heel tevreden van! Stokke vond ik net wat te duur. Nooit de babyopzet gebruikt maar in deze stoel met de beugel vanaf 6 maanden. Daarvoor gewoon de wipper op tafel.

Onzen oudsten had een tekening gemaakt voor moederdag waarop ze eruit ziet als Smeagol met een jurk aan :laugh:

Loop ze hier al heel de ochtend my precious te noemen. :rofl:

MbUMpXV.jpg

Laatst bewerkt:
Nog mensen die op een dag zonder verplichtingen als de kinderen in slaap vallen in de auto is een half uurtje parkeren en ook een oogje dicht doen?

Laatste dag in de crèche voor de dochter vandaag. Vanaf volgende maandag mag ze dan naar school. Woensdag mogen we dan is langs gaan op school als kennismaking. Spannend wel :)

Laatste dag in de crèche voor de dochter vandaag. Vanaf volgende maandag mag ze dan naar school. Woensdag mogen we dan is langs gaan op school als kennismaking. Spannend wel :)
Das wel leuk. De volgende stap alweer. En nu maar hopen dat ze makkelijk kan aarden daar.

Drie dagen lang naar de afstandsbediening van de Blu-rayspeler gezocht. Bleek die in de kelder te liggen, op de voorraadkast. Mevrouw had ze daar gelegd toen we dit weekend eens naar beneden gingen kijken. :sop:

Succes ermee en hopelijk horen we u binnen de 24u ;)

Hier trouwens een corona besmetting in de crèche vastgesteld vorige vrijdag. Kindjes dus in isolatie.
Blijkbaar is de richtlijn: 7 dagen met test of 10 dagen zonder. Als je laat testen moet dat twee keer, één keer meteen en één keer op dag 7.
Even met de dokter gebeld en die zei: niet testen tenzij ze symptomen vertonen.
Omdat kinderen onder de 6 niet standaard getest worden en omdat dag 7 tussen een feestdag en een weekend valt, komen de resultaten trager door. Hij zei dat je die kleintjes best niet aan doet voor één dag of misschien twee dagen "winst".

Nu is er op de facebook pagina van de crèche blijkbaar een deel ouder met berichten aan't zetten à la "wie zijn kindjes niet laat testen is onverantwoord". Ik hou me maar afzijdig.

Nu is er op de facebook pagina van de crèche blijkbaar een deel ouder met berichten aan't zetten à la "wie zijn kindjes niet laat testen is onverantwoord". Ik hou me maar afzijdig.

Ze moeten natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar ik vind ook dat er niet genoeg getest kan worden.
Bij mijn dochter in de kleuterklas paar weken geleden ook aan de hand gehad. Daar is het begonnen met 1 kindje zonder symptomen en zijn er uiteindelijk 7 kindjes positief getest. Enkele ouders kozen er ook voor om hun kind niet te laten testen, want het was niet ziek. Tot ze zelf een week nadien ziek werden en dan hun kind toch lieten testen en het positief bleek te zijn. Ondertussen ook 2 collega's besmet van 1 van de ouders. Dus als je niet van thuis uit werkt, zou ik toch laten testen

Succes ermee en hopelijk horen we u binnen de 24u ;)

Hier trouwens een corona besmetting in de crèche vastgesteld vorige vrijdag. Kindjes dus in isolatie.
Blijkbaar is de richtlijn: 7 dagen met test of 10 dagen zonder. Als je laat testen moet dat twee keer, één keer meteen en één keer op dag 7.
Even met de dokter gebeld en die zei: niet testen tenzij ze symptomen vertonen.
Omdat kinderen onder de 6 niet standaard getest worden en omdat dag 7 tussen een feestdag en een weekend valt, komen de resultaten trager door. Hij zei dat je die kleintjes best niet aan doet voor één dag of misschien twee dagen "winst".

Huisartsen houden zich liefst zo ver mogelijk weg van coronatests en bloedprikken bij kleintjes omdat die dat heel traumatiserend vinden. Gevolg is dat kindjes de dokter associëren met pijn en die gaan willen vermijden. Die uitleg kreeg ik toen ik vroeg wat ik best deed met de vaccinaties, bij kind en gezin of de huisarts laten plaatsen.

Ik heb dat gezien met mijn dochter ook, de huisarts is geen enkel probleem, ze vindt het hooguit vervelend.
Maar de kno-arts die altijd in haar oren moest peuteren toen ze net 2j was, dat is een ander verhaal! In de wachtzaal rustig en voorbeeldig kind, tot de dokter de deur van haar consultatiekamer open deed, haar vriendelijk aankeek en haar naam zei. Vlam, speed gonzales had er niets aan, ze rende gewoon de gang uit, luidkeels "NEEEEEEEEEEEEEEE!" brullend.
Spreekt voor zich dat het een heel fijne consultatie was 🙄🥺

Ergens ben ik het wel eens: je kan niet genoeg testen.
Maar nu: op dag 7 laatste test. Op dag 9 weet je je resultaat. Da's 9 dagen isolatie.
Niet testen is 10 dagen isolatie. Dus waarom die heel kleine (10 maand en 2 jaar) dat twee keer aan doen? Zodat ze 1 dag vroeger uit isolatie kunnen?

Ergens ben ik het wel eens: je kan niet genoeg testen.
Maar nu: op dag 7 laatste test. Op dag 9 weet je je resultaat. Da's 9 dagen isolatie.
Niet testen is 10 dagen isolatie. Dus waarom die heel kleine (10 maand en 2 jaar) dat twee keer aan doen? Zodat ze 1 dag vroeger uit isolatie kunnen?

Hier de laatste 2 maanden in ons gezin 8 testen gehad en telkens ten laatste de ochtend na de dag vd testing de uitslag gehad. Zelfs 2x de avond zelf nog.
Ik zeg zeker niet dat je moet laten testen, maar als er nog buitenshuis gewerkt wordt door de ouders, vind ik persoonlijk dat dat toch wel het beste is.

Terug
Bovenaan