Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

't Is vandaag sobermaal op school voor Broederlijk Delen.

Gisteren in de namiddag toonde de juf hoe men verkleed naar school mag komen. Namelijk Peruviaans. Aangetoond met foto's op het scherm. De typisch kleurrijke kledij. Vorig jaar was het Afrikaanse kledij.

1. Hoe de fuck moeten wij nog aan zo'n kleren geraken?
2. Is dat niet heel stigmatiserend?

Gisteren in de namiddag toonde de juf hoe men verkleed naar school mag komen. Namelijk Peruviaans. Aangetoond met foto's op het scherm. De typisch kleurrijke kledij. Vorig jaar was het Afrikaanse kledij.

Allee seg. Dat ge dat nu niet in huis hebt 🤷‍♂️ Dat hangt toch in de betere kleerkast zeker.

Goh het is tenminste al kledij veralgemeend over een heel land, en niet een heel continent zeker? Ik kan me wel inbeelden hoe de gemiddelde Peruviaan dat hilarisch zou vinden.

Iemand een goed idee voor Paasklok dingen voor negen jaar oude kinderen/meisjes? Ik heb echt geen goed idee op dit moment en ik wil ze niet echt iets geven voor binnen met te spelen.

Iemand een goed idee voor Paasklok dingen voor negen jaar oude kinderen/meisjes? Ik heb echt geen goed idee op dit moment en ik wil ze niet echt iets geven voor binnen met te spelen.
Snoep, chocolade eieren,...

Hier is op het Pasen, ik die de paashaas ben met plastieke eitjes gevuld met snoep op mijn lichaam geplakt, die moet weglopen van de kinderen.

Zowel die van 6 jaar als die van 12 jaar kijken er naar uit.

Soms ben ik toch blij dat we in een boerengat wonen. Die taal is nog niet tot hier geraakt. 😇

De oudste (4,5) ondertussen ook al paar dagen koorts en de laatste schooldag gemist. Het zijn al zware dagen/nachten geweest deze week. 🫩

De jongste is er wel door.💪🏻

De dochter van 3.5 die in de klas met haar vriendinnen afspreekt dat ze bij elkaar gaan spelen en dan dat tegen de juffrouw vertellen, zodat die twijfelt met wie de kinderen mee moeten na school is ook fijn. Oprecht blij dat ze vriendinnen heeft, maar steeds dat drama omdat ze dan toch elk naar hun eigen huis moeten is we behoorlijk irritant.

De dochter van 3.5 die in de klas met haar vriendinnen afspreekt dat ze bij elkaar gaan spelen en dan dat tegen de juffrouw vertellen, zodat die twijfelt met wie de kinderen mee moeten na school is ook fijn. Oprecht blij dat ze vriendinnen heeft, maar steeds dat drama omdat ze dan toch elk naar hun eigen huis moeten is we behoorlijk irritant.
Hier is het elke dag zo. Het grote probleem is dat we in een wijk wonen waar veel klasgenootjes wonen, dus ze wandelen vaak effectief met allemaal naar huis.
Voordeel is dan weer dat na school nog FF in het speeltuintje gaan spelen, ook geen issue is.

Onze 5 jarigen
.

Hey bro. Six seven. Bro, kan jij dat... aaaargh.

Hier ook constant in huis 😆
Bro
Six seven
Boeie
Mega nice
Gast

Kapot lekker
Tantoe goed

Dat dus allemaal letterlijk he! Letterlijk! Om nog aan te voegen.

Wa doede gij?
Spaar de frustratie op mannen, want ooit worden zijn 10 a 12 jaar. Gamen ze met vrienden en praten ze met elkaar zonder headset.

Dan mijn vrienden is het moment om alle jongerentaal in uwe vocabulaire te gebruiken om die kinderen aan te spreken, gecombineerd met de woorden liever, protje en scheurtje.

De blik van schaamte in hun ogen is uw huidige frustratie waard, geloof mij. We zijn al op het punt gekomen dat ik de 10 jarige moet beloven dat ik even "cringe" doe bij de 12 jarige als bij hem. De 12 jarige legt mij zeer duidelijke instructies op bij het afzetten/ contact met zijn vrienden.

Gamen ze met vrienden en praten ze met elkaar zonder headset.

Ik heb nu niet veel regels in huis, maar 1 daar van is "behalve de TV is er niks waar naar geluisterd wordt zonder headset". Er is geen nood aan muziek, game geluiden, of wat dan ook te horen van gelijk waar.

Terug
Bovenaan