Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik blijf het toch hilarisch vinden die kleintjes
Mijn dochter heeft een vriendinnetje in de klas, waar ze heel goed mee overeenkomt, Oddetje, ze kan er niet over zwijgen, en blijkbaar omgekeerd ook. (Ben ik blij om, want meestal speelt ze gewoon liefst alleen, ze is 3)
Maar deze morgen zet ik ze af, en zien ze elkaar, dus ik zeg, ah kijk daar staat Odette, ga er maar bij staan. Zij er naartoe, en dan staan ze zo gewoon beetje ongemakkelijk naast elkaar, te kijken naar mij van...ja en nu? :LOL:
Hier heeft ze ook een vriendje in de klas, heb ze een keer mogen afzetten toen hij er al was en dat de juf zelf zei van 'Zie hij is er al.'. Dan stonden die met twee ze wat van de ene voet naar de andere te dansen gewoon omdat ze zo blij waren om elkaar te zien (dochter was een paar dagen afwezig geweest) en toen ik er iets van zei tegen de juf bij het afhalen, zei ze nog dat ze daar hand in hand gestaan hebben. :love2: Heel blij voor haar dat ze een mateke heeft.

Maar een kind op die leeftijd uit een beker laten drinken, is letterlijk een uur er naast gaan zitten en continu aanbieden he. Dat gaat over open bekers, niet van die bekers met een rietje ofzo.
Je kan in een crèche geen 8 kinderen hun gang laten gaan omdat ge een uur bezig zijt met ene eten te geven.
Je kan toch ook een kind zijn voeding niet overslaan?

Zie reactie @Likes .
Als uw kind niet drinkt/eet in de crèche, dan is dat zo en krijg je 's avonds een kind terug dat niet gegeten heeft. Als dat vaak voorvalt zal een "goede" crèche wss aangeven dat uw kind niet eet en dat zij er niet voor kunnen zorgen.
Ik was nu niet echt super tevreden van onze crèche maar die deden echt wel alles om in die basisbehoeften te voorzien hoor. Als een baby moest drinken (die zitten ook vaak allemaal nog op een wat eigen schema op jonge leeftijd), dan ging een verzorger met dat kindje op schoot zitten en gaf die een fles. Daar zaten ook fameus trage drinkers bij. Soms moest die verzorger wel eens onderbreken om andere kruipers uit elkaar te halen of om een fopspeen aan een kindje te geven of zo, maar veel meer doen die kleintjes ook niet dan wat rollen, kruipen, met speelgoed prutsen etc. Voor zover ik mij dat allemaal nog herinner, lijkt al eeuwen geleden. :lol: Vaak kwam een verzorger van de oudere kindjes wat helpen om de andere jongste kinderen wat in de gaten te houden (bij ons waren er drie verzorgers voor twee leefgroepen, vaak met twee voor de jongste helft van de kindjes).

Die van ons zitten imo op een vrij goeie school, maar andere talen in de tweede kleuterklas, dat doen ze toch niet hoor.
Het ging over dingen die je niet leert op school, zonder specifiek een leeftijdsgroep te vermelden. Vandaar ook dat ik erbij zette: met tijd.

Maar goed, ik was op zoek naar soortgelijke ervaringen of oprecht advies. Voor een opmerking als "Waarom leer je hem in godsnaam al lezen?! En dan verbaasd zijn dat je kind zich verveelt in de klas..." ga ik wel op de koffie met mijn schoonmoeder en haar vriendinnen.

Het ging over dingen die je niet leert op school, zonder specifiek een leeftijdsgroep te vermelden. Vandaar ook dat ik erbij zette: met tijd.

Maar goed, ik was op zoek naar soortgelijke ervaringen of oprecht advies. Voor een opmerking als "Waarom leer je hem in godsnaam al lezen?! En dan verbaasd zijn dat je kind zich verveelt in de klas..." ga ik wel op de koffie met mijn schoonmoeder en haar vriendinnen.
Wij hebben altijd de interesses van de kinderen proberen te stimuleren.

Dit ging van dino's (musea bezoek, boeken erover in huis halen) Musical ( ik rij wekelijks genoeg rond) enz...

Als ze interesse in taal en schrijven hebben, zou ik dat zeker aanmoedigen en hun dingen leren op hun vraag.

Aanleermethodieken in school kunnen inderdaad anders zijn, maar dat is ook verschillen tussen scholen. En als ze iets toch op een andere manier zouden moeten aanleren, zie het dan als een extra uitdaging.

Talen op school stelt toch niet veel voor he. Ze leren begot vanaf het 4e/5e leerjaar wat woordjes Frans (vaak door leerkrachten die zelf geen Frans kunnen :unsure:). Als ik zie hoe erg het gesteld met de talenkennis van de pubers in het middelbaar ook, ouch.

Af en toe wordt er gevraagd om te chauffeuren voor de kleuters omdat er wordt bespaard op bussen. Dus vanmorgen mijn dochter en twee vriendinnetjes in de auto afgezet bij de binnenspeeltuin. Toch leuk te zien hoe goed die met elkaar omkunnen. Ik ben blij dat mijn dochter een hechte vriendinnengroep begint te hebben, als dat zo blijft gaat die er later veel baat bij hebben.

Wij hebben altijd de interesses van de kinderen proberen te stimuleren.

Dit ging van dino's (musea bezoek, boeken erover in huis halen) Musical ( ik rij wekelijks genoeg rond) enz...

Als ze interesse in taal en schrijven hebben, zou ik dat zeker aanmoedigen en hun dingen leren op hun vraag.

Aanleermethodieken in school kunnen inderdaad anders zijn, maar dat is ook verschillen tussen scholen. En als ze iets toch op een andere manier zouden moeten aanleren, zie het dan als een extra uitdaging.
Wel, hij loopt nu al enkele dagen rond met een rekenmachine. Typt een rekensom, lost ze op op papier, drukt dan op '=' om te controleren. Dat lezen is er gekomen door een letterdoos van mijn dochter met magneetletters. Woorden vormen en er het overeenkomstig prentje bij hangen. Speelt daar liever mee dan met zijn auto's.

Het kind wilt dat doen en toont heel veel interesse. We dringen dat totaal niet op.

Maar volgens Martinus moet ik dus die rekenmachine afnemen en die letterdoos wegsteken, want anders hebben we het zelf gezocht.

Wel, hij loopt nu al enkele dagen rond met een rekenmachine. Typt een rekensom, lost ze op op papier, drukt dan op '=' om te controleren. Dat lezen is er gekomen door een letterdoos van mijn dochter met magneetletters. Woorden vormen en er het overeenkomstig prentje bij hangen. Speelt daar liever mee dan met zijn auto's.

Het kind wilt dat doen en toont heel veel interesse. We dringen dat totaal niet op.

Maar volgens Martinus moet ik dus die rekenmachine afnemen en die letterdoos wegsteken, want anders hebben we het zelf gezocht.
kind gewoon laten doen.

Martinus heeft een punt als het gaat om ouders die hun kind op voorhand alles gaan aanleren, zodat ze in de klas goed kunnen meevolgen. Maar dan tot de vaststelling komen dat ze op school niet meer op dezelfde manier leren lezen/schrijven dan 25 jaar geleden en dat zich inderdaad gaan vervelen omdat ze het al eens hebben gezien.

Maar zoals jezelf aangeeft, blijft het initiatief bij het kind, en lijkt het erop dat hij vooral zelf dingen uitprobeert. Daar kunnen we toch niets op tegen hebben, mag/moet zelfs aangemoedigd worden.

Er is een verschil naar ouders die kinderen bewust pushen om zaken te leren en kinderen die zelf heel veel interesse tonen. De jongste is hier ook zot van cijfers en letters. Die pakte enkele weken geleden een blad en schreef zijn naam in drukletters, toen was ik bijna omvergevallen 😅. Hij heeft ook gewoon mega veel interesse in wat zijn grote broer doet en wil dat ook allemaal kunnen. Weinig stoppen aan.

Laatst bewerkt:
Anyway, wat ik eigenlijk kwam posten: na twee nachten serieuze koorts is de diagnose deze morgen gesteld, ze heeft een oor- en keelontsteking, het arme schaap. Wordt antibiotica, in een gore siroop die ze niet wil.
Dit was dinsdag, we zijn nu vrijdag en na drie dagen antibiotica hebben we een vermoeid kind dat nog altijd koorts maakt (zij het wat minder) en amper een hap eet of drinkt. Ik ga deze namiddag opnieuw naar de pediater, want dan is het weer weekend.

Dit was dinsdag, we zijn nu vrijdag en na drie dagen antibiotica hebben we een vermoeid kind dat nog altijd koorts maakt (zij het wat minder) en amper een hap eet of drinkt. Ik ga deze namiddag opnieuw naar de pediater, want dan is het weer weekend.
Dan is de kans klein dat het een bacteriële infectie was. Dan zou je normaal al meer beterschap moeten zien.

Dan is de kans klein dat het een bacteriële infectie was. Dan zou je normaal al meer beterschap moeten zien.
Gohja, er is beterschap, ze wordt niet bloedrood en schreeuwend wakker 's nachts omdat ze 40 graden koorts heeft. Een witte angine is normaal wel duidelijk te zien voor een arts denk ik. Maar na 3 dagen nog altijd koorts maken is wel verdacht natuurlijk, we spelen ook liever op zeker nu dan dit weekend op de spoed te eindigen.

Gohja, er is beterschap, ze wordt niet bloedrood en schreeuwend wakker 's nachts omdat ze 40 graden koorts heeft. Een witte angine is normaal wel duidelijk te zien voor een arts denk ik. Maar na 3 dagen nog altijd koorts maken is wel verdacht natuurlijk, we spelen ook liever op zeker nu dan dit weekend op de spoed te eindigen.
Huisarts zegt hier altijd dat ze zich echt beter moet voelen/geen koorts meer maken na 48u antibiotica. Als dat niet het geval is, moesten wel altijd terug contact opnemen/terug gaan. Dus zeker niet voorbarig om nog eens naar de pediater te gaan. Hopelijk is ze snel beter.

Meh de jongste had vorige week 5 dagen koorts, zolang dat niet meer over de 39 gaat komt dat wel goed. Vervelend is het wel natuurlijk

Huisarts zegt hier altijd dat ze zich echt beter moet voelen/geen koorts meer maken na 48u antibiotica. Als dat niet het geval is, moesten wel altijd terug contact opnemen/terug gaan. Dus zeker niet voorbarig om nog eens naar de pediater te gaan. Hopelijk is ze snel beter.
Meh de jongste had vorige week 5 dagen koorts, zolang dat niet meer over de 39 gaat komt dat wel goed. Vervelend is het wel natuurlijk
De pediater vond het ook niet helemaal geruststellend, dus ze heeft ons naar het ziekenhuis doorgestuurd om bloed- en snotstalen te nemen. We wisten meteen dat er geen extra bacteriële infectie was. Of er nog iets viraal is zullen we waarschijnlijk morgen pas weten (maar dat is meer ter info).

Wonderbaarlijk was ze heel de rit naar huis aan het zingen dus lijkt aan de beterhand.

De pediater vond het ook niet helemaal geruststellend, dus ze heeft ons naar het ziekenhuis doorgestuurd om bloed- en snotstalen te nemen. We wisten meteen dat er geen extra bacteriële infectie was. Of er nog iets viraal is zullen we waarschijnlijk morgen pas weten (maar dat is meer ter info).

Wonderbaarlijk was ze heel de rit naar huis aan het zingen dus lijkt aan de beterhand.
Goed dat je nog voor het weekend bent geweest, want met de dokters van wacht weet je toch nooit wat je krijgt en hoe serieus ze je nemen.

Goed dat je nog voor het weekend bent geweest, want met de dokters van wacht weet je toch nooit wat je krijgt en hoe serieus ze je nemen.
Wij werden op spoed meteen voorgenomen en toch ernstig genomen. Ik was ook vrijdags nog naar de pediater geweest en vond dat die er net te licht overging, als je u met een baby van 6 weken oud met waarschijnlijk RSV (de papa had al positief op RSV getest bij de huisarts en had dat ook aangegeven) aanmeldt kan je toch wat tips geven en aangeven op welke alarmsignalen te letten, ze had louter wat neusdruppels en kinder vicks voorgeschreven en een nota in haar kind&gezin-boekje om bij koorts terug te komen. Onze dochter had zaterdags geen koorts maar dronk amper, maakte continu belletjes en ademde zwaar. We gaan voortaan naar de pediater die haar in het ziekenhuis behandeld heeft.

Ook wij als ouders werden door de spoedarts onderzocht met pcrtest, bloedafnames en scan van de longen, hij had ons eveneens op antibiotica gezet om herbesmettingen in het gezin te voorkomen. Ik had op dat moment wel hoge koorts, had volgens de onderzoeken geen RSV maar wel een bacteriële infectie.

Wij werden op spoed meteen voorgenomen en toch ernstig genomen. Ik was ook vrijdags nog naar de pediater geweest en vond dat die er net te licht overging, als je u met een baby van 6 weken oud met waarschijnlijk RSV (de papa had al positief op RSV getest bij de huisarts en had dat ook aangegeven) aanmeldt kan je toch wat tips geven en aangeven op welke alarmsignalen te letten, ze had louter wat neusdruppels en kinder vicks voorgeschreven en een nota in haar kind&gezin-boekje om bij koorts terug te komen. Onze dochter had zaterdags geen koorts maar dronk amper, maakte continu belletjes en ademde zwaar. We gaan voortaan naar de pediater die haar in het ziekenhuis behandeld heeft.

Ook wij als ouders werden door de spoedarts onderzocht met pcrtest, bloedafnames en scan van de longen, hij had ons eveneens op antibiotica gezet om herbesmettingen in het gezin te voorkomen. Ik had op dat moment wel hoge koorts, had volgens de onderzoeken geen RSV maar wel een bacteriële infectie.
Over de spoed heb ik ook geen klachten, maar sommige dokters van wacht zijn een drama. Zo eens terechtgekomen bij een homeopaat (sowieso al ongehoord om zo iemand op wacht te zetten) die ik kende, omdat ik zelf jaren patiënt was bij die. Onze dochter had ook al serieuze koorts en we merkten dat het erger werd. Zegt hij "doe maar een natte handdoek op haar leggen en stop maar met alle medicatie (die we al hadden voorgeschreven gekregen), koorts is goed voor de kindjes ". Uiteindelijk direct door naar de spoed en die waren behoorlijk verbaasd over wat gezegd wat geworden. Weet niet meer exact wat ze had, maar het was goed dat de naar de spoed waren gegaan.

Terug
Bovenaan