Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik blijf dat ook geven die Vitamine D, zoontje ondertussen 4 jaar en nog nooit echt ziek geweest uitgezonderd een paar snotvallingen.

Bij K&G zeggen ze natuurlijk dat het daardoor komt, dikke zever want vrienden van ons die hun kleine is constant ziek.

Hier blijven ze het wel krijgen.
Hier ook. Begonnen met D-cure en dan op aanraden van de vroedvrouw overgestapt op D-ixX.

Dit weekend gaat beebje over de 1e keer fruitpapje krijgen. Wat gaat het snel! De groentjes gaan vlot binnen. Hij eet op z’n gemak al een goeie 200g ‘s middags.

Wij geven braaf elke dag vitamine D aan onze dochter en ze is CONSTANT ziek. Dus het is alleszins geen wondermiddel.

Eergisteren toevallig bloedonderzoek laten doen en te horen gekregen dat ik "dringend vitamine D-supplementen moet bijnemen". De ondergrens zou 20 microgram zijn en ik zit aan 10.

Wij geven braaf elke dag vitamine D aan onze dochter en ze is CONSTANT ziek. Dus het is alleszins geen wondermiddel.

Vitamine D is geen middel om ziek zijn te voorkomen eh..

Hier geven we dat ook nog aan de 5-jarige. Blijkbaar wordt het aangeraden tot was het nu 6 of 8 jaar. De apotheker hier heeft ook al aangegeven dat het totaal geen kwaad kan om dat te lang te geven, dus geef ik dat liever beter wat te lang dan er te vlug mee te stoppen. Hier is 't meestal D-ixx, en soms protectis als ze wat last hebben van de darmen.

Same here. Aangezien de dochter nu naar school gaat zullen dat geen druppeltjes meer in de melk zijn 's Morgens, maar beertjes of dergelijke. Ik ben eens benieuwd of dat er even makkelijk in te krijgen is.

En gewoon op de lepel al is geprobeerd?

Onze zoon van 4 doet dat nu zelf op zijn lepel en telt dan tot 5.

Same here. Aangezien de dochter nu naar school gaat zullen dat geen druppeltjes meer in de melk zijn 's Morgens, maar beertjes of dergelijke. Ik ben eens benieuwd of dat er even makkelijk in te krijgen is.
Wij hebben "smurfenvitamientjes", gaat prima!

Ja, ze smaken zacht citroenerig. Soms laat ze ze smelten, soms knabbelt ze die op zoals een snoepje.

Er zitten ook nog eens smurfenstickers in.

Wat hier het beste geholpen heeft was de tweede dochter. Toen de eerste dochter zo'n 3 jaar was werd het moeilijker om die druppeltjes te geven, maar toen de tweede dochter kwam en die druppeltjes ook kreeg was het voor de eerste plots geen probleem meer 😜.

Al zijn smurfenvitamientjes misschien wat gemakkelijker als oplossing.

Die van ons is nooit ziek (een sporadische snotvalling reken ik niet bij ziek zijn). Hebben dat hier maar tot een jaar of 2 gegeven. Bij allergietesten en bijhorende bloedafnames in de winter waren zijn vitamine D-waarde positief. Kinderarts zelf vond dat zeker geen vereiste om te blijven geven. Als je geen kamerplantjes maakt van uw kinderen krijgen ze normaliter vitamine D genoeg binnen. Veel buitenspelen is nog altijd de beste vitamine. :) Ik zou het misschien beter zelf innemen, want als volwassene kom je toch vaak veel minder buiten 😛. Al zijn er uiteraard nog rijke bronnen van natuurlijke vitamine D zoals bepaalde vis & etc.

Gisteren gingen we voor de eerste keer eens gaan proberen leren fietsen. We waren 150m ver en hij reed al alleen. 3 jaar een half begot. Ventje blijft me verbazen.

Laatst bewerkt:
Goh, ons kind is alles behalve een kamerplantje, komt makkelijk aan 10u buiten per week, ook in de winter, maar heeft toch een vitamine D tekort, net als ikzelf terwijl ik ook bijna aan die 10u kom.
Normaal zou dagelijks 20 minuten in het zonlicht voldoende moeten zijn, daar komen we heel ruim over. Dus ik denk dat er wel meer factoren van tel zijn (en aan de voeding zal het hier ook niet liggen).

Goh, ons kind is alles behalve een kamerplantje, komt makkelijk aan 10u buiten per week, ook in de winter, maar heeft toch een vitamine D tekort, net als ikzelf terwijl ik ook bijna aan die 10u kom.
Normaal zou dagelijks 20 minuten in het zonlicht voldoende moeten zijn, daar komen we heel ruim over. Dus ik denk dat er wel meer factoren van tel zijn (en aan de voeding zal het hier ook niet liggen).
Sowieso, ik zeg niet dat het verkeerd is. Integendeel. Maar imo is het vaak zoals onze kinderarts ook zei, de meeste kinderen hebben hier geen nood aan maar helaas maken veel ouders van hun kinderen echt wel een kamerplantje.

Elke dag een lepel visolie!

allez dat is de theorie toch, in praktijk doen we dan niet. Vriendin moet wel vitamine D pillen nemen, ik en de kinderen hebben daar niet echt last van. Kinderen zijn dan ook regen of wind de helf van de dag buiten dus dat helpt wel

Elke dag een lepel visolie!

allez dat is de theorie toch, in praktijk doen we dan niet. Vriendin moet wel vitamine D pillen nemen, ik en de kinderen hebben daar niet echt last van. Kinderen zijn dan ook regen of wind de helf van de dag buiten dus dat helpt wel
Maar uw kinderen hebben in de winter toch sowieso al minder zonlicht dan hier (kortere dagen en meer sneeuwdagen)?

Wil ik wat doen in de tuin, pak ik de kleine mee (2.5j) , kzeg hem speelt in uwen zandbak dan kan ik wat onkruid uitdoen en nog wat andere prutsen. Nene, meneer pakt ook zijn schep en emmer en komt naast mij zitten om heel de border uit te spitten :wallbash:
Soms helpt hij echt maar soms ist meer saboteren.

Tzelfde met een hamer/zaag/meter. Toch maar eens zo'n speelset gaan zoeken. Alsem maar vant mijne blijft. Of tips van de diy vaders met materiaal om te gaan?

Wil ik wat doen in de tuin, pak ik de kleine mee (2.5j) , kzeg hem speelt in uwen zandbak dan kan ik wat onkruid uitdoen en nog wat andere prutsen. Nene, meneer pakt ook zijn schep en emmer en komt naast mij zitten om heel de border uit te spitten :wallbash:
Soms helpt hij echt maar soms ist meer saboteren.

Tzelfde met een hamer/zaag/meter. Toch maar eens zo'n speelset gaan zoeken. Alsem maar vant mijne blijft. Of tips van de diy vaders met materiaal om te gaan?
Echt combineren met kinderspul.
Dus een selectie leggen waar hij wél aan mag komen (houten plankjes, moertjes en bouten, een spatel, een plantenschepje,...) en duidelijk maken dat hij aan de rest van papa's spullen niet mag komen. Maar wel kinderversies ervan voorzien bvb een kleuter werkbank.

Terug
Bovenaan