Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De baby heeft deze ochtend niet één maar tweemaal in mijn hand gekakt 🙈
Ik was hem aan het verversen en plots doet hij “hhhmmmppppfff” en maakt hij zijn pooping face en ik kon niet anders doen dan het op te vangen in mijn hand, gelukkig wel met een papieren doekje. Het moment dat ik zijn kakje weggooi en een nieuw doekje pak, toch wel niet hetzelfde scenario zeker 😆
En ik geef nog graag even mee dat hij wortelpuree had gegeten, dat kwam er precies uit in de vorm van oranje play-doh 😩
Van baby's kun je dat gemakkelijk zien , de onze is 2.5 en is zoals ons. Toch liever baby kak.

Na een dagje dierentuin nababbelen in bed.
Ik: En wat vond je het leukste aan de dag?
Zij: eeeeeuhm... jij
ik: 😬🥺😢😭

(shut up I'm not crying you're crying)

Vorige week ook naar de dierentuin geweest.

Papa, die apen zijn aan het ”vechten”.
Kijk die doet die zijn poep kapot.

euh ja 😅

Over dat tuutje , hebben wij geluk dat ons kindje totaal geen tuutje wil.
Was al een duimzuiger in de buik en heeft dit altijd blijven doen.

Nu hebben we het gevoel dat hij zijn fruitpap wat beu is, hij wil er nog amper van eten.
Aardapelen gaan wel vlot binnen, we geven ze nu geplet ipv in die mixer.
Water drinken begint ook te lukken, maar uit zijn papfles moet hij het niet hebben. We moeten het echt in zijn mondje gieten.
Zo munchkin beker gaat nog niet, krijgt er zijn neus nie tegen geduwd.

Dit weekend eens baby chips gekocht van wortelen. Zijn tootje toen hij beetje nam was goud waard.
Maar heeft het toch opgegeten.

Gho ‘t is maar wat je geluk noemt zeker? Liever een tuutje dan de duim. Een tuutje kan je nog ‘meegeven met de Sint’, een duim daarentegen. Hier zit hij al geruime tijd in de orale fase zoals de pediater het noemde. Alles gaat hier in ‘t mondje en hij steekt ook veel zijn vingers in de mond. Maar als we hem de duim erin zien stoppen, halen we die er wel uit.
Altijd gehoord dat duimen schadelijk is voor de tanden etc.

Gho ‘t is maar wat je geluk noemt zeker? Liever een tuutje dan de duim. Een tuutje kan je nog ‘meegeven met de Sint’, een duim daarentegen. Hier zit hij al geruime tijd in de orale fase zoals de pediater het noemde. Alles gaat hier in ‘t mondje en hij steekt ook veel zijn vingers in de mond. Maar als we hem de duim erin zien stoppen, halen we die er wel uit.
Altijd gehoord dat duimen schadelijk is voor de tanden etc.
Pas als de eerste snijtanden van het blijvend gebit gaan doorbreken (rond 6 jaar), kan duimen schadelijk zijn.
En hij duimt zelf niet constant, enkel als hij last heeft van zijn tandjes.

Dochter loopt per ongeluk tegen speelgoed wat op de grond ligt.
Omdat ze zo'n sip gezicht trekt zeg ik "da's nie erg".
Dochter schopt vervolgens met opzet nog tegen het speelgoed en begint te lachten.

Weer een stukje goede opvoeding geleverd vandaag. :unsure:

Die nieuwe versie van Bob De Bouwer is bij momenten toch ook een LSD-trip van formaat ze. :crazy:

Maar als je echt wil trippen gaat er niets boven LaLe Ki LoLu

Laatst bewerkt:
Ons zoontje heeft de internetkabel ontdekt, trekt hem heel tijd uit :biglaugh:
Nu dat hij lichtjes begint te kruipen moet alles dat los zit eraan geloven. Dees weekend ne keer zien voor een kabel goot te hangen aan de muur.

Wel content dat hij zelfstandig kan spelen, vandaag toch 2u non stop met zijn speelgoed bezig geweest.
Papa dan wat tijd gehad voor het huis beke op orde te krijgen.

De oudtse kan fietsen, toch weer zo'n mijlpijl.. niet meer op't kinderzitje maar zelf meefietsen vanaf nu.
Het ging ook heel vlot. Vertrekken ging niet, dus eerst een klein zetje geven zodat ze vaart had en ze was meteen weg. Daarna 10 minuutjes op vertrekken geoefend en ze was weg!

Mevrouw kan nog al veel en veel dingen gaan "van zelf" en als er dan eens moet doorgezet worden, dan heeft ze het moeilijk. Ze is iets te weinig gewend echt te moeten "werken" voor iets. Dus ik vreesde er op voorhand wel wat voor. Ze heeft een loopfiets en er was al lang te zien dat een gewone fiets ook wel zou lukken. Maar elke keer ik zei om eens te proberen had ze wel een excuus.
Na die paar valse starts vreesde ik er een beetje voor maar 't ging dus van zelf. Geen idee of dat goed of slecht is :)

Die nieuwe versie van Bob De Bouwer is bij momenten toch ook een LSD-trip van formaat ze. :crazy:

Pffff historisch niet eens accuraat wat een rommel :S

(ik ben stiekem wel fan ik ga dit aan mijn nichtje tonen)

Dit weekend voor het eerst op de loopfiets. 2 meter en een klein windstootje verder "MAMAAAAAA!!!!!" einde rit. Fiets meegenomen op den arm naar het park, ik dacht dat ze daar wat dapperder zou zijn... Ja, ze wou wel fietsen, neen ze wou de helm niet meer op doen 🙄🙄🙄. No deal, baby! Als je even handig bent als je mama, mag je blij zijn dat je enkel een helm op moet 😝

Zondag met de buggy te voet naar mijn ouders waar mijn vader het kinderzitje ging monteren op mijn fiets die daar al staat sinds mijn zwangerschap.
Met de fiets terug naar huis, ik vond het super eng want met 20kg extra achter mij voelt dat toch totaal anders en al helemaal als je al geen jaren gefietst hebt, dochter vond het subliem! Sneller mama, sneller!!! 😆 Was geen probleem nu om haar fietshelm op te doen zetten 🤔

Dit weekend voor het eerst op de loopfiets. 2 meter en een klein windstootje verder "MAMAAAAAA!!!!!" einde rit. Fiets meegenomen op den arm naar het park, ik dacht dat ze daar wat dapperder zou zijn... Ja, ze wou wel fietsen, neen ze wou de helm niet meer op doen 🙄🙄🙄. No deal, baby! Als je even handig bent als je mama, mag je blij zijn dat je enkel een helm op moet 😝

Zondag met de buggy te voet naar mijn ouders waar mijn vader het kinderzitje ging monteren op mijn fiets die daar al staat sinds mijn zwangerschap.
Met de fiets terug naar huis, ik vond het super eng want met 20kg extra achter mij voelt dat toch totaal anders en al helemaal als je al geen jaren gefietst hebt, dochter vond het subliem! Sneller mama, sneller!!! 😆 Was geen probleem nu om haar fietshelm op te doen zetten 🤔
Ik vond dat eigenlijk verrassend meevallen met de klein achteraan op de fiets. Wel leuk dat de jouwe het als leuk ervaart. Ik had het helemaal anders voorgesteld. Hier gaat het loopfietsje al een tijd goed, zo goed dat ze dit weekend even niet meer wou fietsen en dan maar haar fietsje zelf oppakt en ermee gaat wandelen. Moet ik er alvast niet mee rondzeulen.

Van alle zever dat ik tot nu heb gezien blijft dit mij toch het meeste bij:

We doen hier af en toe nog dat onnozel geluidje van die beer :unsure: (en dat konden de kinderen ook voor ze konden spreken :'))

Update over het slecht eten en niks willen proeven.

Gisteren spare ribs gemaakt. Hem proberen overtuigen van es te proberen, dat dat was zoals een ratteke knagen aan een maiskolf zoals in die ene tekenfilm. Bon, dat leek hem wel wat.

Ik had een rib natuur voor hem klaar gemaakt, licht gekruid in de rub, en dan deed ik er met de kwast wat ketchup op. En dat beviel hem wel.

Ik had voor mezelf een hoisin-orange rib klaargemaakt (redelijke zoete marinade)
Wou ie daar es van proeven. Heb 'm dus een stukje gegeven.

Uiteindelijk heeft ie gans mijn rib opgegeten :lol:

Blij dat ie es wat meer gegeten heeft en dat ie ziet dat eten geen drama is.. maar godverdomme klein klootzakske, blijft van mijn eten :lol:

Hier wilt de kleinste altijd choco op een boterham (geen pistolet).
Ik maak voor mijzelf dan een stukje donkere pistolet met wat kip curry op en elke keer > proeven? En dan is heel dat stuk pistolet natuurlijk weg :sop:

Terug
Bovenaan