Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ons beebje is 5 maand oud en ik heb zijn tuut nog niet in mijne mond gestoken 😂
Ik zie ook veel ouders dat bezabberde zompige stukje koek of brood dat de kleine niet meer moet hebben, zelf dan maar in hun mond stoppen. Spaar mij daarvan, please 😅

Speeksel doodt ook veel bacteriën dacht ik. Dus als die op de grond valt kan je een hoop bacteriën al doden door de tut in je eigen mond te steken. Nu doe ik dat zelf niet altijd, want terwijl je dat doet eten ze achter uwe rug de halve zandbak op (of steken ze een speeltje in hun mond wat al 5 dagen onder de zetel ligt), en bovendien zal hun speeksel even goed veel van de bacteriën doden.

Overigens het dingetje van speeksel op een wonde doen is dus niet zomaar om een kind gerust te stellen, dat helpt ook echt te ontsmetten. Al zou ik het niet als vervanger voor een ontsmettingsmiddel aanraden is het beter dan niks.
On the other side: het wordt gigantisch afgeraden door kinderartsen omdat speeksel vol virussen zit...

Ons beebje is 5 maand oud en ik heb zijn tuut nog niet in mijne mond gestoken 😂
Ik zie ook veel ouders dat bezabberde zompige stukje koek of brood dat de kleine niet meer moet hebben, zelf dan maar in hun mond stoppen. Spaar mij daarvan, please 😅
Goh, tut in mijn mond gebeurt wel eens omdat madam dat daar in steekt. :D Zompige stukjes koek, brood en bekwijlde restjes pap of yoghurt opeten doe ik alleszins niet.

Goh, tut in mijn mond gebeurt wel eens omdat madam dat daar in steekt. :D Zompige stukjes koek, brood en bekwijlde restjes pap of yoghurt opeten doe ik alleszins niet.
Dat doe ik allemaal, tut in de mond steken als deze op vloer heeft gelegen of als ik mijn handen vol heb met de dochter zelf. Ook etensrestjes eet ik op, we gaan toch geen eten verloren laten gaan zeker.

We gingen gisteren de kinders leren met de fiets rijden. Dachten beide dat het ( vooral met de ene) een hoop drama ging zijn. Nope, letterlijk op poging 2 waren ze alle twee weg. Heeft hoop en al 3 minuten geduurd.

We gingen gisteren de kinders leren met de fiets rijden. Dachten beide dat het ( vooral met de ene) een hoop drama ging zijn. Nope, letterlijk op poging 2 waren ze alle twee weg. Heeft hoop en al 3 minuten geduurd.
Dat is hier een leuke (corona)bezigheid geworden. Ik ben deze week elke middag gaan fietsen, onze oudste zelf met de fiets en de kleinste in het stoeltje bij mij. Ze vinden dat zelf ontzettend leuk en ik kan een uurtje mijn hoofd leegmaken.

Kijkmomentje is goed verlopen. Ze gaan daar met twaalf kindjes in de klas zitten dus gelukkig niet té veel.
Ze wou zelfs al niet meer terug. Nu is het haar laatste dag in de crèche. Voelt toch raar aan. Kleine meid wordt groot. :)

Ah, fietsen. Het is alsof mijn oudste dochter elk jaar toe is aan een nieuwe fiets. Niet echt, maar het voelt zo wat aan.

Gisteren getest met de full size damesfiets van mijn vrouw. Perfect voor haar. Ze is 11 ffs :/

Hoe oud zijn die? Mijn bijna 4-jarige bakt er eigenlijk nog niet erg veel van. Die had nochtans veel zelfvertrouwen op de loopfiets.

Hoe oud zijn die? Mijn bijna 4-jarige bakt er eigenlijk nog niet erg veel van. Die had nochtans veel zelfvertrouwen op de loopfiets.
bijna 4,5

Dit was het eerste weekend dat het niet regende en er geen hopen sneeuw meer lagen. Anders had ik het waarschijnlijk een paar maanden terug al gedaan, maar noorwegen leent zich niet echt tot fietsen in januari :D

The saga continues...

1 werkdag van tevoren weet je dat uw kleuters de week erop niet naar school mogen gaan en dat de Paasvakantie vervroegd wordt.
Gisteren bericht van opvang waar ze in Paasvakantie 3 dagen gaan: "gezien de nieuwe maatregelen moeten we de geplande opvangdagen annuleren."

God. Ver. Domme!!!

We hebben het laatste jaar ons dubbel geplooid en het telkens laten lukken, maar pikt toch altijd wel effe.
Positief blijven... :)

On another note:
Bij onze jongste van 3 zijn er altijd al 'andere' trekjes geweest.
Pakte vroeger de pop van het nichtje om zelf mee te spelen, enorme knuffelaar en heel gevoelig, periode helemaal zot geweest van Peppa Big, heeft op school naast een beste vriend ook een beste vriendin, heeft gevoel voor ritme en beweegt met heel zijn lichaam op muziek terwijl onze oudste een houten plank is in vergelijking.
Vanmiddag tijdens het eten wil hij een stuk kaas.
Hij ziet ons een reep van een blok afsnijden en protesteert dat hij de reep wil opeten ipv blokjes.
Voor ons geen probleem.
Zit hij dat daar te deepthroaten tot en met...
Ik reageer: 'Je moet er stukjes afbijten, het is geen lekstok.'
Zijn reactie: 'Eerst een beetje nat maken, papa!'
Wtf. Hield het ff niet meer... 🤣

On another note:
Bij onze jongste van 3 zijn er altijd al 'andere' trekjes geweest.
Pakte vroeger de pop van het nichtje om zelf mee te spelen, enorme knuffelaar en heel gevoelig, periode helemaal zot geweest van Peppa Big, heeft op school naast een beste vriend ook een beste vriendin, heeft gevoel voor ritme en beweegt met heel zijn lichaam op muziek terwijl onze oudste een houten plank is in vergelijking.
Vanmiddag tijdens het eten wil hij een stuk kaas.
Hij ziet ons een reep van een blok afsnijden en protesteert dat hij de reep wil opeten ipv blokjes.
Voor ons geen probleem.
Zit hij dat daar te deepthroaten tot en met...
Ik reageer: 'Je moet er stukjes afbijten, het is geen lekstok.'
Zijn reactie: 'Eerst een beetje nat maken, papa!'
Wtf. Hield het ff niet meer... 🤣
Ik snap nu niet wat daar "andere" trekjes aan zijn, zijn stuk voor stuk toch heel normale zaken voor een kind?

Allez ja behalve kaas deepthroaten en nat maken dan wel :laugh:.

Het valt ons misschien zodanig op omdat hij een compleet andere jongen is dan onze oudste van 5.
Bij de oudste zijn het superhelden/Paw Patrol, meisjes zijn stom en poppen zijn voor meisjes. Daar is een héél duidelijke scheidingslijn.

En je merkt het in 1001 zaken dat onze jongste compleet anders in elkaar zit, ik vermeldde hier maar een fractie.

Nuja, dat is helemaal niet verkeerd en gelukkig zijn is het belangrijkste. Iedereen heeft wel zijn quirky-eigenschappen.

Maar mocht ooit blijken dat hij anders geaard is, het zou me niet echt verbazen...

Het valt ons misschien zodanig op omdat hij een compleet andere jongen is dan onze oudste van 5.
Bij de oudste zijn het superhelden/Paw Patrol, meisjes zijn stom en poppen zijn voor meisjes. Daar is een héél duidelijke scheidingslijn.

En je merkt het in 1001 zaken dat onze jongste compleet anders in elkaar zit, ik vermeldde hier maar een fractie.

Nuja, dat is helemaal niet verkeerd en gelukkig zijn is het belangrijkste. Iedereen heeft wel zijn quirky-eigenschappen.

Maar mocht ooit blijken dat hij anders geaard is, het zou me niet echt verbazen...
Maar ik vind uw "tekenen" voor anders geaard echt HEEL erg bizar man ... Ik wil precies niet weten wat uw gedacht van de standaard homo is. Allez ik lijst gewoon op wat gij zei:
  • Pakte vroeger de pop van het nichtje om zelf mee te spelen
  • Enorme knuffelaar
  • Heel gevoelig
  • Periode helemaal zot geweest van Peppa Big
  • Heeft op school naast een beste vriend ook een beste vriendin
  • Heeft gevoel voor ritme en beweegt met heel zijn lichaam op muziek terwijl onze oudste een houten plank is in vergelijking

No offence, maar ik kan uw gedachtengang echt niet volgen hoor.
Een pop op die leeftijd vind ik een HEEL rare connotatie om hiervan "gaaaaay" te maken. Maar bon deze wil ik u nog geven.

Maar al de rest? :wtf: Peppa Pig? Serieus ...

Dat van die pop is ook heel normaal. Kindjes apen na dus een nichtje zien spelen --> zelf spelen.
Ik heb voor nr1 een pop gekocht toen ik zwanger was van nr2 (ter voorbereiding) en ze hebben daar allebei toch al redelijk mee gespeeld. Nr2 slaapt nu ook met de baby (=pop) in bed (is ook een tijdje zo geweest bij nr1).

Voor de rest is nr 1 (5jaar) ook zo'n knuffelaar met veel vriendinnetjes die graag naar Peppa Pig keek, en Dora ( naast Blaze en paw patrol). Nu is het allemaal wel Mario wat de klok slaat 🤦‍♀️.

Een uitspraak zoals 'meisjes zijn stom' is wel iets waar ik actief op zou reageren. Op zijn 5 jaar is dat echt aangeleerde zever.

Laatst bewerkt:

Sommige gemeentes organiseren 'kijk, ik fiets' sessies. Daar leren ze op 3 uur fietsen. Onze dochter heeft toen ze 3,5 was het daar geleerd. Vooraf kon ze er nog helemaal niets van.

Net even gekeken of dat hier ook kan... Vanaf 5j, 30 euro, 6 lessen.
Ligt dat nu aan mij of is 6 lessen wel bijzonder veel? Ze moeten namelijk al ervaring hebben met een loopfiets of fiets met zijwielen staat bij de voorwaarden 🤔

Terug
Bovenaan