Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Lagere school?
Kregen ze dan tijd tijdens de lessen om er aan te werken?
Het idee om de kindjes zelf iets te laten bedenken en uit te voeren vind ik wel leuk maar dan anders uitgevoerd of zo.
Lagere en kleuter.
Nee er is niet tijdens de lessen geprepped.

Imo is het gewoon een gemakkelijksheidsoplossing van de school...

Hier was het vrijdag schoolfeest. Was ook heel plezant, en chance met het weer gehad.

Alleen hadden ze voor de show een ander concept gekozen dit jaar. I.p.v. gezamelijk iets op te voeren, mochten de kindjes elk (of met vriendjes) zelf een act in elkaar steken.
Als gevolg zijn er zeer weinig acts, want de meeste durven en willen niet.
Ook als gevolg is geen enkele ouder naar de show aan het kijken, behalve als hunne kleine op het podium staat.

Ik vond het geen geslaagd idee.
Bij mijn neefjes en nichtjes is het schoolfeest ook vrijdagavond om 17u.
Schaf het dan gewoon af he, kleuters zijn op vrijdagavond sowieso stikkapot en gaan slapen rond 18u. Dat wil zeggen dat iedereen eigenlijk énkel komt om zijn eigen kind bezig te zien en dan zo snel mogelijk naar huis te vertrekken. De reden is dat de leerkrachten "dan ook nog iets aan hun weekend hebben".
Als het zo tegen uw goesting is om het te organiseren, organiseer dan gewoon niks he.

Draagdoek / draagzak.
Maar wat doe je dan als je even op een terrasje zit of ergens iets gaat lunchen ofzo? Je moet het kind continu dragen. Lijkt mij fijn om het ook af en toe in een kinderwagen te kunnen leggen.

Wij hebben de Joolz Geo 3 gekocht, gaan er nog de luchtbanden bijhalen voor het steviger werk. Dat is natuurlijk wel geen kinderwagen die je vlot meeneemt op het vliegtuig maar wij zijn ook niet van plan om te vliegen met een klein kind, gaan sowieso altijd met de wagen op vakantie voor de hond.
Draagzak hebben we ook (Ergobaby Omni Breeze), maar ben er niet van overtuigd dat we dat veel gaan gebruiken (de papa wel).

Maar wat doe je dan als je even op een terrasje zit of ergens iets gaat lunchen ofzo? Je moet het kind continu dragen. Lijkt mij fijn om het ook af en toe in een kinderwagen te kunnen leggen.

Wij hebben de Joolz Geo 3 gekocht, gaan er nog de luchtbanden bijhalen voor het steviger werk. Dat is natuurlijk wel geen kinderwagen die je vlot meeneemt op het vliegtuig maar wij zijn ook niet van plan om te vliegen met een klein kind, gaan sowieso altijd met de wagen op vakantie voor de hond.
Draagzak hebben we ook (Ergobaby Omni Breeze), maar ben er niet van overtuigd dat we dat veel gaan gebruiken (de papa wel).
Draagzak is wel leuk hoor, we hebben dat in het begin vaak gebruikt om te gaan wandelen in de bossen hier in de buurt. Geeft je wat meer bewegingsvrijheid. Zo hebben we eens een stevige wandeling gemaakt van 13 km rond een van de meren in Mol die niet bepaald buggyvriendelijk was.

Iemand tips voor een stevige travelbuggy? Bedoeling is om er vlot alle dagen 10km mee te kunnen wandelen op vakantie.
Draagzak is wel leuk hoor, we hebben dat in het begin vaak gebruikt om te gaan wandelen in de bossen hier in de buurt. Geeft je wat meer bewegingsvrijheid. Zo hebben we eens een stevige wandeling gemaakt van 13 km rond een van de meren in Mol die niet bepaald buggyvriendelijk was.
Goh, tenzij je echt op oneven terrein gaat en bv. zoals in sommige steden veel trappen gaat doen zou ik nu ook wel een kinderwagen verkiezen. Toch wel minder vermoeiend voor je rug, en je kan er nog babyspullen en een jas in kwijt.

Wij hebben een Bugaboo Cameleon, en moesten die voorste wielen wat groter zijn kon je daar nu wel al heel wat terrein mee doen (de raad die je krijgt is bij oneven terrein de grote achterste wielen als voorkant te gebruiken en als dat niet volstaat enkel de grote wielen, maar dan heb je een 2-wieler die je moet vasthouden). Een all-terrain van dat merk zou ik al zeker testen.

Vrienden van ons hadden zo'n 3-wieler gekocht met grote wielen (Thule Urban Glide denk ik). Die worden verkocht om met je kind te gaan lopen, maar zij kochten dat omdat volgens hen die grote wielen handig waren om in het bos te gaan wandelen.

Wij hebben ook de Bugaboo Cameleon. Goede buggy maar ik zou die nu niet op oneffen terrein gebruiken. Daarnaast vind ik dat hij helemaal niet goed stuurt als je de richting omdraait (dus grote wielen vooraan).
Hebben op de babylijst ook de Thule Urban Glide 3, gaan daar binnenkort om gaan en dan nog een babysetje erbij kopen zodat onze baby er reeds in kan. Maar dat is uiteraard enkel maar omdat onze baby nog niet rechtop kan zitten. Deze zou voor de grotere wandelingen in de bossen enzo zijn.

Hier grote fan van draagzak. Op een terras haal ik hem dan uit de draagzak en op de schoot. Wij hebben gelukkig een rustige baby, die nog braaf blijft zitten :-). Maar ik merk nu al dat hij vrij zwaar begint te worden om continu te dragen.

Wij hebben ook de Bugaboo Cameleon. Goede buggy maar ik zou die nu niet op oneffen terrein gebruiken. Daarnaast vind ik dat hij helemaal niet goed stuurt als je de richting omdraait (dus grote wielen vooraan).
Goh in een veld ofzo lukt nog wel vind ik, maar inderdaad met die grote wielen vooraan (die niet draaien) wordt het nogal moeilijk sturen. Het is ook geen all-terrain natuurlijk, ik vermoed dat die wel algemeen grotere wielen hebben.
Hebben op de babylijst ook de Thule Urban Glide 3, gaan daar binnenkort om gaan en dan nog een babysetje erbij kopen zodat onze baby er reeds in kan. Maar dat is uiteraard enkel maar omdat onze baby nog niet rechtop kan zitten. Deze zou voor de grotere wandelingen in de bossen enzo zijn.

Hier grote fan van draagzak. Op een terras haal ik hem dan uit de draagzak en op de schoot. Wij hebben gelukkig een rustige baby, die nog braaf blijft zitten :). Maar ik merk nu al dat hij vrij zwaar begint te worden om continu te dragen.
Ja daarom dus, zeker voor 10 km zou ik dan liever wielen hebben. En als je kind net kan stappen zal die ook wel wat wegen en het merendeel van die afstand niet zelf stappen.

Iemand tips voor een stevige travelbuggy? Bedoeling is om er vlot alle dagen 10km mee te kunnen wandelen op vakantie.
En moet het een travelbuggy zijn omdat hij mee op het vliegtuig moet?
Want onze "travelbuggy" is net het formaat van handbagage, maar dat ding is echt niet zo stevig in vergelijking met de normale buggy.

We hebben een Uppababy Vista V2 buggy die echt ontzettend stevig is en een grote mand heeft onderaan. Er wordt dagelijks bijna 2u mee gewandeld en is echt top. Alleen is die absoluut te lomp om mee op vakantie te nemen.

We hebben ook een Haucke loopbuggy voor als mijn vriend hem meeneemt om te gaan lopen of als we off road gaan wandelen. Ook zeker tevreden van maar te lomp om mee op vakantie te nemen.

Wij hebben een draagzak van Ergobaby, ik denk de Omni Breeze. Dat vond de baby in het begin wel leuk maar nu wilt die meer bewegingsvrijheid. Die zit geen seconde stil en die wilt daar ook niet in slapen.

We willen graag een compacte buggy omdat die inderdaad mee in het vliegtuig moet. We gaan al zeker naar Kroatië als hij 1jaar is en naar Canada wanneer hij 1,5jaar is. Heel veel zelf stappen zal hij dan nog niet doen veronderstel ik.

We hebben een Uppababy Vista V2 buggy die echt ontzettend stevig is en een grote mand heeft onderaan. Er wordt dagelijks bijna 2u mee gewandeld en is echt top. Alleen is die absoluut te lomp om mee op vakantie te nemen.

We hebben ook een Haucke loopbuggy voor als mijn vriend hem meeneemt om te gaan lopen of als we off road gaan wandelen. Ook zeker tevreden van maar te lomp om mee op vakantie te nemen.

Wij hebben een draagzak van Ergobaby, ik denk de Omni Breeze. Dat vond de baby in het begin wel leuk maar nu wilt die meer bewegingsvrijheid. Die zit geen seconde stil en die wilt daar ook niet in slapen.

We willen graag een compacte buggy omdat die inderdaad mee in het vliegtuig moet. We gaan al zeker naar Kroatië als hij 1jaar is en naar Canada wanneer hij 1,5jaar is. Heel veel zelf stappen zal hij dan nog niet doen veronderstel ik.
DIe hebben wij ook. Heel tevreden van, maar inderdaad niet klein op te vouwen. De travelbuggy is Leclerc Magicfold, die vouwt héél klein op, maar is qua sterkte echt helemaal niet te vergelijken.

Wij hebben voornamelijk draagdoek/zak gebruikt en als ze iets groter werden ook een draagrugzak (van Deuter). Een buggy vonden we steeds onhandig, zeker om ergens mee naar toe te nemen. Vertrekken met de buggy van thuis, dat gaat nog, maar verder absoluut geen fan van die ondingen. Ik zal wel kilometers malen met de draagrugzak, nu onze dochter 15 kg is, gaat dat nog steeds, maar ze wandelt wel steeds meer en meer zelf.

Wel nog extra respect gekregen voor mensen in rolstoelen, gezien de vele obstakels die je tegekomt in steden op de trottoirs...

Wij hebben voornamelijk draagdoek/zak gebruikt en als ze iets groter werden ook een draagrugzak (van Deuter). Een buggy vonden we steeds onhandig, zeker om ergens mee naar toe te nemen. Vertrekken met de buggy van thuis, dat gaat nog, maar verder absoluut geen fan van die ondingen. Ik zal wel kilometers malen met de draagrugzak, nu onze dochter 15 kg is, gaat dat nog steeds, maar ze wandelt wel steeds meer en meer zelf.

Wel nog extra respect gekregen voor mensen in rolstoelen, gezien de vele obstakels die je tegekomt in steden op de trottoirs...
Welja, dat is nogal kind-afhankelijk he. 15kg, dat is jaren geleden dat ze zo weinig woog :P Hier is ze nu 3,5 jaar, en gaat de buggy nog steeds mee, omdat ge een kind van 18kg echt niet zomaar een paar uur gaat dragen.

Welja, dat is nogal kind-afhankelijk he. 15kg, dat is jaren geleden dat ze zo weinig woog :p Hier is ze nu 3,5 jaar, en gaat de buggy nog steeds mee, omdat ge een kind van 18kg echt niet zomaar een paar uur gaat dragen.
Stevig 18 kg, hier ook 3,5 jaar, maar wel nog maar 15-16 kg. Dat gaat nog, ik zal opnieuw evalueren als ze zwaarder wordt. :tongue: Dragen op de schouders vind ik momenteel ook nog aangenaam, zie het als een training :biglaugh:.
Nu, ik ben vrij zeker dat ik een buggy nooit een handig ding zal vinden, voor mij zijn er te veel nadelen aan. Maar elk zijn goesting uiteraard en het dragen moet je fysiek ook aankunnen, dat is zeker een belangrijke factor.

De onze is 6 maand en ik ben toch ook niet echt fan van de kinderwagen, ik neem 90% van de tijd de draagzak. Mijn maat heeft ook zo'n Deuter draagrugzak en ik zal waarschijnlijk ook daarop overschakelen. Mijn vriendin gebruikt dan weer amper de draagzak.

Ik moet nu ook wel zeggen dat de draagzak, ondanks dat we er 3 verschillende kochten (nuja een was meer zo'n harnas), nooit echt veel gebruikt werd. De dochter vond daar duidelijk niets aan. Kinderwagen all the way dus.

We hebben hier nog wel een aantal draagdoeken en draagzakken liggen. Bijvoorbeeld eentje van dit type:

Maar dan in het neutralere grijs. Mocht iemand interesse hebben.

Hier ook de draagzak enkel 1x gebruikt op reis toen, maar dat was echt niet goed. Zowel ik als de toen 6 maanden baby hadden het ook veel te warm ermee. De kinderwagen gaat hier overal mee. Ik vind dat net geen gedoe als die makkelijk in en uitplooit gaat dat snel. Binnenkort ook gewoon mee op het vliegtuig. Dat is zo geen 'lange smalle' buggy zoals je vele dan ziet, maar onze gewone kinderwagen, die plooit ook toe, en is dan eerder 'vierkant' van formaat, maar die mag evengoed gewoon mee tot aan het vliegtuig. Die is ook stevig genoeg zodat ze daar een dutje kan in doen. De onze is een Qute Q-rider.

Terug
Bovenaan