Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

We rekenen in maanden tot ze 2 jaar normaal, omdat het verschil tussen een 1 jarige (12 maanden) en een 1 jarige (20 maanden) groot is.

Daarna wordt er per half jaar gerekend tot ze de schoolleeftijd hebben, dan mag het per jaar.
Hangt er ook vanaf met wie je praat denk ik.
Jos de collega kan het weinig schelen of je dochter 1 jaar 1 maand is of ,1 jaar 7 maand.

Tenzij je zelf kleine kinderen hebt weet/herinner je je die verschillen toch niet echt.
 
Ik heb vannacht ook vele uren op de wekker gezien, dankzij mijn dochtertje van 5 maanden.
Ik haat slaapregressie!

Ik trek mij op aan het feit dat we niet alleen zijn. Merci daarvoor, lotgenoten!
Je kan het ook anders bekijken: je noemt het een slaapregressie, dus er is een periode geweest dat het beter was! Bij veel ouders is dit het nieuwe normaal :p
 
We rekenen in maanden tot ze 2 jaar normaal, omdat het verschil tussen een 1 jarige (12 maanden) en een 1 jarige (20 maanden) groot is.

Daarna wordt er per half jaar gerekend tot ze de schoolleeftijd hebben, dan mag het per jaar.
Ik zeg altijd "we zitten in fase nummer x". Dan weten andere ouders direct over welke leeftijd het gaat :unsure: .
 
Ik betrap mezelf er trouwens op dat als ze mijn leeftijd vragen, ik ALTIJD zeg hoeveel ik ga worden i.p.v. hoeveel jaar ik ben.
Zelfs al ben ik een week geleden bv. 33 geworden, dan nog zeg ik "ik word 34". Zo hatelijk.

En ik heb mezelf voorgenomen dat niet meer te doen, want ik maak mezelf ouder dan ik ben.
Dit even terzijde.
 
Ik betrap mezelf er trouwens op dat als ze mijn leeftijd vragen, ik ALTIJD zeg hoeveel ik ga worden i.p.v. hoeveel jaar ik ben.
Zelfs al ben ik een week geleden bv. 33 geworden, dan nog zeg ik "ik word 34". Zo hatelijk.

En ik heb mezelf voorgenomen dat niet meer te doen, want ik maak mezelf ouder dan ik ben.
Dit even terzijde.
Ach ik zeg al 3-4 jaar "tegen de 40". Vanaf volgende week wordt dat dan "ik ga naar de 50"
 
Ik betrap mezelf er trouwens op dat als ze mijn leeftijd vragen, ik ALTIJD zeg hoeveel ik ga worden i.p.v. hoeveel jaar ik ben.
Zelfs al ben ik een week geleden bv. 33 geworden, dan nog zeg ik "ik word 34". Zo hatelijk.

En ik heb mezelf voorgenomen dat niet meer te doen, want ik maak mezelf ouder dan ik ben.
Dit even terzijde.
je bedoelt 396 maanden...
 
Je kan het ook anders bekijken: je noemt het een slaapregressie, dus er is een periode geweest dat het beter was! Bij veel ouders is dit het nieuwe normaal :p
Ja, het is al beter geweest, en dat andere ouders het nog lastiger hebben weet ik ook. Veel respect voor die ouders! Maar ik mag toch ook eens klagen hé ;)
 
Daarstraks bericht gehad dat de dochter volgend jaar mag beginnen in onze eerste keuze van school. Hoera.

Wel diploma moeder nodig om in te schrijven, voor de statistieken zeker? Iemand een idee hoe officieel dat moet zijn, want het diploma is in het Spaans en ik hoop dat wr die beëdigde vertaling nog hebben. Erkenning door NARIC zal ook wel ok zijn zeker?
 
Hoe hebben jullie de meter/peter gevraagd?
Voor ons eerste hebben we daar ni te veel show voor verkocht en gewoon simpel gevraagd. Mijn vriendin wil nu graag voor het 2e wel iets doen, met een cadeau ofzo maar die online voorstellen zijn allemaal zo lame..
 
Hoe hebben jullie de meter/peter gevraagd?
Voor ons eerste hebben we daar ni te veel show voor verkocht en gewoon simpel gevraagd. Mijn vriendin wil nu graag voor het 2e wel iets doen, met een cadeau ofzo maar die online voorstellen zijn allemaal zo lame.
Ik had toevallig thuis nog een koffer staan van de meter, ik ben die gaan terug brengen en ik had daar allemaal verschillende soorten meters in gelegd. (Meetlat, vouwmeter, rolmeter...)
Was wel grappig om te zien hoe haar frank viel. " Heh? Waarom steekt die koffer nu vol meters??"
 
Hoe hebben jullie de meter/peter gevraagd?
Voor ons eerste hebben we daar ni te veel show voor verkocht en gewoon simpel gevraagd. Mijn vriendin wil nu graag voor het 2e wel iets doen, met een cadeau ofzo maar die online voorstellen zijn allemaal zo lame..

Ik heb mijn broer een pet gegeven met de tekst: "wildje gij mijn petjen zijn?"
 
Sinds 2 weken is elke ochtend een ramp. Wanneer ik vertrek naar 't werk is mijn zoontje helemaal over z'n toeren en het enige wat er nog uitkomt is 'ik mis papa'.

Eergisteren in school hebben ze er zijn grote zus moeten bijhalen omdat hij blijkbaar niet meer te troosten was is de klas. Voortdurend wenen en 'ik mis papa'.
 
Sinds 2 weken is elke ochtend een ramp. Wanneer ik vertrek naar 't werk is mijn zoontje helemaal over z'n toeren en het enige wat er nog uitkomt is 'ik mis papa'.

Eergisteren in school hebben ze er zijn grote zus moeten bijhalen omdat hij blijkbaar niet meer te troosten was is de klas. Voortdurend wenen en 'ik mis papa'.
Zoiets wilt ge echt niet horen hé , nog een paar maand en mijn dochter gaat ook naar 't school 🥴
 
Hoe hebben jullie de meter/peter gevraagd?
Voor ons eerste hebben we daar ni te veel show voor verkocht en gewoon simpel gevraagd. Mijn vriendin wil nu graag voor het 2e wel iets doen, met een cadeau ofzo maar die online voorstellen zijn allemaal zo lame..
Voor de meter: we hadden een etentje en dan een vouwmeter op haar bord gelegd en dan duurde het wel even, maar dan werd het wel duidelijk.

Voor de peter: op bezoek gegaan en gevraagd achter ne multimeter, die gekregen en dan gezegd: zo ne meter hebben we al, nu nog ne peter. Ziet ge dat zitten?
 
Terug
Bovenaan