Avondland
Well-known member
Ik geef toe dat we het uit luiheid doen. Geen zin om tussen 4 en 5u tienmaal op en af te lopen naar haar slaapkamer om ze toen slapen of te sussen - want soms verzin ze excuses om gepakt te worden. Dit is maar eenmaal op en af en met wat geluk valt ze naast ons vrij snel in slaap.Mijn vrouw haar eerste idee wanneer de dochter ziek is of niet wil slapen is ook altijd ze in bed te nemen, terwijl ik daar dus niet echt voor te vinden ben want die slaapt gewoon nooit dan.
Zo had ze eens wat koorts en mijn vrouw meteen "oh ik zal ze bij ons leggen, slaap jij anders in de logeerkamer". Ik begrijp niet echt hoe dat kind of zij dan beter gaat slapen: als je slaapt monitor je het kind niet, en als je wakker blijft kan je ook gewoon af en toe eens in haar kamer checken. Allez nadat de dochter meer dan een uur rechtop zat naast haar en in haar handjes bleef klappen ging mijn vrouw ermee akkoord dat ze misschien beter in haar eigen bed zou liggen.
Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak, meestal slaapt ze gewoon door en wordt ze 's nachts niet wakker.