Mulan
Well-known member
Elk moet zelf zijn "flow" daarin zoeken, voor mij is het dan weer ideaal om enkel in de voormiddag ergens naartoe te gaan. Ik heb bvb een abonnement op een klein pretparkje maar evengoed een uitstap naar het provinciaal domein verloopt zo: wij komen daar toe wanneer het open gaat, om 14u terug naar huis rijden en ik hoor die eigenlijk de rest van de dag niet meer. Wanneer ik tot 18u daar zou blijven, zou de dochter helemaal overprikkeld zijn door de mensenmassa die meestal rond 14u toekomt, zou ikzelf doodop zijn en zouden we allebei de zondag moeten recupereren. Maar het vraagt wel trial and error om tot die conclusie te komen en andere mensen kijken maar eens raar als je "daguitstap" eigenlijk maar een paar uren duurt.Dit zo hard. Een dagje gewoon thuis zijn met die kleine koters (2 en 3 jaar) vind ik vele malen vermoeiender dan er mee op pad te gaan.
En wat fietsen betreft: ze is ondertussen 6 en leert nog steeds fietsen met de stok achterop. Elk kind zijn eigen tempo. Zelfs al begin je daar op 3j mee, als die geen evenwicht hebben of schrik hebben, bereik je daar toch niets mee.
@Tomski op de dochter haar school doen ze dat al vanaf de eerste kleuterklas, nu ze in het eerste leerjaar zit zal ze 5 dagen weg zijn zelfs. De verhalen nadien en het enthousiasme die je ook op de schoolappfoto's ziet, maken veel goed!

en dit in mijn eerste week op mijn nieuw werk
maar ik kan het (momenteel) wel nog plaatsen. Gewoon al preventief vroeg gaan slapen voor het geval dat het vannacht wéér zo gaat zijn.