Ik moet zeggen dat ik wel uitkijk naar wanneer de dochter iets ouder is en ze op zaterdag een hobby doet. Judo of iets in die aard lijkt mij wel een leuke hobby om energie kwijt te kunnen. Ze is momenteel compleet gek van tegen een bal te trappen, dus misschien wordt het voetbal, dat is minder maar goed.
Waar hij op doelt lijkt me wel die ouders te zijn die gewoon voltijds chauffeur zijn. Met meerdere kinderen en hobbies op wat afstand kan dat natuurlijk wel gebeuren.
Heb 4 kinderen
Maandag zitten de 3 oudste op karate, de kleinste blijft bij mij en ga ik tussenin terug naar huis om kleine huishoudelijke taken te doen
Dinsdag gaat de oudste naar dansles op 30 minuten van thuis. Ik blijf dan daar (de 3 andere blijven thuis) en ga dan lopen.
Woensdag hebben de 2 oudste muziekles op verschillende uren en plaatsen. Soms komen de andere mee. Op 1 van de lensplaatsen is iets verder een speeltuintje waar zij zich kunnen bezigheden, papa zet zich op een bankje en doet even niets. 3de heeft inde avond atletiek les. Dan ga ik over en weer naar huis.
Vrijdag terug karate les met de 3 oudste.
Zaterdagvoormiddag 3de oudste atletiek les, de mama/oma brengt hem naar de les, de 2 oudste hebben op hetzelfde moment skateboard les. Kleinste komt soms met mij mee, soms met de mama, er is daar voldoende te doen om mij bezig te houden/ ontspannen Finse piste, buitengym, speeltuin enz..
In de namiddag gaan winkelen, meestal met de jongste.
Zondag oudste in de voormiddag naar de musicalles is 40 min rijden en duurt 2h. Ik ga dan gaan lopen. Zondag namiddag om de 2 weken scouts voor de 2 oudste.
Hetgeen voor mij werkt is loslaten waar ge vroeger uw energie uit haalde, en op zoek gaan naar de mogelijkheden die er zijn om te ontspannen en zien wat je in de tijd kan doen.
Als de kinderen slapen probeer ik nog te trainen in de homegym
Edit: bovenstaande is ook niet vanzelf gekomen, maar dat groeit en eerder een trial en error gebeuren om te zien wat voor uzelf en het gezin werkt.