Ik vond/vind dat ook moeilijk, zie enkele pagina's terug. @Tha_nOn had een studie gepost waaruit dan bleek dat voor een "standaard" kind uit een middenklassegezin ,zonder leerproblemen, infeite de kleuter/lagere school niet zoveel uitmaakt. Ook een gesprek met mijn tante (zowat de enige rechtstreekse familie van die generatie die ik nog heb) relativeerde de zaken een beetje: zij had haar drie kinderen naar de enige school in de buurt gestuurd, ook al was de reputatie daarvan al jaren dat het niveau laag was.Afgelopen weekend allemaal scholen bezocht in de buurt.
Blijft toch een moeilijke keuze, en echt kiezen is het ook niet.
Je kiest uit welke reeks scholen iemand anders voor u mag kiezen eigelijk.
Freinet is ook echt beperkt bij ons.
1 school voor heel de omgeving en ze hebben maar 5 plaatsen.
De andere scholen hebben wel meer plaats.
Ook een school waar als het kindte laat is dat het pas binnen mag na de volgende speeltijd.
Dat is dan om 10u20...
Om maar te zeggen, ik denk dat we het ons in de huidige tijd soms te hard aantrekken. Ik ging destijds naar school A in mijn gemeente omdat mijn broer naar school B was geweest en mijn ouders daar niet 100% tevreden over waren.
Dusja, wetende dat de scholen waartussen we twijfelen infeite allemaal een goede reputatie hebben, gaan we gewoon "kiezen" (=op 1 zetten in de top 3) voor de school die vlakbij is.

m'n madam wil een tweede. Help.