Even aangevallen worden omdat ik thuis tegen mijn kind geen Nederlands spreek en de veroorzaker ben van een lager niveau in de klas, je moet het maar durven

Al die Vlamingen die Frans tegen hun kind spreken, dat is dan minder of zelfs niet erg??
Welk profiel dat was van Kind en gezin weet ik niet, maar ik heb het van minstens 2 verschillende personen gehoord bij consultatie. Dat ga ik echt niet uit mijn duim zuigen.
Nederlands is inderdaad voor beide ouders niet de moedertaal, maar zoals je zelf ziet spreek en schrijf ik wel perfect Nederlands, en schrijf ik zelfs beter dan sommige van mijn rasechte Belgische vrienden. Het belangrijkste zoals
@Tha_nOn aanhaalt, is de betrokkenheid van de ouders. Taakjes opvolgen, agenda, naar oudercontacten gaan, zodanig dat de juffrouw wel ziet dat het kind niet aan zijn of haar lot wordt overgelaten. Op school zal hij 5x/week het Nederlands horen, een kind van 2,5 jaar zal dat echt wel zeer snel oppikken en aanleren. Ik heb thuis als kind dezelfde opvoeding gekregen, met mijn moeder die amper Nederlands kon toen en mijn vader die enkel een middelbaar diploma had maar wel perfect Nederlands kon. Die hebben mij perfect ondersteund en opgevolgd zodanig dat ik een vangnet heb wanneer ik iets niet begreep. Ik maak mij echt geen zorgen rond het niveau in de klas specifiek voor mijn kind. Dat zal je dan even moeten gaan zoeken bij ouders die beide amper Nederlands kunnen.