Mr.Anderson
Well-known member
'Na het spelen alles terug in de kluis hé kindjes'.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
'Na het spelen alles terug in de kluis hé kindjes'.
Is dag nog wat deftig? Laatse keer dat ik er was zo'n 10j geleden was er toch nog wat werk aan.
Dan ist ergste voorbij ja, die pokken blijven wel nog ff staan, maar iets minder exorcist-achtigVannacht zonder problemen geslapen van 19:30 tot nu (nog steeds in Dromenland)
Gisteren in een lauw bad gestopt, de grootste pokken wat inotyol opgedaan en vrij makkelijk gaan slapen.
Hopelijk blijft het zo![]()
Het is best moeilijk om in te schatten of er goed gepoetst wordt, zelfs als ge het zelf doet. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat de binnenkant van de tanden poetsen iets is dat een gemiddelde 5jarige goed doet.Hier zei de tandarts dat toch ook, dus zal wel de algemene raadgeving zijn...
Nu, als ze zelf goed poetsen moet dat niet he...
Is dag nog wat deftig? Laatse keer dat ik er was zo'n 10j geleden was er toch nog wat werk aan.

Voor een kind zonder noemenswaardige gedrags- of leerproblemen uit een middenklasse gezin maakt de lagere school niet zoveel uit (moet wel altijd wat sjans hebben met de juf of meester elk jaar)Schoolkeuze*, het is toch wat. De gemeenteschool op 10 minuten stappen, een katholieke school op 15-20 min. We kennen voor beide scholen mensen die hun kinderen er laten gaan. Iedereen tevreden.
Maar natuurlijk hangt er dat oud cliché rond: jamaar de katholieke school heeft toch een hoger niveau hoor. Rapporten van de inspectie zijn lovend over beiden, voor zover je die echt kan vergelijken aangezien ze altijd wel een zekere leeftijd hebben en niet noodzakelijk hetzelfde meten.
De praktische persoon in mij zegt dan: gemeenteschool natuurlijk, 's morgens te voet de dochter afzetten, maar een kruispunt oversteken. En toch is dat zo een "belangrijke beslissing" waarover je maar blijft twijfelen.
*eigenlijk moeten we een top 3 geven, dus zeker ben je nooit, maar dat gaat o.a. volgens afstand.
Moet nog gezien worden natuurlijk, hoe vlot alles gaat. Het kind is nog geen 18 maand uiteindelijkVoor een kind zonder noemenswaardige gedrags- of leerproblemen uit een middenklasse gezin maakt de lagere school niet zoveel uit (moet wel altijd wat sjans hebben met de juf of meester elk jaar)

Hier ben ik het niet meteen mee eens.Voor een kind zonder noemenswaardige gedrags- of leerproblemen uit een middenklasse gezin maakt de lagere school niet zoveel uit (moet wel altijd wat sjans hebben met de juf of meester elk jaar)
Ik ben ook nog nooit geweest met mijn bijna 5-jarige. Ik heb ook geen idee hoe, want hij begrijpt niet veel (heeft 'n achterstand en autisme) en ik heb werkelijk geen idee hoe ik hem daar met zijn mond open zou kunnen laten zitten. En hij is ondergevoelig, dus wie weet, is 't ook zo'n verhaal hier. Ik durf niet.![]()

Lijkt me wel moeilijk om op voorhand te weten, tenzij je een echte concentratieschool tussen de opties hebt.Hier ben ik het niet meteen mee eens.
Ik vind het heel belangrijk om te weten wat voor kindjes er in mijn kind zijn klas zitten en ik zal daar ook mijn keuze op afstemmen. Als de helft geen of amper Nederlands kan haalt dat het niveau van heel de klas naar omlaag. Ik maak mij naar nu al zorgen over.
En hoe ga je dit op voorhand weten? Wij hebben onze oudste moeten inschrijven eind april 2023. Ze gaat pas naar school september 24...Hier ben ik het niet meteen mee eens.
Ik vind het heel belangrijk om te weten wat voor kindjes er in mijn kind zijn klas zitten en ik zal daar ook mijn keuze op afstemmen. Als de helft geen of amper Nederlands kan haalt dat het niveau van heel de klas naar omlaag. Ik maak mij naar nu al zorgen over.
Bij mijn vrouw leeft dat idee dat katholieke scholen een hoger niveau halen ook nog altijd, maar voor mij is het principieel bijzonder moeilijk om mijn kinderen naar een katholieke school te laten gaan. We hebben hier een katholieke lagere school op wandelafstand, maar uiteindelijk toch gekozen voor een school van het GO wat verder weg. Geen makkelijke klus geweest om mijn vrouw te overtuigen, maar we zijn wel heel content van de school die we nu hebben. De katholieke school had nog zo'n klassieke betonnen speelplaats met 1 triestig boompje in het midden, de school waar de kinderen nu naartoe gaan zit volledig in het groen, met een eigen speelbos en vlakbij een boerderij waar ze elke week naartoe gaan. Dat buitenelement is voor mij toch ook echt een belangrijke.Schoolkeuze*, het is toch wat. De gemeenteschool op 10 minuten stappen, een katholieke school op 15-20 min. We kennen voor beide scholen mensen die hun kinderen er laten gaan. Iedereen tevreden.
Maar natuurlijk hangt er dat oud cliché rond: jamaar de katholieke school heeft toch een hoger niveau hoor. Rapporten van de inspectie zijn lovend over beiden, voor zover je die echt kan vergelijken aangezien ze altijd wel een zekere leeftijd hebben en niet noodzakelijk hetzelfde meten.
De praktische persoon in mij zegt dan: gemeenteschool natuurlijk, 's morgens te voet de dochter afzetten, maar een kruispunt oversteken. En toch is dat zo een "belangrijke beslissing" waarover je maar blijft twijfelen.
*eigenlijk moeten we een top 3 geven, dus zeker ben je nooit, maar dat gaat o.a. volgens afstand.
Moest er toch echt een probleem zijn, is er altijd de mogelijkheid om te veranderen natuurlijk (sneller gezegd dan gedaan want vriendjes maar kiezen doet ge toch ongeveer blind)Moet nog gezien worden natuurlijk, hoe vlot alles gaat. Het kind is nog geen 18 maand uiteindelijk
Welja, het is natuurlijk ook wat een luxeprobleem om infeite 3 scholen op wandelafstand te hebben.
Er zijn studies die aantonen dat het voor kinderen uit middenklasse gezinnen en zonder leerproblemen geen invloed heeft maar dat er net een positieve invloed is voor kansarme en anderstalige kinderen om een meer diverse klas te hebben (waar sterkere kinderen de zwakkere meetrekken). Als ik tijd heb zal ik er eens op zoeken.Hier ben ik het niet meteen mee eens.
Veel succes om dat op voorhand te weten. Je krijgt niks gegevens over klasgenootjes hoor.Hier ben ik het niet meteen mee eens.
Inspectieverslagen lezen, nog een goed idee! Daar had ik nog niet aan gedacht. Wij hebben 2 scholen bezocht, de 3e die we gingen bezoeken doen we niet meer.Schoolkeuze*, het is toch wat. De gemeenteschool op 10 minuten stappen, een katholieke school op 15-20 min. We kennen voor beide scholen mensen die hun kinderen er laten gaan. Iedereen tevreden.
Ik weet wel niet hoe prioritair dat wordt behandeld volgens het systeem dat nu wordt gebruikt, maar het klopt wel.Moest er toch echt een probleem zijn, is er altijd de mogelijkheid om te veranderen natuurlijk (sneller gezegd dan gedaan want vriendjes maar kiezen doet ge toch ongeveer blind)
Het is altijd een hoop geluk hebben denk ik. Ik ben lang geleden naar zo'n vrij elitaire, katholieke school geweest. Moet wel zeggen dat de "werkcapaciteit" die het opleverde nog positief was: ik was een van de weinige kinderen die door naar het middelbaar te gaan net minder huiswerk had. Anderzijds, het zijn natuurlijk allemaal anekdotes.Er zijn studies die aantonen dat het voor kinderen uit middenklasse gezinnen en zonder leerproblemen geen invloed heeft maar dat er net een positieve invloed is voor kansarme en anderstalige kinderen om een meer diverse klas te hebben (waar sterkere kinderen de zwakkere meetrekken). Als ik tijd heb zal ik er eens op zoeken.
(En dat reken ik trouwens onder sjans. Vrienden hebben zeer veel invloed op de ontwikkeling en keuzes van uw kind, alleen hebt gij daar als ouder zo goed als geen grip op gezien ge niet weet waar ze juist terecht komen en met wie het zal klikken. Kunt ze dan nog in een school steken met allemaal kindjes uit rijke gezinnen (misschien mogen ze dan wel Frans spreken thuis), kan nog de ergste invloed zijn ooit als ge er op terugkijkt).
Da's een van de redenen dat wij zijn verhuisd naar een andere regio alvorens we aan kinderen begonnen zijn.Hier ben ik het niet meteen mee eens.
Ik weet wel niet hoe prioritair dat wordt behandeld volgens het systeem dat nu wordt gebruikt, maar het klopt wel.