Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Misschien interessant voor de ouders waarvan de kinderen het nog niet gehad hebben : er bestaat een vaccin tegen waterpokken (niet terugbetaald)

Hebben we gegeven, helpt precies voor gene meter :unsure: (savonds iig, overdag klaagt ze eigenlijk niet)
Druppeltjes sochtends en savonds. Al sinds 19:00 aant roepen en wenen. Wordt een lange nacht zo :crazy:

Edit: dit wordt waarschijnlijk de eerste nacht waar ik niks heb kunnen slapen :unsure:
Ik leef met je mee, maar dan is normaal het ergste voorbij, dag 4 zou de ergste zijn, ik heb die nacht letterlijk 1u geslapen ofzo (en zij ook)
Wij wreven ook iets op de vlekjes, maar dat deed niet veel.
Hoeveel druppels gaf je zo?

De kleine heeft hier eind vorig jaar buisjes gekregen omdat hij vocht achter zijn trommelvliezen had. We zijn de NKO arts haar advies gevolgd en omg ik ben content dat we dat gedaan hebben.
De prut die uit de kleine zijn oren komt is nie normaal. Ik probeer dat er wat uit te helpen met oorstokjes en da's echt nie te doen wat daar in zit bij momenten.
Ik zeg het, heel content dat we gevolgd zijn, want anders was dat nu alleen meer druk op zijn oren en dus wss meer pijn.

Ik leef met je mee, maar dan is normaal het ergste voorbij, dag 4 zou de ergste zijn, ik heb die nacht letterlijk 1u geslapen ofzo (en zij ook)
Wij wreven ook iets op de vlekjes, maar dat deed niet veel.
Hoeveel druppels gaf je zo?
Ik hoop het :unsure: Constant gekrijs en geween van 19:00 tot rond 05:30, dan heeft ze toch een halfuurtje geslapen. Gelukkig is de jongste er niet van wakker geworden :crazy:

We wrijven er ook zinkzalf aan (inotyol)

Ze is nogal een lichtgewicht (12.6) dus geven we sochtends 12 en savonds 12 (op advies van de dokter)

Ik hoop het :unsure: Constant gekrijs en geween van 19:00 tot rond 05:30, dan heeft ze toch een halfuurtje geslapen. Gelukkig is de jongste er niet van wakker geworden :crazy:

We wrijven er ook zinkzalf aan (inotyol)

Ze is nogal een lichtgewicht (12.6) dus geven we sochtends 12 en savonds 12 (op advies van de dokter)
De mijne is nog lichter ;) Weegt net geen 12kg, ik deed een 10 druppels per keer, die ene (horror)dag wel 3x gedaan, apotheker zei zelfs wanneer ze mijn dochter zag, "geef ze er maar 15 " :/
Hoe oud is ze? Ze zeggen hoe ouder, hoe meer last ze er van hebben hé.

De mijne is nog lichter ;) Weegt net geen 12kg, ik deed een 10 druppels per keer, die ene (horror)dag wel 3x gedaan, apotheker zei zelfs wanneer ze mijn dochter zag, "geef ze er maar 15 " :/
Hoe oud is ze? Ze zeggen hoe ouder, hoe meer last ze er van hebben hé.
Bijna even oud als die van jou :) 2j2.5m

Ik had vannacht de bijsluiter gelezen en daar zeiden ze 3x8 dus heb rond 04:30 toch nog eens 8 druppels gegeven.

Deze voormiddag is ze wel al heeltijd flink blijkbaar (ze ziet er wel miserabel uit) dus hopelijk inderdaad het ergste voorbij

Bijna even oud als die van jou :) 2j2.5m

Ik had vannacht de bijsluiter gelezen en daar zeiden ze 3x8 dus heb rond 04:30 toch nog eens 8 druppels gegeven.

Deze voormiddag is ze wel al heeltijd flink blijkbaar (ze ziet er wel miserabel uit) dus hopelijk inderdaad het ergste voorbij
Ik heb de grap nog gemaakt dat ze eruit zag als dat meisje uit The Exorcist 😅

Gisteren carnavalstoet. Dochter deed mee en heeft gewonnen met haar jeugdbeweging. Op 't einde moeten ze dan voor de jury hun optreden doen. Het was een dans. Ze was zo trots en zong tijdens het dansen met volle borst mee. Teared me up.

Uiteraard m'n vrouw en vrienden proberen wijs te maken dat de wind in m'n ogen sloeg.

Nog iets anders: de vroedvrouw uit het ziekenhuis heeft ons gezegd dat ze een vroedvrouw heeft geregeld voor ons thuis en dat die vroedvrouw in dezelfde gemeente woont als ons. Dit is een vriendin van haar want ze hebben samen gestudeerd. Ze heeft ons enkel de voornaam gegeven.

Nu deze avond kreeg ik een sms van een andere vroedvrouw die blijkbaar voor dezelfde centra werkt als de initiële vroedvrouw, maar dan uit Gent (15km verder). En ze blijken dan ook nog niet geconventioneerd te zijn + een vaste verplaatsingsvergoeding aan te rekenen die nog onbekend is... Had ik dat geweten, had ik wel zelf iemand geregeld die uit dezelfde gemeente komt en geconventioneerd is. Als het tarief te duur is, dan zal ze maar 1x moeten afkomen. Genoeg geconventioneerde vroedvrouwen te vinden op het internet.
Das wel een beetje iffy, kzou dat toch durven doorgeven aan het ziekenhuis. Dat ze u een lijst geven of iemand aanraden tot daaraan toe.

Bij ons werd er ook een vroedvrouw geregeld, maar na de vraag of ik er al eentje had en of zij dan eentje moesten regelen. En die was gewoon geconventioneerd. Wel tewerkgesteld in het ziekenhuis waar ik lag (maar ik vond dat een voordeel).
Niets mis mee met een andere te zoeken, en die andere gewoon gelijk af te bellen. Ik zou dat ook melden aan het ziekenhuis.

Das wel een beetje iffy, kzou dat toch durven doorgeven aan het ziekenhuis. Dat ze u een lijst geven of iemand aanraden tot daaraan toe.

Bij ons werd er ook een vroedvrouw geregeld, maar na de vraag of ik er al eentje had en of zij dan eentje moesten regelen. En die was gewoon geconventioneerd. Wel tewerkgesteld in het ziekenhuis waar ik lag (maar ik vond dat een voordeel).
Niets mis mee met een andere te zoeken, en die andere gewoon gelijk af te bellen. Ik zou dat ook melden aan het ziekenhuis.

Bedankt, heb zonet een nieuwe vroedvrouw gebeld die geconventioneerd is en die ging zelf de andere vroedvrouw afbellen. Het ziekenhuis zal ik wel zelf niet meer bellen, vroedvrouw was daar zeer behulpzaam dus ik wil haar niet in een slecht daglicht plaatsen.

De kleine heeft hier eind vorig jaar buisjes gekregen omdat hij vocht achter zijn trommelvliezen had. We zijn de NKO arts haar advies gevolgd en omg ik ben content dat we dat gedaan hebben.
De prut die uit de kleine zijn oren komt is nie normaal. Ik probeer dat er wat uit te helpen met oorstokjes en da's echt nie te doen wat daar in zit bij momenten.
Ik zeg het, heel content dat we gevolgd zijn, want anders was dat nu alleen meer druk op zijn oren en dus wss meer pijn.
Ah, herkenbaar - ettelijke emmers goor stinkende etter zijn daar al uitgelopen sinds 2023. :unsure:

Wij voelen ons hier even gefaald als ouder zeg, zo boos op ons zelf.
Met onze 5 jarige naar de tandarts geweest omdat hij tandpijn had. Maarja het was de 1e x dat we gingen...

Dik onder ons voeten gekregen natuurlijk van de tandarts.

Blijkt dat hij 8 gaatjes heeft en onder narcose moet gefixt worden.

En om het allemaal nog wat erger te maken zijn de wachttijden hiervoor zo goed als overal maanden ver weg.

Maar allé, het is nu zo, is een wake up call dat we vaker naar de tandarts moeten en ook beter op letten dat we zijn tanden heel goed poetsen ipv hem maar wat te laten foefelen met die tandenborstel in zijne mond.

We zjin vandaag beide gewoon 2 depri figuren die echt diep gefaald hebben. Maar goed, we gaan er nu aan werken natuurlijk.
Onze tandarts hier was weg en we hadden nog geen nieuwe en eigenlijk nooit echt bij stil gestaan, de jaren gaan zo snel voorbij en we gaan zelf ook niet jaarlijks bv.

Wij voelen ons hier even gefaald als ouder zeg, zo boos op ons zelf.
Met onze 5 jarige naar de tandarts geweest omdat hij tandpijn had. Maarja het was de 1e x dat we gingen...

Dik onder ons voeten gekregen natuurlijk van de tandarts.

Blijkt dat hij 8 gaatjes heeft en onder narcose moet gefixt worden.

En om het allemaal nog wat erger te maken zijn de wachttijden hiervoor zo goed als overal maanden ver weg.

Maar allé, het is nu zo, is een wake up call dat we vaker naar de tandarts moeten en ook beter op letten dat we zijn tanden heel goed poetsen ipv hem maar wat te laten foefelen met die tandenborstel in zijne mond.

We zjin vandaag beide gewoon 2 depri figuren die echt diep gefaald hebben. Maar goed, we gaan er nu aan werken natuurlijk.
Onze tandarts hier was weg en we hadden nog geen nieuwe en eigenlijk nooit echt bij stil gestaan, de jaren gaan zo snel voorbij en we gaan zelf ook niet jaarlijks bv.
Ai ik kan me voorstellen dat dat iets is dat als ouder wel efkes binnen komt. Maar kom ik snap even goed hoe het kan gebeuren. Ik poets de kleine zijn tanden zelf want als hij het doet eet hij de tandpasta op en is het gedaan.
Het zijn gelukkig nog melktandjes en het zal maar een les zijn voor de toekomst he.

Ai ik kan me voorstellen dat dat iets is dat als ouder wel efkes binnen komt. Maar kom ik snap even goed hoe het kan gebeuren. Ik poets de kleine zijn tanden zelf want als hij het doet eet hij de tandpasta op en is het gedaan.
Het zijn gelukkig nog melktandjes en het zal maar een les zijn voor de toekomst he.
Hier is ze 1 jaar een 5 maand, en dat is toch meestal niet haar favoriet moment, wanneer we de tandenborstel bovenhalen. En als ze dan tegenstribbelt is de vraag toch ook wel hoe goed alles nu net gepoetst is.

Ergens op de website van Kind & Gezin las ik om ze eens mee te nemen naar de tandarts, zodat ze ziet dat er niets is om bang voor te zijn. Yeah, dunno man.

Hier is ze 1 jaar een 5 maand, en dat is toch meestal niet haar favoriet moment, wanneer we de tandenborstel bovenhalen. En als ze dan tegenstribbelt is de vraag toch ook wel hoe goed alles nu net gepoetst is.

Ergens op de website van Kind & Gezin las ik om ze eens mee te nemen naar de tandarts, zodat ze ziet dat er niets is om bang voor te zijn. Yeah, dunno man.
Die van ons doet dat dan wel weer graag. Meestal doen we het eerst zelf en daarna mag ze zelf nog wat in haar mond "poetsen". Maar vraag me idd ook af hoe goed het poetst wordt, want haar mond gaat niet steeds goed open.

Ergens op de website van Kind & Gezin las ik om ze eens mee te nemen naar de tandarts, zodat ze ziet dat er niets is om bang voor te zijn. Yeah, dunno man
We zullen u na 02/04/2024 laten weten hoe hysterisch onze prottemus was op een schaal van 0 tot 11 tijdens haar eerste bezoek aan de tandarts.
Ik vond dat eerste bezoek aan de tandarts wel goed meevallen voor mijn kleine man.
Hij was toen 2,5 ongeveer en we hebben dat voorbereid door goed wat boekjes voor te lezen erover en op voorhand te zeggen wat er allemaal ging gebeuren.
Het duurde op zich ook maar 10 min of zo en deed geen pijn. En hij was super fier achteraf.

Terug
Bovenaan