Gisteren toch een slecht momentje.
De oudste kwam slecht gezind thuis van school. Problemen met een vriendinnetje, niks ergs of serieus maar ze was bokkig.
Ze even laten doen werkt dan maar ze wilde persé aan haar huiswerk beginnen.
De opdracht was een tekening aanvullen op de basis van de tekst ernaast. Eerste was bv: de pauw zit op het hek. En dan moesten ze een pauw tekenen. Natuurlijk verwacht de juf geen kunstwerk maar gewoon iets wat op een vogel met veel kleuren lijkt.
Maar de dochter wou een daar graag de perfecte pauw tekenen, wat niet lukte en dus tot meer frustratie leidde. Elke keer rustig gezegd dat het goed is dat ze haar best doet maar fouten maken ok is en dat de juf ook geen fotorealistische pauw verwacht.
Paar tekeningen passeren en elke keer was het niet naar haar zin. Dan gezegd dat we best effe stoppen als ze der zo boos over wordt.
Komen een ééntje waar een tijger getekend moet worden: ineens vliegt het potlood door de keuken (we doen samen het huiswerk aan de keukentafel). Dus neem ik het
kaftje met huiswerk en zeg ik dat we effe stoppen.
Wat gezeur en geroep. Ze kalmeert na een paar minuten en ik pak het kaftje terug.
Na één pennentrek (allez, potloodtrek) weer een brul dat het ni goed is. Ik wil iets zeggen maar krijg direct ne snauw. Teken om het huiswerk gewoon terug aan de kant te leggen. Ik pak dat kaftje en zij ook. Ondertussen verlies ik m'n geduld en trek ik dat uit haar pollen.
Gevolg: scheur in die plastiek, dat ding vliegt uit mijn pollen door de keuken en heel huilend kind.
Domme kloot da'k ben. Soit, uiteindelijk alles uitgepraat en alles wel in orde. Maar ik voel me der toch slecht bij. Zeker omdat ze vandaag bang had wat de juf over haar kaftje zou zeggen. Ik heb gezegd dat ze mag zeggen dat het papa z'n schuld is en ik volgende week op oudercontact wel uitleg.
Soms is't toch verdomme moeilijk en meestal zijn het van die onverwachte dingen die zo moeilijk kunnen zijn.