Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Nochtans ik merk echt wel verschil.
Als we het niet doen dan is het een hele nacht rochelen en bijna stikken in haar snot.
s'ochtends zie je dan ook zo een mooie rij opgedroogd snot op haar matras liggen.
Als het echt erg is wordt die daar ook gewoon van wakker.

Het is hier altijd een gevecht geweest.
Op de crèche niet vertelde ze ons ooit.
En 1 van de begeleiders vertelde dan hoe het bij hen ging.
Sindsdien zeggen we altijd, we gaan doen zoals bij Radja hé.
Werkt meestal wel goed.
Na maanden zijn we eindelijk van dat gevecht af :p

De oudste moet momenteel dit gebruiken voor haar neus te spoelen. In het begin wel een beetje zoeken qua ademhaling, anders krijg je het water in de keel, maar eenmaal onder de knie lukt dat wel vlotjes.

En grote mond is bij de oudste ook wel herkenbaar. Precies een tiener met bepaalde uitspraken :unsure: Gewoon negeren is het beste heb ik gemerkt.

Facebook geeft mij elke keer ik aan het scrollen ben suggesties over gepersonaliseerde leesboekjes. Ik heb snel gekeken en vond dat precies best duur? Iemand ervaring mee? Goeie kwaliteit?
Mijn moeder heeft indertijd zo eentje van Wonderbly besteld voor mijn dochtertje.
"<naam>'s eerste kerst"
Het is een zachte plastieken kaft, maar wel goeie kwaliteit op zich. Gedurende 2023 was het waarschijnlijk haar favoriete boekje (ze was 2-3 jaar). Maar dan vooral omdat ik het verhaal zong voor haar. De tekst rijmt namelijk, soms wat geforceerd want het is een vertaling. 'de lammetjes zingen olijk, iedereen is vrolijk', etc.
Ze was in elk geval al een half jaar heel goed voorbereid op kerst :biglaugh:
Op zich is het boek na een vijftigtal lezingen nog in relatief goeie staat.
Ze kent ondertussen die tekst bijna vanbuiten.
Zou ik het nog kopen? Misschien eentje voor mijn zoontje ook. Voor de rest hebben we al genoeg mensen die hun kinderspullen bij ons dumpen alsook toegang tot een bib met veel boekjes.

Wij doen dat ook vrij weinig, de neus spoelen. Wanneer ze verkouden is heeft ze een kwartier later gewoon een nieuwe lading snot in haar neus zitten. Zie daar persoonlijk niet de grote meerwaarde van in.

We waren gisteren op een eetfestijn van een carnavalgroep. Er was daar een tekenwedstrijd voor de kindjes. Terwijl wij onze aperitief hadden konden zij wat kleuren. Ideaal!

Beide tekeningen ingevuld met naam en gsm papa of mama en in de bus gestoken. Prijs was een snoeptaart.. die wilden ze natuurlijk beide wel en ze waren er van overtuigd dat ze ze gingen winnen. Tuurlijk schattekes, tuurlijk!

Er hing een sticker op van de winkel vanwaar ze kwam dus ik had het snode plan in mijn hoofd van ze zelf te gaan kopen en te vertellen dat ze gewonnen hadden.

Daarstraks sta ik te koken en we krijgen telefoon van een nummer dat we niet kenden. Den oudste heeft de snoeptaart gewonnen :laugh: :laugh:

Eerste keer ooit dat we van die tombola of wedstrijddingen winnen op die eetfestijnen.

Sjans dat ik er deze ochtend nog niet om was want die zijn zondag open :rofl:

We waren gisteren op een evenement van de school (winterwandeling met soepke daarna, en er was een foto zoektocht + tekenwedstrijd voor de kinderen)

Terwijl we de soep aan het eten zijn en ons kindjes aan het tekenen vertel ik dus dat verhaal van de snoeptaart van hierboven. Iedereen strike aan de tafel.

én sebiet winnen we wss die tekenwedstrijd ook nog!! *iedereen weer strike*

Bon, we vertrekken en vandaag krijg ik een berichtje op smartschool

onze oudsten heeft de tekenwedstrijd gewonnen :lol:

iemand hier tips voor alleen slapen?
Onze dochter heeft tot haar 3 altijd bij ons op de kamer gelegen, deze week eerste maal in haar eigen kamer en bedje en afgelopen nacht toch weinig kunnen slapen.

iemand hier tips voor alleen slapen?
Onze dochter heeft tot haar 3 altijd bij ons op de kamer gelegen, deze week eerste maal in haar eigen kamer en bedje en afgelopen nacht toch weinig kunnen slapen.
Hoe pak je het aan?
Wel of niet bij haar blijven tot de slaapt?
Wel of niet de afstand langzaam vergroten terwijl je op haar kamer bent?
Wel of niet telkens er naar toe gaan en voor hoe lang/op welke manier/...

Hier een lichtje en radio aan op haar kamer.
Ze mag mij 1x roepen waarbij ik zonder problemen/zeuren/straffen/... Bij haar kom.
De keren erachter is het beeld zonder klank maar ga ik meestal wel langs zodat ze zich niet "verlaten" voelt. Maar weinig oogcontact, geen geknuffel meer,...

Ik heb hier een een paar weken geleden iets gezegd over de moeilijkheden met borstvoeding. In het diepste dal had ik nooit kunnen vermoeden dat het zo snel zou keren. Onze dochter is nu 7 weken oud en nu gaat het als vanzelf bij mijn vriendin. Nu zoetjesaan hopen op een iets vaster slaappatroon, we zijn nu ook gestart met haar actief in slaap te krijgen volgens een vast schema met wakkertijden.

Wat houdt dit dan precies in? Hier zelf een baby van 8 weken oud, maar is dat niet veel te vroeg voor slaaptraining?

Wat houdt dit dan precies in? Hier zelf een baby van 8 weken oud, maar is dat niet veel te vroeg voor slaaptraining?
Proberen houden aan wakkertijden is wel nog iets anders dan slaaptraining. Het is eerder dat je wat rekening probeert te houden met dutjes proberen te doen (allicht met hulp aan die leeftijd), in plaats van te leren zelf in slaap te vallen (slaaptraining). Wij hebben op 4 maand slaaptraining succesvol toegepast.

Ik zit hier al van voor het weekend met een zieke tweeling van 3y. Nr #1 was vorige week al beetje ziekjes maar ging naar school.

Vrijdag middag in slaap gevallen in de klas. 39.5. Met ibu onder controle maar kind slaapt continu wordt dan wakker met 39, repeat. Zondag geen koorts overdag, maar tegen 17h, bam 39.5. Vandaag geen koorts overdag en om 17h plots 38. Vermoeiend.

Ondertussen nr #2 met 1 dag vertraging zelfde patroon. Vandaag redelijk ok, maar nu net 39 5 in bed.

Voordeel van een tweeling. Je weet snel if het een beestje is of niet...

Precies vies beestje en vermoeiende dagen...

Dochter heeft voor de 1ste keer luizen 😬 hopelijk doet de shampoo zijn werk. Met haar tot aan haar poep zie ik het niet zitten dagelijkse te kammen naar luizen 🙈

Ik zit hier al van voor het weekend met een zieke tweeling van 3y. Nr #1 was vorige week al beetje ziekjes maar ging naar school.

Vrijdag middag in slaap gevallen in de klas. 39.5. Met ibu onder controle maar kind slaapt continu wordt dan wakker met 39, repeat. Zondag geen koorts overdag, maar tegen 17h, bam 39.5. Vandaag geen koorts overdag en om 17h plots 38. Vermoeiend.

Ondertussen nr #2 met 1 dag vertraging zelfde patroon. Vandaag redelijk ok, maar nu net 39 5 in bed.

Voordeel van een tweeling. Je weet snel if het een beestje is of niet...

Precies vies beestje en vermoeiende dagen...

Idem hier.

De ene ziek, de andere ziek. Dochtertje van een jaar constant aan het "kermen" van de pijn of het ongemak, tot ze er hees van geworden is. Ocharme. Nochtans vol aan de Perdolan/Nurofen nu.
Daarenboven ook thuisblijven van school, thuisblijven van de crèche en dus opvang proberen regelen tussen mij en mijn vrouw. Halve dagen, in functie van meetings. Mijn dagen sociaal verlof vliegen er weer door. Zal dus ook weer niet veel verdiend hebben op het einde van de maand.
Nu nog wat mijn werk aan het reorganiseren en nog wat zaken in orde brengen zodat iedereen voort kan.
Tot slot in de loop van de avond nog mail gekregen: einde van de week verminderde dienstverlening in de crèches en de naschoolse opvang. Hop, weer enkele uurtjes die je minder kan werken 's morgens of 's avonds, die weer moeten ingehaald worden ergens later op de avond. *zucht*

Die combinatie werk-privé is soms echt onhoudbaar.

Laatst bewerkt:
Allé we zitten ook met een zieke sinds gisteren
Toch altijd verschieten zo als hij 's morgens wakker wordt en direct 39,5 heeft in zijn oor.

Verbaasd me ook hoe die mannekes kunnen blijven functioneren met zo'n hoge koorts.

Gelukkig na perdolan / neurofen goed gezakt de koorts

Vooral hoesten en hoesten. Hoe meer hij hoest hoe meer ik zelf al moet hoesten verdomme é :rofl:

Onze zieke van gisteren is vandaag gelukkig weer naar school kunnen gaan. Valse kroep-achtig iets, veel slijm, maar tijmsiroop en een combo Ventolin - Flixotide deed wonderen.

Gisteren was semi ok, maar vannacht 39.5. Nurofen gegeven. Deze ochtend pas om 9.30 wakker en al 39 5.

Nummer 2 zelfde maar met 38.5. Ook snachts gegeven en deze ochtend.

Een beetje frustratie naar de juf toe vandaag.
Huiswerk: blaadje met "r": lezen.
Blaadje met "r" heeft maar liefst 5 oefeningen waarvan 1 globale oefening en dan nog 4 oefeningen met een moeilijkheidsniveau.
Ik vraag aan de dochter of ze alle oefeningen moet doen?
"Ik weet het niet, mama. Ik vroeg aan de juf wat we moesten doen en ze zei "lezen". "
Nu heeft mijn dochter het al moeilijk met die ene juf, vind ik het al heel knap dat ze èn het inzicht had om te zien dat dat precies wel heel veel huiswerk was èn assertief genoeg was om het te durven vragen ook.
Ik heb de helft van oefening 3, 4 en 5 gedaan met haar omdat ze bij de beste 3 van de klas zit en daar zijn we al een half uur mee bezig geweest. Ocharme de ouders die met hun kinderen bezig gaan zijn vanavond die het veel moeilijker hebben met lezen. 😞

Laatst bewerkt:
Dochterlief is gisteren, ondanks het pamperbroekje, komen zeggen dat ze kaka moest doen. En ja hoor, ze heeft 2 konijnenkeutels achtergelaten op het potje. 🎉

Het is zover, ik ga moeten trouwen.

Mijn dochter kwam deze ochtend melden dat we nu al lang genoeg liefjes zijn, en ik haar echt eens ten huwelijk moet vragen.

Terug
Bovenaan