Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik erger mij aan mijn 5jarige en zijn grote mond en commentaar.

Ook vooral omdat ik niet echt mondig ben.
Na een tijdje moet ik mij dan kwaad maken en dan keert het wel. Soms issem dan poeslief en is alles ok.

Herkenbaar? Tips?

Na een tijdje moet ik mij dan kwaad maken en dan keert het wel. Soms issem dan poeslief en is alles ok.

Herkenbaar? Tips?
Heel herkenbaar heb er zo 4 rondlopen hier.

Ik probeer daar zeer kordaat en kort op te reageren met daarbij het voorbeeld hoe ik wil dat ze wel iets kunnen zeggen/ reageren.

Als ze dan een moment later het wel op de "juiste" manier doen hen een compliment geven.

Bovenstaande lukt ook alleen als ik zelf niet geïrriteerd of lastig ben. In die gevallen is het jammer genoeg pardal die in alle boosheid reageert en dan excuses aanbieden en vertellen hoe ik het liever heb.

Herkenbaar? Tips?
Hier nu dus dit...

Hier ook vaak "jij moet..." En ik negeer haar dan. Als ze dan exact hetzelfde zegt: "Ik luister niet naar jou als je het niet lief kan zeggen/vragen". Maar dan moet je natuurlijk wel doorgaans zelf het goede voorbeeld geven. 🤭

Hier schreeuwt/brult ze als ze overprikkeld is en weigert nadien als we beide kalm zijn, zich te excuseren. Dus heb haar al een paar keer gezegd dat als ze begint te brullen, ik gewoon weg stap van haar. Ook expliciet gezegd dat ik dat niet doe om haar te straffen, maar om zelf kalm te kunnen blijven en dat ik nadien wel verwacht dat ze zich komt verontschuldigen. Dat is heel moeilijk voor haar dus afgesproken dat als ze mij een knuffel komt geven, dat haar manier is van verontschuldigen.
Maar je moet dus echt voordien de regels vastleggen als je beide kalm bent.

Mevrouwtje heeft wel wat commentaar. Toen ik zei dat ze geen ijsje mocht werd ze boos en zei ze dat ze me dood ging doen. :unsure:

5 minuten in de hoek later was ze poeslief.

Onze dochter stond te kijken op haar leertoren hoe ik de jongste aan het verversen was. De jongste liet een grote scheet/kakapamper, de oudste haar reactie "what the fuck" :unsure: :crazy:

Kunt dat toch niet tegenhouden. Wij gaan daar niet veel op in.

Bij dingen zoal fuck en shit zeggen we wel eens oooh dat mag je niet zeggen, maar veel meer ook niet

wij hebben nog niets gekregen :ROFLMAO:
Wel al enkele scholenbezoeken ingepland.
Ook erg van hoe weinig scholen je antwoord krijgt.
We hebben in oktober naar alles scholen die onze interesse hebben gemaild.
Van 2 hebben we antwoord gehad...

Onze favorieten zijn de freitnetschool Het Zonnehuis, DE Baan, DonBosco, De Ark, Maurits Sabbe
Scholen hebben echt niet altijd de tijd om elke potentiële ouder individueel te beantwoorden. Toen ik zag hoeveel mails dat onze directeur per dag kreeg, verstond ik het maar al te goed. Best persoonlijk langsgaan als je echt interesse hebt.

Allez, weer richting valse kroep. Mijn dochter klinkt als een zeehond. Vandaag kiezen tussen verlof nemen, kind voor TV zetten en tussendoor proberen werken of hopen dat mijn ouders nog kunnen doorkomen om op haar te passen. Ze maakt geen koorts, maar zit duidelijk vol snot en slijm. Afspraak bij de dokter is misschien overbodig, want zal wel weer een combinatie van Flixotide en Ventolin worden. Maar toch, voor de zekerheid ...

Hopelijk is ze morgen beter.

Zoals verwacht zitten we na 3weken creche met een ziek meneertje. Het heeft nog lang geduurd. Gelukkig blijft hij wel zijn vrolijke zelf. Alleen als we physiomer in zijn neusje doen begint hij heel hard te wenen en breekt mijn hart.

Kindje zeker op de zij leggen en dan in het bovenste neusgat spuiten zodat het water, in de zoektocht naar de kortste weg, langs het onderste neusgat er terug uit komt was de tip van de spoedarts bij ons. En werken met een peer ipv die kleine flacons, die zouden te weinig water bevatten om alles goed weg te spoelen.

Allez, weer richting valse kroep. Mijn dochter klinkt als een zeehond. Vandaag kiezen tussen verlof nemen, kind voor TV zetten en tussendoor proberen werken of hopen dat mijn ouders nog kunnen doorkomen om op haar te passen. Ze maakt geen koorts, maar zit duidelijk vol snot en slijm. Afspraak bij de dokter is misschien overbodig, want zal wel weer een combinatie van Flixotide en Ventolin worden. Maar toch, voor de zekerheid ...

Hopelijk is ze morgen beter.

Hier klinkt de hoest eerst als valse kroep maar na 2-3 maal te hoesten klinkt het als het ophoesten van slijm.
Doet ook geen koorts maar gaat wel naar school.

Ook hier Flixotide opgestart en neus spoelen. Als het niet betert, gaan we ook Ventolin opstarten.

Vind een afspraak voor zo iets eigenlijk onnodig. Als het echt niet betert met tijd, dan wel natuurlijk maar in de huidige toestand proberen we het zelf te genezen. Uiteindelijk zal de dokter toch niet veel meer zeggen of kunnen doen dan wat we nu zelf doen.

Hier klinkt de hoest eerst als valse kroep maar na 2-3 maal te hoesten klinkt het als het ophoesten van slijm.

Ook hier Flixotide opgestart en neus spoelen. Als het niet betert, gaan we ook Ventolin opstarten.

Vind een afspraak voor zo iets eigenlijk onnodig. Als het echt niet betert met tijd, dan wel natuurlijk maar in de huidige toestand proberen we het zelf te genezen. Uiteindelijk zal de dokter toch niet veel meer zeggen of kunnen doen dan wat we nu zelf doen.
Hier zijn we ook met zo'n hoest naar de dokter geweest.
"Uitzieken"
Als we dan aangeven dat quasi elk kind aan een puffer of aerosol zit om het te minderen "ah nee, dat schrijf ik niet voor"

Ik neig ook richting ze thuishouden en afwachten of het betert, maar mijn vrouw wil toch dat ze naar de dokter gaat. Er waren wel nog heel veel plaatsen open vandaag, dus het zal niet zo druk zijn.

Ik voel mij precies als The Undertaker uit WWE als ik het fysiologisch water bovenhaal, als de dochter ziet dat ik het in mijn handen heb zet ze het al op een lopen.
Wij zijn er op een bepaald moment gewoon mee gestopt. De stress die wij de kinderen (en onszelf) aandeden woog echt niet op.

Terug
Bovenaan