Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

. Zolang je in het zicht bent, gaat het. Zodra ze nog maar iets hoort, dat je beweegt, staart ze je gewoon aan. Het is echt wachten tot ze zich weg draait en je heel stil en stiekem kunt weg sluipen.
...en nu zit ik hier al een halfuur nadat ze is wakker geworden door een kakapamper :unsure:

Edit: 1:45 en we zijn nog bezig... :sleep2:

Uiteindelijk opgelopen tot 03:00, wtf man. Als je over jinxen spreekt... :crazy: :biglaugh:

De oudste had precies twee night terrors na elkaar. Oncontroleerbaar, niet normaal.

Laatst bewerkt:
...en nu zit ik hier al een halfuur nadat ze is wakker geworden door een kakapamper :unsure:

Edit: 1:45 en we zijn nog bezig... :sleep2:

Uiteindelijk opgelopen tot 03:00, wtf man. Als je over jinxen spreekt... :crazy: :biglaugh:

De oudste had precies twee night terrors na elkaar. Oncontroleerbaar, niet normaal.
Miljaar Holocene, dat is wel heel stevig. Hier vannacht wel goed gegaan *klopt op hout". De avond wel weer even bezig geweest.

Ik heb hier een een paar weken geleden iets gezegd over de moeilijkheden met borstvoeding. In het diepste dal had ik nooit kunnen vermoeden dat het zo snel zou keren. Onze dochter is nu 7 weken oud en nu gaat het als vanzelf bij mijn vriendin. Nu zoetjesaan hopen op een iets vaster slaappatroon, we zijn nu ook gestart met haar actief in slaap te krijgen volgens een vast schema met wakkertijden.

Hier gaat 't ook voorlopig goed bij onze dochter. Al bijna twee weken zonder tut. Sinds vorige week gestart met school. Ze heeft vorige week twee nachten tussen ons in geslapen, ze had erg veel nabijheid nodig. Ik denk door de indrukken van school en nieuw ritme. Ik laat dat toe, want ik geloof heel hard in nabijheid bieden, zodat ze later zelfstandig hun vleugels kunnen uitslaan. Intussen alweer 3 nachten in haar eigen bedje.

Onze zoon doet het ook echt goed, hij heeft z'n eerste woordje gezegd (hij is 4,5 jaar dus echt wel een mijlpaal voor ons) en hij begint ook stappen te zetten naar zindelijkheid. We juichen nog niet te vroeg, maar telkens als er een plasje terecht komt op het potje ben ik zo extra extra trots. Een tijdje gedacht dat het niet zou gebeuren, maar het lijkt erop dat we nog niet te snel mogen opgeven.

Zondag gaan we naar mijn petekind, die een buitenzwembad hebben, en ik vertelde dat zonet aan mijn 6 jarige dochter:

Dochter: JOOOOOOOOAAAAAAAH!! ... :thinking:Maar papa hebben die wel een warmtepomp?:thinking:
Ik: Eeeeeuhm ik weet niet, ik denk het wel, waarom?
Lina: Ah zodat hun zwembad warm genoeg is om in te zwemmen hé

Ten eerste: Lol, grappig dat dat het eerste is waar die aan denkt.
Ten tweede: Waar de fuck kent die het concept warmtepomp voor een zwembad van 🤣.

Wij voeden dus duidelijk een toekomstige BG-ster op!!!
Als je als zesjarige het concept van een 'warmtepomp' hoort moet dat toch de fantasie prikkelen. De enige pomp die ze tot dan gezien hebben is een fietspomp. Ik kan me inbeelden dat die dan een heel levendig beeld voor zich ziet van de papa die zit te zwoegen en zweten met een handpomp om het water warm te maken.

Hier is het weer feest... :sop: Woensdagnacht/donderdagochtend moest onze jongste opeens goed overgeven. Daarna terug super vrolijk en dat was het. Gewoon naar de crèche. Vrijdagavond vlak na het eten zegt onze oudste dat ze zich niet lekker voelde. Gebeurt wel eens meer, dus we dachten dat het de weerbots was van de eerste en ijskoude schoolweek. Gewoon naar bed en slaapt direct in. Rond elf uur wordt ze opeens huilend en totaal van haar melk wakker. Heel haar bed vol met overgeefsel. Ik loop naar beneden voor een emmer te halen. Mijn echtgenote -die die avond ook al kloeg dat ze zich misselijk voelde- begint ondertussen de lakens op te kuisen, maar moet plots stoppen om ook over te geven. Dochter helemaal van streek en mocht in ons bed komen liggen. Mijn echtgenote bleef beneden slapen, wegens nog steeds misselijk. Na een uur, als de rust eindelijk een beetje is weergekeerd staat onze jongste er voor zijn nachtvoeding. Terwijl ik zijn fles geef hoor ik in onze kamer onze oudste huilen, want ze had weer alles overgegeven. Soit, korte nacht dus. :sop:
Zaterdag gedaan wat we konden. Mijn vrouw grieperig, onze oudste niet 100% pips, maar toch al een pak beter. Onze jongste zo actief als wat. Zondagochtend kon ik niet achterblijven. Opgestaan met een mottig gevoel en ook ik had prijs na een paar uur. Gelukkig bleef het daarbij.
Wij alletwee stikkappot -(schoon)ouders konden niet bijspringen- en vannacht stond onze jongste er vanaf 23:00 bijna elk uur. We hebben toch elk uur van de klok gezien. Hij is al wakker van 05:00 en ik ook. Moet moeite doen om mijn ogen open te houden en straks is er een teammeeting van anderhalf uur gepland. :cry:

En sinds gisteren is onze jongste terug thuis met koorts. Virale infectie. Vorige week vier dagen naar de crèche. Gisteren een halve dag en het is weer prijs. Kinderarts -waar we gelukkig gisterenmiddag nog snel terecht bij konden- zei dat we de rit tot dit weekend moeten uitzitten. Buikgriep, verkoudheden en andere besmettingen doen als een lopend vuurtje de ronde in de scholen en opvangplaatsen. Ontzettend druk in die praktijk. Het zal nog zo zijn tot maart/april. Met de opvang lukt het mits wat puzzelen wel, maar hoop dat hij kan slapen want sinds gisteren zijn ook in het huis naast ons nieuwe eigenaars gekomen die natuurlijk wat boor- slijp- en breekwerk moeten doen. :woohoo:

Achja, in januari al vier en een halve dag naar de crèche. Dat is meer dan de gehele periode november-december :unsure: We dachten dat het goed ging.

giphy.gif

Ach, het is niet al kommer en kwel. Dochter kan sinds kort haar eigen naam schrijven. Helemaal zelf zonder voorbeeld. En trots dat zij -en wij- waren. :)

Sorry voor de saaie rant, maar ik heb echt veel aan dit topic.

De jongste is ondertussen al beter,(niet meer overgeven, kan terug eten) nu is het de 2de jongste aan de beurt met overgeven. Als het zo blijft doorgaan en het virus van jong naar oud gaat is het binnen 8 dagen mijn beurt.

De jongste gisteren op een ijs plek uitgeschoven en op zen rechterarm gevallen en een barst er in :(.

Dan wandelt hem is rustig zonder gekke kuren en dan dit pff 6 weke gips.

De jongste gisteren op een ijs plek uitgeschoven en op zen rechterarm gevallen en een barst er in :(.

Dan wandelt hem is rustig zonder gekke kuren en dan dit pff 6 weke gips.
Met de oudste dat hier ook gehad toen ze een jaar of 7 was. Onschuldig valletje op haar arm. Wij al bezig van "allez komaan, het stelde niet veel voor , recht staan en doordoen". Toen ze 's avonds bleef jammeren en het opeens rood en dik kwam te staan toch maar naar spoed gegaan. Resultaat "twijgbreukje meneer, dat wordt wat weken gips". "Oeie".

Toch een dagje voor in de categorie "shit, ik ben een slechte ouder, wat heb ik mijn kind aangedaan"

Met de oudste dat hier ook gehad toen ze een jaar of 7 was. Onschuldig valletje op haar arm. Wij al bezig van "allez komaan, het stelde niet veel voor , recht staan en doordoen". Toen ze 's avonds bleef jammeren en het opeens rood en dik kwam te staan toch maar naar spoed gegaan. Resultaat "twijgbreukje meneer, dat wordt wat weken gips". "Oeie".

Toch een dagje voor in de categorie "shit, ik ben een slechte ouder, wat heb ik mijn kind aangedaan"
Vrouw had ook een half uurtje gewacht om te zien dat het toch niet beterde. Want in de zetel als hij tv aan het kijken was en je er aan kwam gaf hem geen kick, was enkel als hij hem moest draaien dat het zeer deed.

Wist het ook pas als ze naar spoed reden dat hem gevallen was :crazy:.

En sinds gisteren is onze jongste terug thuis met koorts. Virale infectie. Vorige week vier dagen naar de crèche. Gisteren een halve dag en het is weer prijs. Kinderarts -waar we gelukkig gisterenmiddag nog snel terecht bij konden- zei dat we de rit tot dit weekend moeten uitzitten. Buikgriep, verkoudheden en andere besmettingen doen als een lopend vuurtje de ronde in de scholen en opvangplaatsen. Ontzettend druk in die praktijk. Het zal nog zo zijn tot maart/april. Met de opvang lukt het mits wat puzzelen wel, maar hoop dat hij kan slapen want sinds gisteren zijn ook in het huis naast ons nieuwe eigenaars gekomen die natuurlijk wat boor- slijp- en breekwerk moeten doen. :woohoo:

Achja, in januari al vier en een halve dag naar de crèche. Dat is meer dan de gehele periode november-december :unsure: We dachten dat het goed ging.

giphy.gif

Ach, het is niet al kommer en kwel. Dochter kan sinds kort haar eigen naam schrijven. Helemaal zelf zonder voorbeeld. En trots dat zij -en wij- waren. :)

Sorry voor de saaie rant, maar ik heb echt veel aan dit topic.
Na bezoek bij NKO blijkt dat hij buisjes zal moeten krijgen in zijn oren. Dat zou moeten helpen. Operatie is in februari en dan is hij juist één jaar.
Was te verwachten, want onze dochter moest die ingreep ook al ondergaan toen ze acht maand was. Buisjesklassement zal dan 4-1 zijn in het "voordeel" van onze dochter.
Hopelijk blijft het hier bij en wordt hij maar één keer gebuist door de NKO-arts. :unsure:

Thuis met de dochter die een of andere vage infectie heeft en dus koorts. Ondertussen zelf ook aan het hoesten en half dood, maar de dochter is er ver door. Ze heeft ontdekt dat met een doos water wipes als opstap ze op de salontafel kan klimmen. 16 maand. Nog even en ik kan ze uit de bomen halen.

Thuis met de dochter die een of andere vage infectie heeft en dus koorts. Ondertussen zelf ook aan het hoesten en half dood, maar de dochter is er ver door. Ze heeft ontdekt dat met een doos water wipes als opstap ze op de salontafel kan klimmen. 16 maand. Nog even en ik kan ze uit de bomen halen.
Eerst de halve hartverzakking doorstaan als ze op tafel kruipt en zo net over het randje gaan zitten en je ze in slowmotion ziet neergaan.

De dochter is hier zot van de sneeuw.
Maandag al door het raam aan het staren naar de vallende sneeuw. En als het dan opeens gedaan was een mega pruillip en zo net niet wenen.
Als het wat later weer begon kei luid en enthousiast zijn.
En dan vandaag in de sneeuw kunnen spelen. Zalig

Facebook geeft mij elke keer ik aan het scrollen ben suggesties over gepersonaliseerde leesboekjes. Ik heb snel gekeken en vond dat precies best duur? Iemand ervaring mee? Goeie kwaliteit?

Terug
Bovenaan