Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Oh echt? Hier is de onze 2,5 jaar en geeft met veel plezier nog kusjes en knuffels. Kusjes doet ze echt met zo'n geluid 'mwah', te schattig. :love2:

(Het is wel elke ochtend een strijd om haar broek en schoenen en jas aan te doen.)
ze doet het wel ze, maar ze heeft al duidelijk haar eigen willetje :p
Gisteren hebben we eens met haar zitten dansen, 1 liedje houden we het vol :ROFLMAO:

Aankleden valt mee, juist soms drama omdat ze toch een andere jas aan wilt.
Ze draagt ook semi orthopedische schoenen, dat zijn echt lompe dingen en zeker omdat ze zelf zo fijn en klein is. (8.7kg nu)
Die dingen vindt ze echt niet leuk, dat is soms wel vechten. Die vliegen ook snel uit alswe thuis zijn of in de auto zitten.
Niet handig als ze die zo vaak mogelijk moet dragen

Oh echt? Hier is de onze 2,5 jaar en geeft met veel plezier nog kusjes en knuffels. Kusjes doet ze echt met zo'n geluid 'mwah', te schattig. :love2:

(Het is wel elke ochtend een strijd om haar broek en schoenen en jas aan te doen.)
Hier 3 jaar en nog steeds volop kusjes en knuffels. Kleren helpt enorm als ze dat volledig zelf mogen doen :p het duurt soms lang, maar het is geen strijd

5 jaar en elke avond en ochtend nog kusjes en knuffels 🤷‍♂️ Het heeft vast iets leeftijdsgebonden, maar ook weer niet. Ik verwacht nu ook niet dat ik dat op haar 12 nog krijg voor ze gaat slapen.

Meneertje gisteren zijn eerste uurtje alleen in de creche. Hij was superblij, tot hij ons zag en terug mee naar huis moest, toen begon hij te huilen. :LOL: Daarna heeft hij wel heel de namiddag geslapen.

Wij hebben de Popolini luiers. Na de kerstdagen eens uitpluizen hoe dat juist zit en hoe we die best wassen.

Wij hebben de Popolini luiers. Na de kerstdagen eens uitpluizen hoe dat juist zit en hoe we die best wassen.
Gigantische fan van de popoliniluiers hier! Ik deed er wel happyflute overbroekjes met velcrosluiting over.

Ik deed eerst een kort programma van 30 minuten op 40 graden om alle urine en stoelgang er goed uit te zwieren eerst, als dat afgelopen was een lange katoenwas op 60 graden met waspoeder en Biotexpoeder.

De overbroekjes wasten wij apart op een normaal programma op 40 graden omdat de elastiek aangetast kan worden als je ze op 60 graden meewast was ons gezegd.

Nu al drie nachten op rij dat de oudste snachts in bed braakt na een intense hoestbui.

Om 3u snachts je kind in bad stoppen en de brokken uit haar haar vissen is toch een speciaal moment :unsure:

Een afspraak bij de dokter gemaakt... We zullen zien

Iemand alternatieven voor de dure klautertuigen voor thuis? Tijdje geleden stond er in de Aldi zo’n plank en klimrekje maar overal uitverkocht. Op internet zie ik er alleen van >€200.

Voorbeeld:

Ik heb hier een klein meisje rondlopen van 1 jaar en 11 maand en over een dikke maand komt er een broertje bij 😍😍😍
Ik ben benieuwd hoe de overgang van 1 naar 2 zal verlopen. Slopend vermoed ik!

Iemand alternatieven voor de dure klautertuigen voor thuis? Tijdje geleden stond er in de Aldi zo’n plank en klimrekje maar overal uitverkocht. Op internet zie ik er alleen van >€200.

Voorbeeld:
Op Etsy vind je er wel een paar (je zoekt trouwens een "Montessori Triangle" ofzo)
Maar..., het is wel iets waarbij ik niet zou besparen op kwaliteit. Een groot deel van de stabiliteit komt door het gewicht, als ze dus dunner hout gebruiken, wordt de kans groter dat ze eronder steken.

Hier ook over een dikke maand een zusje erbij voor de grotere broer van tegen dan 2 jaar. We zijn nu op zoek naar een duobuggy voor een baby en een kind van 2 jaar (13,5kg).

We vinden enkel maar duobuggy's terug waarbij de max draagkracht 15kg bedraagt. Iemand ervaring met soortgelijke buggy's en of die 15kg eerder een richtlijn is? We willen deze graag gebruiken tot ongeveer 20-25kg.

Budget is rond de €500.

Voorbee
Ik ben er eigenlijk ook naar op zoek, maar in de lidl webshop staan wel soortgelijke dingen. Maar zit ook nog in twijfel.
https://www.lidl.be/p/nl-BE/playtive-2-in-1-klimladder-en-glijbaan/p100360026

Hier ook over een dikke maand een zusje erbij voor de grotere broer van tegen dan 2 jaar. We zijn nu op zoek naar een duobuggy voor een baby en een kind van 2 jaar (13,5kg).

We vinden enkel maar duobuggy's terug waarbij de max draagkracht 15kg bedraagt. Iemand ervaring met soortgelijke buggy's en of die 15kg eerder een richtlijn is? We willen deze graag gebruiken tot ongeveer 20-25kg.

Budget is rond de €500.
Enige die ik vond die 20-25kg aan kon (dochter weegt 22 en pak ik nog regelmatig in de buggy mee voor enkele km te voet) is de greentom. Kan zijn dat zij ondertussen ook een duo hebben?

Die 15kg voelde ik aan 14kg al met de Quiny: veel moeilijker duwen, veel lastiger sturen dus zal bij andere merken ook wel zo zijn... Geen meerijplankje overwegen?

Enige die ik vond die 20-25kg aan kon (dochter weegt 22 en pak ik nog regelmatig in de buggy mee voor enkele km te voet) is de greentom. Kan zijn dat zij ondertussen ook een duo hebben?

Die 15kg voelde ik aan 14kg al met de Quiny: veel moeilijker duwen, veel lastiger sturen dus zal bij andere merken ook wel zo zijn... Geen meerijplankje overwegen?
Greentom kende ik niet maar heeft helaas geen duo buggy. Ben nu de Joovy Qool tegengekomen maar moet eens uitrekenen hoeveel het me allemaal zal kosten als ik een adapter, autostoel en 2e zit apart moet aankopen...

Een meerijplankje is nog te vroeg voor hem, hij moet ook kunnen slapen wanneer we een hele dag weg zijn.

Die van ons is toch echt schattig. Voor ze zelf ging slapen, legde ze de poppen eerst in hun bed. Ze kregen ook haar "nijnie" om mee te slapen :love:. Er zijn wel meer van die nijnies (knuffeldoeken) in de omloop, dus ze heeft zelf ook één in bed voor de duidelijkheid.

Gisteren waren mijn ouders ook hier voor Kerst en er is zo'n filmpje waar onze dochter keihard is aan het lachen, omdat ze de deur steeds dicht doet en pa (opa) doet alsof hij de deur tegen zijn hoofd krijgt. Als ze opa dan ziet, slaat ze steeds op haar hoofd en wijst ze naar de gsm, omdat ze dat filmpje opnieuw wilt zien :laugh:.

Ze begint ook steeds meer woorden te zeggen en dieren na te doen. Deze week nog de uil en schaap, want die staan op haar pampers.

Heerlijk kind is het :love: .

Op Etsy vind je er wel een paar (je zoekt trouwens een "Montessori Triangle" ofzo)
Maar..., het is wel iets waarbij ik niet zou besparen op kwaliteit. Een groot deel van de stabiliteit komt door het gewicht, als ze dus dunner hout gebruiken, wordt de kans groter dat ze eronder steken.
Ik ben er eigenlijk ook naar op zoek, maar in de lidl webshop staan wel soortgelijke dingen. Maar zit ook nog in twijfel.
https://www.lidl.be/p/nl-BE/playtive-2-in-1-klimladder-en-glijbaan/p100360026

Lidl ook gezien. Ziet er nog een goed alternatief uit!
Zelf ook aan het denken om misschien eerder iets van zacht materiaal te kopen. Heb ik online ook eens zien passeren, maar ken de naam niet meer.

Greentom kende ik niet maar heeft helaas geen duo buggy. Ben nu de Joovy Qool tegengekomen maar moet eens uitrekenen hoeveel het me allemaal zal kosten als ik een adapter, autostoel en 2e zit apart moet aankopen...

Een meerijplankje is nog te vroeg voor hem, hij moet ook kunnen slapen wanneer we een hele dag weg zijn.
Een tweedehands bugaboo donkey? Die gaan tot 2x22kg denk ik. Weet niet of je die vindt voor 500 euro maar hier toch heel veel plezier van de aankoop, na 2.5j intensief gebruik nog als nieuw in gebruiksgemak, cosmetische schade daargelaten.

Budget is rond de €500.

Ja! Ik kocht eentje op bol, de Deryan Luxe Rolo X2 Dubbele Buggy.
Zo immens tevreden van. Ik kocht er een halfjaar geleden voor 329 euro, zie nu dat hij staat voor 291.

Beide zitjes kunnen 22 kg hebben. Ik gebruik hem met mijn 4,5 jarige en 2,5 jarige. Echt een aanrader!

Terug
Bovenaan