Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Eventueel de combi van draagzak/doek en buggy overwegen?
Ik heb dat eerlijk gezegd 1x geprobeerd met de 1e en dat was echt niet comfortabel. Ik ben al niet van de grootste maar mijn zoontje was dan ook bijna 4kg bij geboorte, misschien moet ik het nog eens een kans geven? Maar een autostoel moet ik sowieso dan nog apart aankopen.

Een tweedehands bugaboo donkey? Die gaan tot 2x22kg denk ik. Weet niet of je die vindt voor 500 euro maar hier toch heel veel plezier van de aankoop, na 2.5j intensief gebruik nog als nieuw in gebruiksgemak, cosmetische schade daargelaten.
Zelfs tweedehands zijn die minstens 650€ waard, maar mijn vrouw wilt geen buggy 2dehands meer kopen. We hebben dat bij de 1e gedaan (Bugaboo Cameleon 3) en toch niet helemaal tevreden ermee.

Ja! Ik kocht eentje op bol, de Deryan Luxe Rolo X2 Dubbele Buggy.
Zo immens tevreden van. Ik kocht er een halfjaar geleden voor 329 euro, zie nu dat hij staat voor 291.

Beide zitjes kunnen 22 kg hebben. Ik gebruik hem met mijn 4,5 jarige en 2,5 jarige. Echt een aanrader!
Die heb ik gisteren ook gevonden maar die is niet geschikt voor pasgeborenen. Eerder vanaf 3-6 maanden lijkt me dat geschikt. Toch bedankt voor de suggestie!

Hier ook over een dikke maand een zusje erbij voor de grotere broer van tegen dan 2 jaar. We zijn nu op zoek naar een duobuggy voor een baby en een kind van 2 jaar (13,5kg).

We vinden enkel maar duobuggy's terug waarbij de max draagkracht 15kg bedraagt. Iemand ervaring met soortgelijke buggy's en of die 15kg eerder een richtlijn is? We willen deze graag gebruiken tot ongeveer 20-25kg.

Budget is rond de €500.
Hier gebruiken we de thule sleek voor onze 2 kindjes.
Maar vanaf dat de jongste niet meer in een reiswieg moet, gaan we gewoon voor 2 aparte lichte buggy’s. Dat scheelt kofferruimte. En is ook een pak wendbaarder. Ondanks dat die thule een heel wendbare buggy is, blijft het wel een heel groot ding.

Ja ik overbrugde de eerste periode ook met draagzak - buggy. Tip: ga eens naar een draagconsulente. Zo heb je de juiste draagzak die echt bij je past. Ik had ook eerst een andere gekocht, maar vond ze achteraf gezien maar niets. En de draagzak heel snel introduceren bij de baby (en dus geen maand mee wachten).

2 jaar en 2 maanden, en ze eet alsmaar slechter 🥴
Voor de rest schat van een kind, nooit teveel knuffels voor papa, en als ik er niet ben, roept ze 'PAPA WA BEN JEEE', toen ik dat de eerste keer zag/hoorde op video, toch een klein traantje weggepinkt.

2 jaar en 2 maanden, en ze eet alsmaar slechter 🥴
Hier ook echt een dramatische eter. Oudste zoon kan soms op een dag minder dan een sandwich eten, drink gelukkig wel veel water. Op advies van Kind & Gezin, de kinderarts en onze huidarts moeten we het gewoon negeren en hem voldoende aanbieden om te eten. Ze zullen wel eten als ze honger hebben is het motto. Enige wat ze zeggen is: let op pipi pampers en hun niveau van activiteit. Als dat begint te minderen kan het wel problematisch worden. Als ouder gaat het wel vrij hard tegen uw instinct in moet ik zeggen.

Hier ook echt een dramatische eter. Oudste zoon kan soms op een dag minder dan een sandwich eten, drink gelukkig wel veel water. Op advies van Kind & Gezin, de kinderarts en onze huidarts moeten we het gewoon negeren en hem voldoende aanbieden om te eten. Ze zullen wel eten als ze honger hebben is het motto. Enige wat ze zeggen is: let op pipi pampers en hun niveau van activiteit. Als dat begint te minderen kan het wel problematisch worden. Als ouder gaat het wel vrij hard tegen uw instinct in moet ik zeggen.
Echt he! Dit dus. Makkelijk gezegd wel, laat het los zeiden ze bij Kind en Gezin bij ons, activiteit heeft ze genoeg, zoveel zelfs dat ik mij soms oprecht afvraag, van waar haalt die die energie? :/

Twee zware kerstdagen met enorm veel indrukken maar meneertje blijft goede nachten hebben, gelukkig.

Hij is nu de jongste telg van de familie en dat zorgt toch voor een jaloers nichtje, soms iets te veel drama 👼

Ik was gigantische fan van de ergobaby 360 als draagzak, is groot genoeg voor mannen en vrouwen om te gebruiken.
Wij hadden die ook, maar hier wou ze daar dan weer totaal niet in zitten. Itt de draagdoek, want daar zat ze heel graag in...
Zal wat afhankelijk zijn van kind tot kind zeker :)

Hier ook niet normaal man. Soms sochtends 1 sneetje brood , 3-4 lepels van haar middagmaal.

Namiddag "compenseert" ze wel soms door een volledige banaan te eten en een portie druiven, maar voor de rest... Frustrerend!
Daar troostte ik mij ook een paar maanden geleden mee, dat ze soms een banaan zelf wou mixen met wat nootjes melk (hazelnootmelk), maar zelfs dat moet ze niet meer hebben nu. pffff

Hier twee keer dat er een hele hoop (luid) volk over de vloer kwam voor de feesten was het 's nachts om 23u toch twee uur schreeuwen en gefrustreerd wakker zijn. Overprikkeld kind, het is wat.

Hier twee keer dat er een hele hoop (luid) volk over de vloer kwam voor de feesten was het 's nachts om 23u toch twee uur schreeuwen en gefrustreerd wakker zijn. Overprikkeld kind, het is wat.
Was hier bij ons ook.
Gisteren was het een drama, en het was dan nog eens volle maan :p

Onze dochter (22 maand) haar slaap ritueel thuis bestaat uit op de arm flesje drinken en dan in slaapvallen.
Soms duurt dit 3 minuten, soms kan dit enkele uren duren...

Gisteren heb ik ze uiteindelijk mee naar boven gepakt en in ons bed gelegd en dan is ze uiteindelijk in slaap gevallen met een combinatie van knuffelen en naar rustige muziek luisteren.
Normaal gaat dit wel vlot.

In de crèche loopt dit anders, en meestal lukt het wel redelijk om haar weg te leggen en dan valt ze zelf in slaap, soms moeten ze erbij blijven zitten en heel soms wilt ze niet slapen.
Op verplaatsing bij haar peter wordt ze in bed gelegd en dat heeft wisselend succes horen we.

Nu willen we volgende week graag starten met haar in bed te laten inslapen.
Maar ik heb nog niet echt een idee wat een goede methode zou zijn.

Wat zijn jullie tips en tricks?

PS: ik ben al 1 keer bij haar in bed gaan liggen, hilariteit alom maar dat doe ik dus niet nog eens :p

Wij zijn deze week een fase verder gegaan in de potjestraining. Nu laten we thuis de pamper eigenlijk uit van zodra ze opstaat. En we zetten haar om de 45min - 1u op het potje. Ondertussen begint ze toch duidelijk te weten 'ah ik moet pipi doen' en loopt ze naar haar potje. Dat gaat dus heel goed, maar ik vraag me dan af hoe dat moet als je eens ergens naartoe wilt gaan. Wij waren bv. dinsdagvoormiddag naar de speeltuin en ik had haar potje meegenomen (toen had ze wel nog een pamper aan voor in de auto en daar ter plaatse). Voor we naar huis gingen namen we dat even mee in de toiletten daar, maar veel drama verder kwam er dus niets. Dat is dus duidelijk een stap te ver. Maar ik heb dat ook nog niemand zo zien doen. Hoe zijn jullie ervaringen met het potje/toilet op verplaatsing? Ze is trouwens 23 maanden.

Wij zijn deze week een fase verder gegaan in de potjestraining. Nu laten we thuis de pamper eigenlijk uit van zodra ze opstaat. En we zetten haar om de 45min - 1u op het potje. Ondertussen begint ze toch duidelijk te weten 'ah ik moet pipi doen' en loopt ze naar haar potje. Dat gaat dus heel goed, maar ik vraag me dan af hoe dat moet als je eens ergens naartoe wilt gaan. Wij waren bv. dinsdagvoormiddag naar de speeltuin en ik had haar potje meegenomen (toen had ze wel nog een pamper aan voor in de auto en daar ter plaatse). Voor we naar huis gingen namen we dat even mee in de toiletten daar, maar veel drama verder kwam er dus niets. Dat is dus duidelijk een stap te ver. Maar ik heb dat ook nog niemand zo zien doen. Hoe zijn jullie ervaringen met het potje/toilet op verplaatsing? Ze is trouwens 23 maanden.
Sowieso zo'n meeneempotje (zo'n penguin ofzo) nemen. Altijd reservekledij meenemen.
En vooral... Overdag nooit de pamper, ook niet in de auto.

Puppy pad in de autostoel en potje of verkleinbril en reserve kleren overal mee naartoe. Heel int begin deden we het ook wel nog met optrekpampers (maar nog altijd om de x tijd naar toilet natuurlijk) maar ene keer ze het thuis vlot kunnen, werkt dat een beetje tegen. In binnenspeeltuin hebben ze wel meestal zelf kleine toiletjes dus daar heb je dan niet per iets als een potje nodig.

Terug
Bovenaan