Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij zijn deze week een fase verder gegaan in de potjestraining. Nu laten we thuis de pamper eigenlijk uit van zodra ze opstaat. En we zetten haar om de 45min - 1u op het potje. Ondertussen begint ze toch duidelijk te weten 'ah ik moet pipi doen' en loopt ze naar haar potje. Dat gaat dus heel goed, maar ik vraag me dan af hoe dat moet als je eens ergens naartoe wilt gaan. Wij waren bv. dinsdagvoormiddag naar de speeltuin en ik had haar potje meegenomen (toen had ze wel nog een pamper aan voor in de auto en daar ter plaatse). Voor we naar huis gingen namen we dat even mee in de toiletten daar, maar veel drama verder kwam er dus niets. Dat is dus duidelijk een stap te ver. Maar ik heb dat ook nog niemand zo zien doen. Hoe zijn jullie ervaringen met het potje/toilet op verplaatsing? Ze is trouwens 23 maanden.
Gingen wij deze week ook mee beginnen, maar ze heeft diarree en dat zagen we niet echt zitten.

1 dag in onderbroek rondgelopen, 5 accidentjes en niets in't potje. Ze vraagt om op het potje te mogen, doet geen pipi om dan vijf minuten later een ongelukje te hebben.

Dus nu optrekpamper maar wel op vaste momenten op het potje (voor het eten, voor en na het slapen, als we ergens naartoe gaan) tot het beter is met de diarree.

Gingen wij deze week ook mee beginnen, maar ze heeft diarree en dat zagen we niet echt zitten.

1 dag in onderbroek rondgelopen, 5 accidentjes en niets in't potje. Ze vraagt om op het potje te mogen, doet geen pipi om dan vijf minuten later een ongelukje te hebben.

Dus nu optrekpamper maar wel op vaste momenten op het potje (voor het eten, voor en na het slapen, als we ergens naartoe gaan) tot het beter is met de diarree.
Dat is een goei teken he. Dat wil zeggen dat ze aanvoelt dat ze moet gaan...

Ja, wij beginnen er ook morgen aan.. Spannend! Ben benieuwd wat het gaat geven. En dit keer ga ik echt 3 dagen doorbijten. Als het na 3 dagen nog niet lukt, weet ik dat ze er nog niet klaar voor is. 't Zou wel heel fijn zijn, mocht 't lukken voor ze naar school gaat na de kerstvakantie.

Mjah, wat is een eigen gsm? Misschien hebben die thuis zo een afdankertje van de ouders zonder sim kaart waar ze enkel wat spelletjes op kunnen spelen?
Dat vind ik nog anders dan echt een nieuwe gsm met sim kaart krijgen .

En tja ik zou gewoon zeggen dat je hem te jong vindt, dat elk gezin eigen regels en afspraken maakt en dat dit één van de afspraken is binnen jullie gezin. 🤷
En niet vergeten de klassieker: " En als je vriendjes van een brug springen doe jij dat dan ook?"
😉

Bedankt voor de toptip!

Heeft voor zijn 8ste verjaardag mijn vorige gsm gekregen. Met de afspraak dat het zonder simkaart is, en enkel voor thuis om spelletjes te spelen zoals blijkbaar ook het geval is bij die 2 vriendjes van hem. Hij was er superblij mee. Ben denk ik nog nooit zo hard geknuffeld :lol:

Ja, wij beginnen er ook morgen aan.. Spannend! Ben benieuwd wat het gaat geven. En dit keer ga ik echt 3 dagen doorbijten. Als het na 3 dagen nog niet lukt, weet ik dat ze er nog niet klaar voor is. 't Zou wel heel fijn zijn, mocht 't lukken voor ze naar school gaat na de kerstvakantie.
Veel succes!

Hallo,

De oudste is klaar voor het grote bed.
We hebben zo een doorgroeibed maar dan moeten we dus nog voor en grotere matras en lattenbodem kopen.

Dingen waarbij je moet letten bij kinderen bij aankoop matras / lattenbodem ?
of aanraders van winkel(ketens)

Hallo,

De oudste is klaar voor het grote bed.
We hebben zo een doorgroeibed maar dan moeten we dus nog voor en grotere matras en lattenbodem kopen.

Dingen waarbij je moet letten bij kinderen bij aankoop matras / lattenbodem ?
of aanraders van winkel(ketens)
Ik had ook zo een doorgroeibe. Uiteindelijk bleken dus de latten voor een lattenbodem op te leggen er niet bij te zijn. Ik heb hier even moeten achter zoeken en uiteindelijk deze gevonden :

lattenbodem en matras hebben we in de IKEA gekocht

Na haar cortisone-middel (wat een wonderspul) ging het echt fantastisch. Een week, misschien nog iets langer, echt geweldig geslapen. Zelfs de moeilijke feestdagen heeft ze geweldig verteerd.

Tot afgelopen woensdag, toen we een bericht kregen van de crèche "ze heeft koorts, mogen we haar iets geven?". Dan weet je hoelaat het is. Opnieuw slechte nachten. Perdolan en Nurofen alsog het snoep is. Vandaag nog maar eens terug naar de dokter, om het jaar af te sluiten. Voor de rest is ze vrolijk, ook als je 's nachts opstaat met haar. Dan speelt ze met de poppen bijvoorbeeld.

Het is wel enorm pijnlijk. Ik wou het niet jinxen, maar dacht echt dat we eens vertrokken waren met even niet ziek zijn en goed te slapen. Zucht....

Wij zijn dan toch deze week gestart met haar in bed te leggen.
Eerste stap is boekje en flesje in het grote bed met 1 van ons.
45 min gisteren.
Viel nog mee.
Ze wou wel zeker niet in haar eigen bed liggen...
Maar rustig opbouwen :)

Na haar cortisone-middel (wat een wonderspul) ging het echt fantastisch. Een week, misschien nog iets langer, echt geweldig geslapen. Zelfs de moeilijke feestdagen heeft ze geweldig verteerd.

Tot afgelopen woensdag, toen we een bericht kregen van de crèche "ze heeft koorts, mogen we haar iets geven?". Dan weet je hoelaat het is. Opnieuw slechte nachten. Perdolan en Nurofen alsog het snoep is. Vandaag nog maar eens terug naar de dokter, om het jaar af te sluiten. Voor de rest is ze vrolijk, ook als je 's nachts opstaat met haar. Dan speelt ze met de poppen bijvoorbeeld.

Het is wel enorm pijnlijk. Ik wou het niet jinxen, maar dacht echt dat we eens vertrokken waren met even niet ziek zijn en goed te slapen. Zucht....
Ik slaap al 5 jaar niet meer goed. 2 kindjes die beide slecht slapen.

Weer oorontsteking en ook de plas wordt nagekeken op blaasontsteking. Dus zwaardere antibiotica en ook eens laten nakijken door de KNO arts.

Wij zijn dan toch deze week gestart met haar in bed te leggen.
Eerste stap is boekje en flesje in het grote bed met 1 van ons.
45 min gisteren.
Viel nog mee.
Ze wou wel zeker niet in haar eigen bed liggen...
Maar rustig opbouwen :)
Wij doen een routine van: tandjes poetsen, naar haar kamer gaan, samen op de stoel zitten naast haar bed, haar het lichtje laten aansteken (zo een konijntje), zij houdt dit dan zelf vast, we lezen een boekje, ze doet het lichtje dan zelf uit, en ik stop ze in bed. Ik zeg dan slaapwel, geef ze een kus en ga door.

Ik moet hier wel aan toevoegen dat dit lukte tot een dikke maand geleden, plots zegt ze, papa (of mama) hier. Dan weet je hoe laat het is, dan blijven we er bij tot ze slaapt, dit steeds in haar eigen bedje.

Veel oorontstekingen best buisjes laten steken. Dat is wel iets waar die van mij geen last van hebben. Mijn petekindje wel.
We zullen eens horen wat de KNO arts gaat zeggen. Buisjes zou zeker kunnen. Heb zelf vroeger veel oorontstekingen gehad, maar nooit buisjes. Mede daardoor ook veel beschadiging aan de oren.

We zullen eens horen wat de KNO arts gaat zeggen. Buisjes zou zeker kunnen. Heb zelf vroeger veel oorontstekingen gehad, maar nooit buisjes. Mede daardoor ook veel beschadiging aan de oren.
Ja normaal wachten ze daar nu niet lang mee. Mijn 5 jarige heeft dat 2 keer gehad en mijn bijna 3 jarige 1 keer. Ik weet wel dat die nachten een hel waren. Elke keer plat liggen was het brullen.

Hier hebben de buisjes wonderen gedaan voor de dochter. Enig nadeel, als ze nu een oorontsteking heeft, loopt de vuiligheid uit haar oor en het ruikt niet al te fris.

Hopelijk kan de NKO-arts je dochter helpen en is ze snel beter.

Weer oorontsteking en ook de plas wordt nagekeken op blaasontsteking. Dus zwaardere antibiotica en ook eens laten nakijken door de KNO arts.
Hier ook het (begin) van een oorontsteking. "Papa, oortje doet piekepiek"

We moeten nu ook wat druppeltjes in haar oor doen, wat een gevecht.

Hopelijk snel beter en kunnen jullie toch wat genieten van de dagen

Als het enigszins een troost kan bieden: deze winter zie ik heel veel infecties in de apotheek, meer dan de voorbije jaren. Voornamelijk bovenste luchtweginfecties (keelpijn, hoest, sinussen, oorontstekingen...) en een kleiner deel maag-darm. Half december hadden we al een serieuze piek met griep (wat heel vroeg is) - corona en daarenboven nog een deel RSV. Heel veel zieken gezien en vooral zaken die blijven sluimeren. Mensen die weken-maanden last hebben van hun longen bijvoorbeeld (kortademigheid soms ook). Zelden gezien in mijn 20-jarige carrière.

Terug
Bovenaan