Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ze ligt een uur in bed en het was even stil. Ik dacht dat ze sliep. Rust. Ahh.

Ineens: "ZIE GINDS KOMT DE STOOMBOOT ...".
Ik dacht dat het eindelijk voorbij was... Tot ik het zelf heb verneukt.

"Hoor grote kraan papa!!"

"- hehe ja he maar we kunnen ze niet zien! Precies zoals zwarte Piet! Ik hoor je wel ma-... Ah fuck"

"WIEDEWIEDEWIET!!!!!!"

De keuze die ge als vader nooit wilt maken:

Met de oudste naar een studio 100 musical of met de 3 andere naar een binnenspeeltuin...

De vrouw heeft gekozen dat ik naar de binnenspeeltuin mag.

Het goede nieuws gekregen dat ons zoontje toch sneller voltijds naar de creche mag. 🥳

Sinds donderdag zit mijn moederschapsrust er op. Ondanks dat ik het niet erg vind om terug te gaan werken, heb ik er wel moeite mee dat die moederschapsrust eigenlijk veel te kort is.

Eergisteren met de jongste naar de spoed gegaan, bij het opstaan zag ze precies geel en had zeer donkere urine.

Uiteindelijk 4h daar zitten schimmelen, 5x hetzelfde verhaal mogen vertellen maar eind goed al goed, niks speciaals te merken. Ze gaan ervan uit dat het een "off" momentje was. Als het terugkomt dan wel meteen een grondig onderzoek. Maar bon, liever eens teveel dan te weinig gaan. 't kind is ook nog maar 7 weken uiteindelijk.

Kleine rant/iemand die weet waarom? Echt beu om 4-5 keer hetzelfde verhaal te moeten vertellen van symptomen etc. Ze noteren telkens alles maar waar komt die info dan? Alleszins niet bij de volgende persoon want bij binnenkomst van de nieuwe arts/verpleger is het steeds "ja vertel eens" :unsure: gisteren 5 keer mogen herhalen

In mijn hoofd is het echt gewoon om je bezig te houden / het gevoel te geven dat ze ermee bezig zijn.

Eergisteren met de jongste naar de spoed gegaan, bij het opstaan zag ze precies geel en had zeer donkere urine.

Uiteindelijk 4h daar zitten schimmelen, 5x hetzelfde verhaal mogen vertellen maar eind goed al goed, niks speciaals te merken. Ze gaan ervan uit dat het een "off" momentje was. Als het terugkomt dan wel meteen een grondig onderzoek. Maar bon, liever eens teveel dan te weinig gaan. 't kind is ook nog maar 7 weken uiteindelijk.

Kleine rant/iemand die weet waarom? Echt beu om 4-5 keer hetzelfde verhaal te moeten vertellen van symptomen etc. Ze noteren telkens alles maar waar komt die info dan? Alleszins niet bij de volgende persoon want bij binnenkomst van de nieuwe arts/verpleger is het steeds "ja vertel eens" :unsure: gisteren 5 keer mogen herhalen

In mijn hoofd is het echt gewoon om je bezig te houden / het gevoel te geven dat ze ermee bezig zijn.
Klinkt als geelzucht, nee? Zag ze ook een beetje geel bij de geboorte? Ik moest mijn beide kinderen vaak in het daglicht/lichte zonlicht zetten de eerste weken.

Klinkt als geelzucht, nee? Zag ze ook een beetje geel bij de geboorte? Ik moest mijn beide kinderen vaak in het daglicht/lichte zonlicht zetten de eerste weken.
Ja dacht ik ook, zeker in combinatie met de urine. Maar toen we op de spoed waren zag ze alweer "normaal"

Bij de geboorte niets te bespeuren dus vond het wel vreemd dat het plots na 7 weken mogelijks te boven kwam

Zou het ook niet zijn omdat je je zelf ook nog meer dingen herinnert die je vergeten te zeggen bent tegen de vorige hulpverlener. Ik heb dat toch.
Da's gewoon een dubbelcheck waarschijnlijk om te zien of ze bij de juiste patiënt zijn.

Ik zie het zo op spoed, hoe langer je moet wachten, hoe minder ernstig het is, ondanks dat het voor jezelf wel ernstig is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ze bij ons op de spoed baby's voor nemen. Nooit langer dan een uur moeten wachten, gelukkig maar! En doorgaans bij aanmelding direct in een kinderkamer gezet nadat de parameters zijn opgenomen.

Ik weet waarom.
Wat je meemaakt is de consequentie van decennialange kunstmatige beperkingen van de artsen-instroom door de artsenlobby. Op die manier hebben ze een blijvend drukkingsmiddel voor hun royale lonen.

Urenlang wachten bij de dokter, zelfs op de "spoed"dienst, is dus geen eenmalige toevalligheid. Het is het beleid.

Ik zie het zo op spoed, hoe langer je moet wachten, hoe minder ernstig het is, ondanks dat het voor jezelf wel ernstig is.
Ik heb er nu zelf gezeten met mijn vrouw haar allergische reactie, en dat was wel initieel een toonbeeld van efficiëntie. Kerel aan het onthaal was aan het discussiëren met een ouder koppel, zag ons toekomen (mijn vrouw met een tong zo dik dat ze haar mond niet kon sluiten), en deed meteen de deur open. 1 minuut later had ze een epipen gehad en hing ze aan een baxter met een antihistaminicum en/of cortisone.

Natuurlijk, naarmate de dag vorderde en het acuut gevaar geweken was begon je wel te merken dat ze daar een beetje verloren lag (ze moest naar een andere dienst, die ze enkel in een ziekenhuis van dezelfde groep hadden 15 min verder, maar daar lag het vol). En dan ook wel een onvriendelijke verpleegster die, ondanks dat ze mocht eten en al lunch had gekregen, haar geen avondeten wou geven, om na een discussie een potje yoghurt te halen. Maar goed, beter honger dan dood.

Ik moet eerlijk zeggen dat ze bij ons op de spoed baby's voor nemen. Nooit langer dan een uur moeten wachten, gelukkig maar! En doorgaans bij aanmelding direct in een kinderkamer gezet nadat de parameters zijn opgenomen.
Ja hier hadden ze ons eerst vergeten :unsure: tot er een verpleegster kwam "oei ja normaal nemen wij baby's voor" en dan ging het wel iets sneller.

Het was ook wel absurd druk en dan hoor je sommige "ah maar ik zit hier al te lang te wachten, ik ga wel naar de huisarts het is niet zo dringend" :angry:

Mijn dochter had dit ook bij de geboorte, zag geel, ze heeft dan een hele nacht onder zo een lamp moeten liggen met blauw licht, dit komt omdat de lever nog niet genoeg werkt om bepaalde afvalstoppen af te voeren (hebben ze mij toch verteld)

Ja hier hadden ze ons eerst vergeten :unsure: tot er een verpleegster kwam "oei ja normaal nemen wij baby's voor" en dan ging het wel iets sneller.

Het was ook wel absurd druk en dan hoor je sommige "ah maar ik zit hier al te lang te wachten, ik ga wel naar de huisarts het is niet zo dringend" :angry:
Jij bent ook van regio Kortrijk he? In AZ Delta in Menen zijn wij alvast altijd goed en snel geholpen.

Terug
Bovenaan