Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Da's al gek. Bij ons betekent het 'laagste niveau' oefeningen als
-loop als een olifant naar de andere kant van het bad
-loop met een blokje op je hoofd naar de andere kant van het bad
-spring in het bad (al dan met helpende handjes van de juf)
-ga door de hoepel (die dan net boven water hangt, juf past dan hoogte aan in functie van wie wat al durft)
Die laatste durft ze enkel met 1 handje, eerste les was al gelijk van alles in het water gooien en dat er uit halen. De meesten gaan dan met hun hoofd onder water, de dochter is creatief met haar voeten. 🤭
-gooien met balletjes naar elkaar
Ze worden op geen enkel moment geforceerd om onder water te gaan.
Het zal natuurlijk wel afhangen van hoeveel kinderen er op een gelijkaardig niveau zitten,
Vorige lessenreeks zaten ze veel meer op gelijkwaardig niveau dan deze groep.
maar toch echt knoeierig als jouw kind dan aan de kant moet staan kijken omdat ze zogezegd niet meekan. Lijkt me dat de leerkracht dan wat creatiever moet zijn met oefeningen verzinnen.
Ze MOET dat niet, ze is experte in zichzelf onzichtbaar maken...2 lesgevers voor 8 kinderen trouwens. En gisteren was het echt alles waarop ze neen zei. Ook dus de oefeningen die ze in het verleden wel deed.

Gisterenavond heeft mijn dochter drie kwartier lang Sinterklaasliedjes liggen brullen onderweg naar huis toen ik ze afhaalde van bij mijn ouders. This madness must stop.

Vanmorgen dan kerstliedjes geprobeerd, maar het werkt nog niet.
Hier hebben we vaak katten die op ons plat dak lopen. Sinds ze sinterklaas kent is het bij ieder geluid "oh! Oh! Paard sinterklaas op dak hè!!" en dan begint het weer "WIEDEWIEDEWIET"

Kill me

Tja, niet iedereen heeft die luxe om meerdere redenen natuurlijk. 😉
Ze zit al in het eerste leerjaar, kunnen niet nog eens 2j ergens op een lijst zweven ook ondertussen... En als ze bij mij wel en bij papa niet zou kunnen gaan is de frequentie dan weer veel te laag.
Geloof mij, het is hier ook een serieuze planning. Want het is een klein halfuur rijden enkel naar dat zwembad (in het zwembad van onze gemeente mag er ook geen privé lessen gegeven worden), mijn vrouw is altijd gaan werken in de avond op die weekdag en ik ben er ook niet altijd. Het is hier ook altijd een planning wie/wat/hoe. Qua prijs valt het nog mee, de groepslessen waren 90 euro voor 10 lessen (40min, in realiteit minder), bij deze leraar betalen we 12,50 EUR voor 30min effectieve les.

Het is even een zure appel waar we door moeten, maar het gaat veel sneller gedaan zijn dan itt met die groepslessen waar hij maar verder ging aanmodderen. Dus qua prijs en moeite komen we zelfs nog beter uit. Ik ben enorm blij dat ik hem nu echt zie zwemmen en geen geprutst meer in het water, dat stelt mij al veel meer gerust. Ze moeten toch deftig leren zwemmen, en ergens anders kunnen ze het niet meer leren. Van mij zou hij mogen verder doen om ook bv. crawl aan te leren erna, maar ik denk niet dat hij daar zelf met akkoord gaat :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Hier hebben we vaak katten die op ons plat dak lopen. Sinds ze sinterklaas kent is het bij ieder geluid "oh! Oh! Paard sinterklaas op dak hè!!" en dan begint het weer "WIEDEWIEDEWIET"

Kill me
Ze is trouwens ook nog steeds in haar kabouter Plop liedjes fase :unsure: ik loop hier doorheen de dag echt vaak te zingen "de kabouter kermis staat weer in het bos!" Of "biebabeloeba baaaaby"

What have I become :frown: snel even Death Grips opleggen om te compenseren

Ben ik blij dat de onze dat (nog) niet kent. Hier waren het deze morgend alle eendjes zwemmen in het water en het oefenen van haar dierengeluiden. 🥰

Geloof mij, het is hier ook een serieuze planning. Want het is een klein halfuur rijden enkel naar dat zwembad (in het zwembad van onze gemeente mag er ook geen privé lessen gegeven worden), mijn vrouw is altijd gaan werken in de avond op die weekdag en ik ben er ook niet altijd. Het is hier ook altijd een planning wie/wat/hoe. Qua prijs valt het nog mee, de groepslessen waren 90 euro voor 10 lessen (40min, in realiteit minder), bij deze leraar betalen we 12,50 EUR voor 30min effectieve les.

Het is even een zure appel waar we door moeten, maar het gaat veel sneller gedaan zijn dan itt met die groepslessen waar hij maar verder ging aanmodderen. Dus qua prijs en moeite komen we zelfs nog beter uit. Ik ben enorm blij dat ik hem nu echt zie zwemmen en geen geprutst meer in het water, dat stelt mij al veel meer gerust. Ze moeten toch deftig leren zwemmen, en ergens anders kunnen ze het niet meer leren. Van mij zou hij mogen verder doen om ook bv. crawl aan te leren erna, maar ik denk niet dat hij daar zelf met akkoord gaat :biglaugh:
Ik zie die zwemlessen in SportOase regelmatig, geen wonder dat die kinderen dat niet leuk vinden hoor...
Die kinderen worden daar continu afgeblaft, die vrouw geeft nooit opbouwende commentaar, ... Hier staat het ook al vast dat de zwemles ergens anders zal doorgaan, ook al is het ver rijden.

Die van ons heeft cortisone gekregen, omdat haar longen nog steeds niet goed waren. Woensdag had het al beter moeten zijn, maar helaas leek het soms nog erger. We moeten ook best tot maart (einde winter) met flixotide puffen, omdat ze wel regelmatig last heeft van haar longen. Onze Maya-puf is ook ingeruild voor een duurder model en dat lijkt precies te helpen. Het leek alsof ze moeite had met die Maya-puf. De dokter maakte zich wel nog niet ongerust over haar immuniteit, gelukkig. Soit, na de eerste cortisone-druppels gaat het alweer een pak beter. Ze heeft weer eens doorgeslapen en ook weer gedanst deze ochtend.

Ik zie die zwemlessen in SportOase regelmatig, geen wonder dat die kinderen dat niet leuk vinden hoor...
Die kinderen worden daar continu afgeblaft, die vrouw geeft nooit opbouwende commentaar, ... Hier staat het ook al vast dat de zwemles ergens anders zal doorgaan, ook al is het ver rijden.
Wij hebben daar ook wel goede en lieve trainers gehad, maar ook slechte. Uiteindelijk zijn die ook met veel te veel, soms groepen tot 10 kinderen. Zo kan je ook gewoon niets bijleren. Die groepslessen waren wel leuk voor de eerste stappen en watergewenning (<5j) maar vanaf het serieus wordt zit je daar op de verkeerde plaats. Mijn zoon vond het wel altijd leuk, dat is daar nooit een probleem geweest.

Laatst bewerkt:
In april gemaild voor zwemlessen bij een vrouw waar ik ze vroeger ook van gehad heb, dat is in kleine groepen maar ze moet blijkbaar 5,5 jaar zijn.

Dus nu staat er een mailtje klaar voor januari om ze op de mailinglijst te laten zetten voor 2025 :oops: ook wel ver rijden maar ach, die paar weken.

Zwemlessen​

• Voor kinderen vanaf 5,5 jaar
    01.jpg
  • Groepjes van 6 of 7 kinderen, met voldoende aandacht
    voor de eigenheid van elk kind
  • Reeksen van 10, 11 of 12 lessen van 45 minuten
  • Intensieve cursussen:
    - tijdens het schooljaar: 2 of 3 x per week
    - tijdens de vakanties: bijna dagelijks
Na 12 zwemlessen hebben de meeste kinderen een goede basis van de schoolslagtechniek. Zij kunnen dan verder oefenen in de zwemclub.
Geen idee wat ik ervan moet verwachten. Enlighten me. Ikzelf en mijn neefjes/nichtjes zijn bij haar ook geweest en kunnen echt wel redelijk zwemmen na een paar weken. Crawl en weet ik veel hoeft voor mij nog niet echt op die leeftijd. Wij hebben een zwembad dus eens ze de techniek kent kunnen we wel regelmatig oefenen / onderhouden.

We moeten ook best tot maart (einde winter) met flixotide puffen, omdat ze wel regelmatig last heeft van haar longen.
Join the club. Even terug moeten aerosolen deze week omdat ze toch ruis kreeg, zelfs met de puffers. Gisteren moest ze een dag thuis blijven. Meteen een test voor mijn madam, een hele dag alleen met een 2 jarige en ene van 6 weken :unsure:

Ook ergens oprecht triest dat ons meisje sochtends nu al vraagt "puffertjes?" 😩

Hopelijk snel beterschap bij jullie!

Join the club. Even terug moeten aerosolen deze week omdat ze toch ruis kreeg, zelfs met de puffers. Gisteren moest ze een dag thuis blijven. Meteen een test voor mijn madam, een hele dag alleen met een 2 jarige en ene van 6 weken :unsure:

Ook ergens oprecht triest dat ons meisje sochtends nu al vraagt "puffertjes?" 😩

Hopelijk snel beterschap bij jullie!
Merci! Voor jullie ook! Het moet toch ooit beter gaan denk ik dan.

De baby (7m) moet antibiotica krijgen omdat hij impetigo/krentenbaard heeft. Zijn oudere broer van 3 heeft dat een tweetal maand geleden ook gehad en moest toen ook antibiotica krijgen. We hadden dat bij beiden niet meteen door. Bij de oudste kenden we het niet en begon het met een wondje op de rug, precies een schaaf-/brandwondje van op het springkasteel of plastic glijbaan. Maar er kwamen spontaan plekjes bij. Bij de baby precies eerder een opengekrabde muggenbeet en vervolgens ook spontaan plekjes in de dagen erna. Maar verder heeft hij nergens last van.

De nachten zouden alleen wel beter mogen. Mijn schoonmoeder is ervan overtuigd dat hij met flesvoeding wél zou doorslapen maar dat wil ik niet. Zijn broer heeft ook 9 maand bv gekregen dus dat wil ik minstens evenaren

De baby (7m) moet antibiotica krijgen omdat hij impetigo/krentenbaard heeft. Zijn oudere broer van 3 heeft dat een tweetal maand geleden ook gehad en moest toen ook antibiotica krijgen. We hadden dat bij beiden niet meteen door. Bij de oudste kenden we het niet en begon het met een wondje op de rug, precies een schaaf-/brandwondje van op het springkasteel of plastic glijbaan. Maar er kwamen spontaan plekjes bij. Bij de baby precies eerder een opengekrabde muggenbeet en vervolgens ook spontaan plekjes in de dagen erna. Maar verder heeft hij nergens last van.

De nachten zouden alleen wel beter mogen. Mijn schoonmoeder is ervan overtuigd dat hij met flesvoeding wél zou doorslapen maar dat wil ik niet. Zijn broer heeft ook 9 maand bv gekregen dus dat wil ik minstens evenaren
AB in de vorm van een zalfje? Zo een zalf heeft hier wel heel snel geholpen.
De zoon had het in de eerste kleuterklas opgelopen. Ik had het ook niet door.
Hij had een wondje onder zijn neus wat maar niet genas maar omdat hij verkouden was en veel snutte dacht ik dat het daarvan was.
Uiteindelijk naar de dokter toen het groter werd en die zei direct krentenbaard. Toen ik het aan de juf lief weten want ah ja het is besmettelijk toen zei ze dat het al even rond aan het gaan was in de klas. :unsure:

Woensdag: crèche belt smiddags, 38.5c dus we gaan onze dochter halen. Éénmaal thuis eigenlijk niks op te merken, geen verdere koorts (en dus logischerwijs ook geen perdolan oid gegeven.

Gisteren een volledige dag thuis, opnieuw koortsvrij. Flink drinken en eten

Vandaag terug naar de crèche want sochtends ook geen koorts, zeer vrolijke meid.

Net telefoon van de crèche , 38.5c

:crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

Terug
Bovenaan