Mr.Anderson
Well-known member
Je hebt gelijk. De frustratie nam de bovenhand. Ik heb soms gewoon nogal de indruk dat de batterijen van leerkrachten wel heel snel plat zijn. De meeste werken 4/5 en klagen en zagen nog.@Mr.Anderson zij zijn ook wel al een ganse dag bezig he, je kan exact hetzelfde zeggen: die ouders kunnen toch 1 of 2 uurtjes vroeger stoppen ook he, voor die 2x per jaar.
En de meeste ouders zorgen idd dat 1 van de 2 wel kan gaan op die tijdstippen.
4 dagen voor het oudercontact kregen we een herinnering: "voor de mensen die het briefje nog niet hebben ingediend, alle sloten voor 16u30 zijn al ingenomen. Gelieve hier rekening mee te houden."
Natuurlijk is het niet voor iedereen evident. Daarom dat je als leerkracht, van wie je toch wel inlevingsvermogen mag verwachten, idd ook best flexibel bent. Maar als ik van 7u30 al op school ben, les heb gegeven van 8u30 tot 15u30 met 3x 20 minuten pauze omdat ik toezicht had en dan vanaf 15u30 oudercontact met soms moeilijke gesprekken tussen, wil ik idd niet om 18u30 nog mensen gaan ontvangen. Dan is mijn batterij ook plat.
Goed, ik heb gezet dat ik om 17u aanwezig zal zijn. In werkelijkheid zal dat 17u10 zijn. We zien wel hoe het uitdraait.